Kan ovulatietest negatief zijn als je zwanger bent?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Angelhope, Jul 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

Jun 20, 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Angelhope, Jul 4, 2012
    Last edited: Jul 4, 2012
    Hallo dames,

Ik vraag me af of het mogelijk is dat een ovulatietest negatief uitslaat terwijl je toch zwanger bent? Je leest namelijk wel dat een ovulatietest positief uitslaat als iemand zwanger is.:(

Mijn vraag ontstaat door verwarrende omstandigheden na twee miskramen. Mijn lijf staat helemaal op haar kop en ik begrijp niets meer van de voorheen overduidelijke symptomen die ik kreeg voor ovulatie en zwangerschap.:(

Laatste miskraam is inmiddels 9 weken geleden, af en aan minibloedinkjes gehad, op gegeven moment dacht ik dat ik een ovulatie had n.a.v. slijm/afscheiding. Toen geklust, vlak daarna duidelijk zwangerschapssymptomen. Toch twee negatieve zwangerschapstesten. Daarna leek ik ongesteld te worden, maar maar 2 dagen en heel licht, en nog steeds zulke duidelijke zwangerschapssymptomen. Ben wel weer aan het testen voor mijn ovulatie, maar die is tot nu toe steeds negatief.

Vandaar dus dat ik me afvraag of die negatieve ovulatietesten een bevestiging zijn van het feit dat ik niet zwanger ben (ondanks de signalen die mijn lijf me geeft) of dat je daar niet op af kunt gaan (en ik misschien nog maar een zwangerschapstest ertegenaan moet gooien, nu zo'n 11 dagen na mijn NOD).

Ik heb die eerdere zwangerschapstesten gedaan op 14 dagen na klussen en op 16 dagen erna. Weet niet wanneer mijn NOD zou zijn, aangezien mijn cyclus helemaal overhoop ligt. Na de zwangerschapstesten dacht ik nu eindelijk ongesteld te worden, maar nu twijfel ik of dat zo is omdat het maar twee dagen was en super lichte bloedinkjes (kon het af met een inlegkruisje).

Ik hoop dat iemand mij hier advies in kan geven, want ik raak er zelf nogal van in de war.... :)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,039
    15,634
    113
    Nabij Utrecht
    Een ovutest is voor het opsporen van een eisprong.
    Een zwtest is voor het opsporen van een zwangerschap.

Een ovutest KAN reageren op een zwangerschap maar dat is niet altijd het geval.
    En helaas (hier steeds vaker gezien) KAN een zwtest ook op een eisprong reageren.

Ik denk dat jouw lichaam van slag is. Als je bloed bent verloren en een nega zwtest hebt, ga er dan maar vanuit dat je niet zwanger bent.
    Maar je kan altijd nog een zwtestje doen voor je eigen gemoedsrust.

Succes

3. Angelhope

Angelhope Bekend lid

Jun 20, 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha RogiJuli,

Bedankt voor je snelle reactie, echt heel lief van je.

Ik weet inderdaad wel dat een ovutest is voor de eisprong en niet voor de zwangerschap hoor. En ik heb daar dus ook niet voor getest. Het is meer dat ik aan het testen was om mijn ovulatie te ontdekken, en die blijft maar negatief, daarbij komen die zwangerschapssymptomen en komt mijn ongesteldheid maar niet op gang. Toen had ik dus ergens gelezen dat bij sommige dames een ovutest positief reageert op een zwangerschap, en begon ik me af te vragen of dat altijd zo is, of niet. Want als dat altijd zo zou zijn, dan kan ik de resultaten van de ovutesten dus als extra bewijs zien dat ik niet zwanger ben... ;)

Jij zegt dus van niet, dat een ovutest niet altijd positief zal zijn bij een zwangerschap. Dus zal ik er inderdaad misschien nog maar een zwangerschapstest tegenaan moeten gooien om er helemaal zeker van te zijn. Punt is dat ik nogal buiten bewoond gebied woon in Australie, en dus niet zo makkelijk aan een nieuwe zwangerschapstest kan komen. Nou ja, ik kijk het nog eventjes aan, en als ik niet gauw meer duidelijkheid krijg, dan ga ik nog zo'n test halen :)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

4. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (Belgiƫ)
    Hoi

Een vriendin van me is zwanger en toen ze wist dat ze zwanger was, heeft ze uit nieuwsgierigheid nog eens een ovutest gedaan. Deze was positief. Ze heeft dit enkele keren gedaan 'voor de fun' en dit bleef telkens positief. Maar... toen was ze wel al minstens 6 weken.

5. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

Jul 14, 2010
    679
    0
    0
    Omdat sommige meiden met een ovutest positief testen met een zwangerschap, heb ik dat ook eens geprobeerd toen ik zwanger was (ik had de dag ervoor al een positieve zwangerschapstest, dus was echt om eens uit te proberen). Maar bij mij bleef hij omo wit. Dus het zegt echt niks.

Bloedingen hoeven niet direct te betekenen dat je niet zwanger bent. Ik heb enkele keren bloedingen gehad. Heel licht. Makkelijk op te vangen met een inlegkruisje. En ik heb toch echt een gezonde zoon.

Maargoed, dat wil niet automatisch betekenen dat dit bij jou ook op een zwangerschap wijst. Ik zou inderdaad nog een test doen, of anders een bloedtest laten doen de huisarts.

Succes meid, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

6. Angelhope

Angelhope Bekend lid

Jun 20, 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Emmy,

Bedankt voor je reactie. Door jou weet ik nu zeker dat je dus via een ovutest nooit zekerheid kan krijgen, of ie nou positief is of negatief. Ik had dus al wel regelmatig gelezen dat een ovutest positief uitsloeg bij een zwangerschap, maar nergens had ik nog gelezen over een ovutest die negatief uitsloeg bij een zwangerschap.

Tja, wie zou zoiets nou ook testen ? ;)

Ja, jij dus :D

Super, bedankt hoor!

Ik kijk het nog heel even aan hier, en anders gooi ik er inderdaad nog maar eens een zwangerschapstest tegen aan...

Share This Page