Wanneer snapt een kindje hardhandigheid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josien, 28 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Even een stom tussendoor-vraagje.

Mijn zoontje is nogal van standje lomp-lomper-lompst-Sam, zeg maar... :D.

Hij mept me regelmatig tegen mijn gezicht, maar volgens mij doet hij het niet om me pijn te doen. Integendeel, volgens mij bedoelt hij het gewoon goed. Hij vindt het natuurlijk ook wel een leuk geluid: dat geklets om mamma's wang :p.

Maar goed... nu zijn er wat verschillen in mening hoe je zoiets aan moet pakken. Ikzelf doe er niet veel tegen, behalve tegen Sam zeggen dat hij zachtjes moet doen. Af en toe pak ik zijn handje en aai dan over mijn wang en doe dat ook bij hem. Dat vindt ie heel grappig, maar hij haalt daarna graag weer net zo hard uit ;).

Nu hoor ik ook dat ik daarom boos op hem zou moeten worden. Maar... ik denk dan: dat snapt ie toch nog helemaal niet? En als hij het nu echt uit venijn zou doen... goed, dan zou ik misschien ook wel wat harder ingrijpen.

Wat zouden jullie doen of wat doen jullie (want ik ben vast niet de enige ;)).

Groetjes,
    Josien

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    met aaien/meppen in het gezicht snapt Tim het ook nog niet. Hij kan nochtans de hond aaien en niet slaan. Maar als hij hard op mijn vinger bijt, en ik zeg hem om zachtjes te doen en ik steek weer mijn vinger tussen zijn tanden, dan bijt hij heel zachtjes en kijkt zo van 'he, zag je dat? ik bijt zachtjes'. T klinkt misschien idioot om mijn vinger opnieuw in zijn mond te steken, maar zo wil ik hem dit leren en hem nog een kans geven om het beter te doen.

Opnieuw naar het slaan/aaien, die van mij kijkt er soms heel erg vals/venijnig bij, dan weet ik het dat hij het met opzet doet. Anders wijt ik het aan enthousiasme voor zijn mama haha.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk wel dat je hem duidelijk moet maken dat hij mama pijn doet.

Met anderewoorden je moet het niet accepteren. Anders blijft hij het doen. Je kunt wel op een wat strengere toon zeggen nee dat mag niet dat doet auw en dan idd wat je wel al doet uit leggen van zachtjes.

Ze vinden het vaak heel leuk om mama auw te horen zeggen.

Dochterlief trekt graag aan mijn haren maar ik zeg wel van nee Karishma dat mag je niet doen dan moet je de zien kijken die lach hihh. Maar wel consuqent blijven wat dat betreft en het goede voorbeeld geven.

We denken als ouders dat ze niks snappen maar ze snappen al zo veel.

Als ik zeg ik ga je pakken dan kruipt ze met een spuurt weg.

Als de keukendeur open staat bijvoorbeeld zeg ik nee niet naar de keuken toe en dan is ze dus weg en lachen dat ze dan doet. Ze lijken niks zeggent maar ooo het zijn kleine dondertjes.;)

4. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Ow hier nog zo'n rouwdouwer!

Haren trekken/in je gezicht meppen/aan mijn oorbellen.. Verzin het maar

Ik pak haar armpje en geef lichtjes druk en zeg dan: Nee ... Niet doen! Dat doet zeer bij mama. Heeft op zich wel effect. Niet altijd uiteraard maar goed die van mij is ook pas bijna 13 maanden.

En wat je zegt Lieselot die valse blikken. Dat doet mijn dochtertje ook. En dan vooral als er andere kindjes zijn. Dan laat ze zich ook gewoon vallen tegen iemand aan.

Ik lees graag mee naar de meestertip haha!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik waarschuw 2 keer en daarna doe ik hetzelfde terug.

Luc trok een keer keihard aan mn haar. Ik zei netjes: Niet doen, dat doet zeer en au.

Hoppa, en weer keihard trekken gelijk er achteraan. Ik weer: Luc niet doen, dat doet zeer.

Hoppa en weer, toen trok ik terug aan zn haren (natuurlijk niet keihard he) en nooit meer gedaan.

Hij sloeg me ook een keer keihard in mn gezicht, maar dan ook echt hard, vol op mn neus. Na 3 keer NIET DOEN zeggen heb ik hem ook een tik gegeven, weliswaar niet hard natuurlijk maar wel dat ie schrok, nooit meer gedaan.

Zelfde met knijpen, 3e keer doe ik het terug. Werkt prima, want hij doet het nooit meer.

En laten we wel even vooropstellen dat dit allemaal niet hardhandig is natuurlijk he...

Deel Deze Pagina