Wat zegt een ovulatietest over aankomende menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Clur, 20 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Misschien niet helemaal de juiste groep..
    wij zijn niet ‘bezig’ om zwanger te worden.. maar gebruik ook geen anticonceptie (meer).
    Omdat ik erg veel last had van mijn koperspiraal is deze een tijdje geleden verwijderd.
    Echt safe doen we het niet, maar rondom mijn ovulatie hebben we geen sex (of voor het zingen de kerk uit.. ENN i know!!!! Dit is officieel gezien natuurlijk niet safe).

Ik zelf wil erg graag een 3e kindje, mijn man eerst ook.. maar zegt nu al een poosje toch niet meer te willen.

Zaterdag 10 dec knal positieve ovulatie test, zondag 11 dec voelde ik m’n ovulatie.
    Maandag 12 dec was de test een stukje lichter dus m’n eisprong idd 11 dec gehad.
    Nu 9 dpo dus, vannacht voelde ik me wat misselijk, en vanmorgen weer.. niet extreem.
    Kan natuurlijk vanalles zijn, i know..
    Ik las laatst dat je LH ook stijgt als je menstruatie er aan gaat komen.. dus ik dacht ik doe een ovulatietest. Deze was omowit.
    Iemand enig idee of dit wat zegt? Of wanneer begint je LH te stijgen bij naderende menstruatie?

2. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Waarom doe je ovu testjes als je man geen 3e kindje wilt? Snap dit nooit zo goed.
    Ja, je kan zwanger zijn. Een ovu test nergens anders voor gebruiken dan ovulatie te testen. Het is geen menstruatie test of zwangerschapstest dat zou handig zijn. :D Gewoon een paar dagen afwachten en eventueel testen.

Sado, xReGgyy en CroqueMadame vinden dit leuk.
  3. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Omdat mijn man eigenwijs is en geen rubbers wilt gebruiken..
    Ik ken mijn cyclus , dus ik kan tegen hem zeggen wanneer ik mijn ovulatie heb..
    Maar ik heb ovulatietesten in huis gehaald om toch voor de zekerheid te testen, je ziet bij mij altijd duidelijk een oploop naar m’n ovulatie toe.
    Zo kan ik hem precies laten zien wanneer het eraan zit te komen, en dus wanneer we geen sex moeten hebben.
    Dus of terwijl, de meeste mensen gebruiken deze testen om juist wel te gaan klussen (zoals ze dat dan noemen) en wij gebruiken het om dan die dagen (tot zeker 2 dagen erna) NIET te klussen.

en nu heb ik die test gepakt om te kijken of m’n menstruatie er al eerder aan komt (omdat ik dus een beetje misselijk was)..
    Normaal gezien zou ik zondag ongesteld moeten worden, maar ik vraag me dus af of ik ook eerder ongesteld kan worden en OF dat af te lezen is aan een ovulatietest.

4. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Nog op dit stukje, tis voor mezelf ook een soort indekken..
    Je leest weleens over de niet geplande zwangerschappen..
    Aangezien mijn man er voor kiest geen rubbers te gebruiken, wil ik hem kunnen laten zien wanneer m’n ovutesten beginnen op te lopen.
    Ook al geloofd hij mij wel op mijn woord, voor mezelf wil ik het kunnen laten zien.
    Ook omdat je van buiten niet kan zien wanneer je ovulatie is, en doormiddel van deze testen zie je bij mij altijd goed de oploop naar de ovulatie toe.

5. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    Een ovulatietest hoeft zeker niets te zeggen als het gaat over een eventuele zwangerschap. De theorie is dat een ovulatietest knalt wanneer er sprake is van een zwangerschap maar ik heb ook genoeg vrouwen gezien die dit niet hadden. Daarnaast wil ik je even “corrigeren”, afloop van test zegt niets of je eisprong al geweest is, dat zegt alleen dat je LH-piek voorbij is. Sommigen voelen de ovulatie ook niet maar de groei ervan, ik zou toch in jullie geval zeker 48 uur onthouding van seks hebben om zeker te zijn dat je niet zwanger raakt, al vind ik het persoonlijk niet een hele betrouwbare optie.

Suzi98 vindt dit leuk.
  6. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    nee was ook meer bedoeld op een juist aankomende menstruatie, omdat ik heb gelezen dat ook je LH oploopt bij een naderende menstruatie.
    Ik vroeg me met name af, is dat lang van te voren al of misschien pas 2 dagen ervoor?
    omdat ik twijfelde of m’n menstruatie er misschien nu al aan zit te komen ipv zondag pas.

Ik heb altijd naar mijn ovulatie toe een wat zeurende pijn, minimaal hoor.
    Heb het idee dat dat de groei is.. en dan bij een wat hevigere kramp m’n ovulatie zelf (ook niet extreem). Want die kramp waar ik het nu over heb is altijd 24 A 48 u na m’n positieve ovulatietest.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Je lh KAN oplopen rond je nod.
    Dat hoeft dus niet bij iedere vrouw zo te zijn.
    Als je denk dat de klachten door een zwangerschap komen dan miet je een zwtest doen.

Ps, weet je man dat je met sex 4 dagen voor de lh piek ook zwanger kan raken??

8. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Ja.. bij mij begint vaak m’n ovulatietest 3/4 dagen voor m’n piek al wat donkerder te worden.. plus m’n cyclus is heel regelmatig hoor dus eigenlijk weten we ook wanneer het eraan komt. Maar je hoort weleens dat het een keer toch anders is bij sommige mensen, en dat wil ik proberen uit te sluiten.

9. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Dat je test lichter werd wil niet zeggen dat hij ook al is gesprongen, 1 a 2 dagen na de piek springt je ei.
    Rond je menstruatie kan je lh wat stijgen, maar dat is niet bij iedereen zo.
    Trouwens als je voor je lh piek sex hebt kan je alsnog zwanger worden. Stel ik heb het vandaag gezellig, en morgen is mijn ovu test positief, dan ben je eigelijk al te laat om voor het zingen de kerk uit te gaan want de kans op zwangerschap is gewoon aanwezig. Zaadcellen kunnen 5 dagen overleven.

10. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    dat laatste weten we idd..

Babylovebaby vindt dit leuk.
  11. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Het antwoord op je vraag is: Niks.
    Je kunt in dat geval beter een zwangerschapstest gebruiken.

12. Soya

Soya Actief lid

25 jul 2022
    485
    639
    93
    Ik geloof niet meer in ovu testen anders dan ovulatie. Heb een keer door getest in een ronde dat ik niet zwanger was. Test liep toen op gegeven moment weer op, ik de premom app zelfs tot 0,75 terwijl een waarde van 1 een positieve ovu test is.

als je wil weten of je menstruatie eraan komt zou ik gewoon een zw test doen, is die wit en afhankelijk van je lf dan niet zwanger = menstruatie komt eraan.

Suzi98 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina