Hele ritme kwijt :(

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door einad, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons zoontje mocht verleden week van 7 naar 6 voedingen..
    Nu drinkt hij zijn flesjes niet meer leeg.
    Hij mag 150+5 maar laat soms wel 50 cc staan.
    Hij weegt bijna zes kilo..
    Hij gaat dan met zijn hoodfje schudden en met zijn tong de speen eruit duwen.
    Hij heeft wel goede plas luiers.
    Slaapt veel en vraagt uit zichzelf eigenlijk helemaal niet om een fles.
    Wat kan ik hier nu het beste aan doen?
    Gewoon naar mijn mannetje kijken en aannemen dat hij echt genoeg heeft, en misschien minder nodig heeft dan een ander kindje?
    Of krijgt hij echt veel te weinig binnen?
    Hoop dat iemand tips heeft!

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    gewoon naar je zoontje kijken wat hij nodig heeft.
    het cb bijvoorbeeld kijkt naar bepaalde richtlijnen en die gelden niet voor elk kindje.

ons dochtje drinkt nu vaak 6x 120+4 en ook zij zou al 6x 150+5 mogen maar dat krijgt ze gewoon niet op.
    ze groeit super goed dus ze krijgt blijkbaar genoeg binnen.
    als ze meer willen zullen ze dat echt wel aangeven.

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou gewoon naar m'n eigen kind luisteren. Onze dochter drinkt ook niet standaard even veel. De ene keer veel meer dan de andere keer en de tijden zijn ook niet standaard.
    Je kan er vanuit gaan dat als je kindje echt honger heeft, hij/zij dit echt wel aangeeft! :)

4. Dank je wel voor jullie reacties! Steld me wel gerust..
    Vond het moeilijk om af te wijken van die richtlijnen omdat ik dacht dat dat het beste was :)
    En was bang dat hij anders niet genoeg binnen zou krijgen, maar ga inderdaad gewoon naar hem kijken en niet naar de standaard richtlijnen!

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zoontje drinkt ook weinig. Soms maar net 500cc op een dag, moeten we ons best ook nog voor doen.
    Kan er weinig aan veranderen..

6. naja anders maar zo denken.. met borstvoeding kan je ook niet zeggen hoeveel cc ze binnenkrijgen toch en dan kijk je ook gewoon naar hoe je kindje reageert.. ik laat het cb maar kletsen!

7. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben daar allemaal mee gezeten, maar zolang je kindje vrolijk,alert en goed groeit dan is het niet erg hoor. Ze drinken toch echt wat ze nodig hebben, en wij eten ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid.
    Maak je niet druk, hij krijgt echt wel genoeg binnen, en als hij toch tussendoor trek heeft dan kan je altijd nog wat geven.
    Ik maakte me er eerst ook druk om, maar ik doe het niet meer, en mijn dochter doet het hartstikke goed. Dus meid geen zorgen, lekker genieten.

Gr Desi

8. adi

adi Niet meer actief

Voldoende plasluiers, een tevreden baby en de groei geven aan of de baby voldoende drinkt, niet het aantal ml's, probeer dat echt los te laten!
    Ongeveer de enige richtlijn die je moet volgens met kv is dat je aan max van 1 liter per dag zit.

9. bedankt voor de reacties..
    vandaag naar cb geweest en zoontje heeft waarschijnlijk ka..
    moet nog twee weken deze voeding gebruiken en dan overstappen op pepti.
    ka kon ook een reden zijn van zijn flesjes niet leegdrinken, hij heeft alleen geen krampjes??!
    wel rode schrale huid, pukkeltjes.. altijd verkouden, ff afwachten maar.

10. typfoutje.. bedoelde kma
    koemelkallergie

11. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    waarom moet je nog 2 weken wachten voordat je mag overstappen?
    de klachtjes klinken indd als een kans op kma.. mijn dochtertje had dezelfde klachten en ik ben toen gelijk zelf op pepti over gestapt en ben gister bij de kinderarts geweest voor het vermoeden van KMA en de kinderarts was het met me eens dat er een grote kans is dat ze het heeft omdat alle klachtjes opeens verdwenen nadat ik aan de pepti was begonnen.

niet elk kindje krijgt dezelfde klachtjes bij KMA dus je zoontje hoeft niet per see krampjes te hebben.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Al gedacht aan een sprongetje? die van mij hebben m nu te pakken..

13. @ marijee, dat was het advies van de kinderarts op het cb even twee weken observeren of het minder word.. als het erger werd moest ik wel gelijk overstappen.. ik ga nu het pak opmaken en dan toch maar over op de pepti.

@ patroeschka, wat doen je kindjes bij een sprongetje? zijn ze alleen het ritme kwijt of toch ook wel meer andere verschijnselen?

Deel Deze Pagina