Hallo verloskundigen.. Ik heb een vraagje, ik heb mijn eigen vk al gebeld maar ik durf eigenlijk niet zo goed te 'klagen'waardoor ik heel veel symptomen niet heb genoemd en nu alsnog bang ben dat er wel iets aan de hand is. Ik heb last van de volgende verschijnselen; lichtflitsen/ lichtbolletjes vanuit mijn ooghoeken zware armen hartkloppingen een hele drukke beebie zweethanden 'tunnelgevoel' erg misselijk (wat ik normaal niet ben) De vorige keer was mijn bloeddruk 124/62 De vk denkt dat het misschen hyperventileren is en adviseert me rustig aan te doen en in mijn handen te ademen. ik heb vaker gehyperventileert, en bepaalde dingen lijken er idd op, maar toch voelt het anders voor me. Ik heb vannacht een nare nacht gehad, met veel huilen etc misschien kan dit nog van invloed zijn? Ik vind de beebie erg druk nl, veel drukker dan normaal. Ik maak me zorgen, zou dit echt alleen hyperventileren zijn? Is ruzie maken of verdrietig zijn oid schadelijk voor de kleine? (stress dus) ik ben trouwens 25 weken zwanger nu alvast bedankt, iig voor het lezen.
Hoi niva, Zoals je het beschrijft lijkt het ook voor mij op hyperventilatie, in de zwangerschap kan je dit heel anders ervaren dan daarbuiten. Je weet of het hyperventilatie is door in je handen of in een zakje te ademen als je deze klachten weer hebt. Stress (verdriet en boosheid) kunnen hyperventilatie wel in de hand werken. Het kan ook zijn dat je suikergehalte soms wat dipt waardoor je klachten kan krijgen, neem je rust, eet en drink iets kleins en kijk hoe het gaat. Blijven de klachten aanhouden neem dan contact op met je verloskundige. Groetjes imke