ik vroeg me af of je zelf je naaste familie gaat bellen of dat je dat de opa's en oma's (je ouders) laat doen? bij de 1e hebben de ouders gebeld moet zeggen na de heftige tijd dat ik er ook niet bij stil heb gestaan...maar nu? hoe doen jullie dit
Ik heb het mijn ouders laten doen, vooral omdat we een zeer grote familie hebben (mijn vader heeft 7 broers en zussen en mijn moeder 4). Ook ging het na de bevalling niet zo goed met mij en de kleine, dus we hadden op dat moment wel andere dingen aan ons hoofd.
Wij hebben zelf gebeld naar onze ouders, opa's en oma's, zusjes en beste vrienden. Verder verspreidde het nieuws zich als een olievlek. Ik kreeg 's middags al bloemen bezorgd van mensen die wij niet zelf gebeld hadden.
Mijn vriend heeft zijn ouders, mijn ouders en mijn broertjes/zusjes gebeld. En daarna vrienden, collega's en overige familie een groeps-sms gestuurd.
We zullen zelf bellen naar de ouders, zus en goede vrienden. De anderen worden gebeld door de ouders of zullen vanzelf het kaartje ontvangen... Ik verwacht dat zowel ik als m'n man er niet op zitten te wachten om de hele familie af te gaan bellen...
Wij hebben onze ouders, zusjes, een vriend en een oma gebeld. De rest ging inderdaad als een olievlek. Ik moest zelf die middag nog naar de OK om gehecht te worden, en was er dus helemaal niet mee bezig om ooms/tantes etc te bellen.
Na de bevalling, 21.33, me ouders ff later gebeld....die kwamen langs..nou leuk, gezellig en op een moment pakt me pa z'n telefoon....dus ik zeg "wat ga je doen" ...hij "je broer en zus bellen" Ik "nee hoor, nix daarvan die bel ik morgen ochtend...uit dat ding!"
Wij hebben (uiteraard!) eerst onze ouders gebeld, en daarna zelf onze in totaal 3 zussen en 3 broers gebeld, en een aantal goede vrienden. De rest inderdaad via een groeps sms. Onze ouders hebben onze ooms en tantes gebeld.
Als ik bevallen ben ga ik echt niet mijn familie bellen hoor, kan er niet aan denken ! Die krijgen vanzelf wel een kaartje in de bus
ik wilde zelf bellen maar de bevalling is anders gegaan dan gedacht, een keizersnee onder narcose en ik had daarna echt geen zin om iedereen te bellen dus hebben mijn ouders dat gedaan. ik heb alleen een paar goede vrienden en een paar familieleden zelf gebeld maar die hielden het heerlijk kort. ik denk dat ik het zo bij een eventueel volgende ook zou doen.
Nou als ik mijn familie zelf moet bellen, dan ben ik wel een week bezig. Mijn man heeft dus mijn ouders (4 stuks ) opgebeld, mijn broertjes en zusjes wonen gelukkig nog allemaal thuis dus die hebben het van mijn ouders gehoord en de beste vrienden hebben we ook zelf gebeld. De rest van mijn vrienden heb ik een sms gestuurd en de familie heeft het van mijn ouders gehoord.
wij hebben de ouders meteen gebeld. Broers en zussen en vriendin daarna. Rest van de familie /kennissen kregen een kaartje..
Mijn man heeft mijn ouders en zijn ouders geSMST... Volgens mij was hij zelf helemaal ondersteboven van de bevalling... Maar ik heb dat niet meegekregen totdat mijn moeder belde terwijl ik gehecht werd. Baalde er echt van dat ze het via een smsje hoorde, had graag zelf willen bellen. Niks meer aan te doen! Een paar beste vrienden hebben we wel een smsje gestuurd. Dat wilde ik ook zo, want we hadden een heftige week gehad, vroegtijdige gebroken vliezen met 36,5 weken en geheel onverwacht woog ze maar 2075gr.
mijn moeder en broer heb ik zelf gebeld en de naaste tantes en de rest van de schoonfamilie heeft mijn man gebeld.
Wij hadden een lijstje gemaakt met mensen die we het nieuws zelf wilden vertellen. Daarop stonden onze ouders, broers, zussen en een paar goede vrienden. Er is bij ons nooit sprake geweest dat onze ouders voor ons zouden bellen. Ze hebben zelf natuurlijk wel het goede nieuws met een aantal mensen gedeeld. Overigens scheen ik erg goed te verstaan te zijn aan de telefoon (not) en mijn man sprak wartaal... :-D