wanneer speentje met borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door sim, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

wanneer kun je ongeveer beginnen met een fopspeentje als je borstvoeding geeft, mijn zoontje heeft een sterke zuigbehoefte, maar ik wil niet de borstvoeding in gevaar brengen ivm borst-speen verwarring...

groetjes sim

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Volgensmij gebeurt dat niet zo gauw hoor! Je hebt verschillende vormen speentjes he, moet je ff goed kijken denk ik.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft ook wel eens een speen in maar heeft hier geen verwarring in. Ze advisteren wel om niet vlak voor de voeding een speen te geven omdat ze anders te moe worden om goed te kunnen drinken

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka heeft nooit een fopspeen gehad, maar had in het begin moeite met de bv waardoor er flesjes bijgegeven werden, maar ze heeft nooit last gehad van tepel/speenverwarring.
    Maar denk ook wel dat het van kind tot kind afhangt.

5. sim

sim Niet meer actief

ik heb één van bibi en één waar het speentje heel flexibel is, zat in babydump pakket.

wat voor vorm speentje is het beste dan bij borstvoeding?

klinkt beetje raar, maar ik vind de pink (ook al heb je schone handen, maar na het wassen raak je soms ook tussentijds weer vanalles aan)dus soms niet zo hygi..

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Op de borstvoedingscursus adviseerden ze na 6 weken.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb in mijn kraamweek al een speentje gegeven op advies van de kraamhulp. Die mocht dat eingenlijk niet doen maar anders hing lars de hele dag aan de borst
    .
    Het is altijd goed gegaa. Lars heeft de spenen van bibi

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wij zijn na 3 weken ongeveer begonnen met de speen, omdat ik anders wel erg vaak met de pink in de weer was. Dit gaat goed, hij haalt borst en speen niet door elkaar. Ook ben ik vorige week begonnen met afkolven, zodat mijn vriend 's avonds een flesje kan geven en ook dit gaat goed.

9. sim

sim Niet meer actief

nou hij heeft gisteravond weer zo'n krampjes gehad, ik dacht nou ik waag het erop. als ik hem aanlegde dronk ie twee slokjes en zette het toen weer op een krijzen en lag stijf uit in mijn armen. heb een speentje van nuby uitgekookt en even geprobeerd te geven. nou hij zoog alsof zijn leven ervan af hing maar werd wel rustig. half uur erna even geprobeerd met de borst en het drinken ging heel rustig. snachts en verder vandaag nog steeds goed met lange teugen gedronken. zal er nu nog verwarring optreden, ik hoop het niet...

Deel Deze Pagina