Hoeveel slaapt jullie baby overdag en huilt hij/zij veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nataly1972, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik vind dat mijn baby van ruim 9 weken erg onrustig is. Zo ziet zijn dag er gemiddeld uit, tijden kunnen natuurlijk wat veranderen.
    07.00 fles HA voeding Friso van 150cc+5,daarna in de box
    08.00 andere zoontje wegbrengen naar opvang, baby gaat mee
    08.30 baby gaat naat bed en slaapt hij tot 09.15/09.30
    vanaf 09.30 tot 10.30 is hij erg onrustig, hij huilt dan een paar minuten, is weer een paar minuten stil, huilt weer een paar minuten enz. enz. Hij slaapt overdag nooit langer dan een uur achter elkaar.
    10.30 tot 11.00 slapen
    11.00 wakker worden omdat hij honger heeft
    11.00 een fles van 150cc+5, daarna in de box
    12.00 naar bed of mijn andere zoontje ophalen van de opvang
    12.30 slapen tot 13.30 als ik geluk heb
    13.30 is hij weer een uur lang onrustig soms wel tot de volgende voeding
    15.00 fles van 150cc+5
    16.00 uur naar bed en dan slaapt hij tot 17.00 en wordt dan wakker en huilt dan best wel veel tot de volgende fles van 18.30.
    18.30 fles van 150cc+5
    19.00 naar bed en dan jengelt hij standaard tot ongeveer 20.30 en dan valt hij in een diepe slaap
    22.00/22.30 wakker maken voor zijn laatste voeding van 150cc+5 en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend 06.45.
    Hij is wel iedere nacht een paar keer even wakker en huilt dan een paar minuten om weer in slaap te vallen (vannacht was dat om 04.55 en om 06.00) helaas ben ik dan ook wakker en val dan niet meer zo goed in slaap.

Het huilen is geen krijsen maar 'gewoon' huilen en duurt ook maar een paar minuten en dan is hij weer stil. Wel maait hij veel met zijn armen en schopt hij met zijn beentjes ook de periodes dat hij niet huilt. Hij slaapt nu 's nachts in een puckababy vanwege dat vele maaien met zijn armpjes. Ik ben alleen bang dat hij dan straks die puckababy weer moet afleren. Zouden dit krampjes zijn of iets anders? Hij krijgt al sinds de kraamweek voor elke voeding infacol. Als hij wel een keer heel hard huilt dan ga ik natuurlijk kijken, ik laat hem wel zo veel mogelijk in zijn bedje liggen want ik ben erg van de rust en regelmaat.

Ik weet het niet meer zo goed. Mijn andere zoontje sliep praktisch van voeding tot voeding dus met hem kan ik hem niet vergelijken. Hoe anders kunnen kinderen dan zijn en hoe onzeker kun jij je dan weer voelen.

Wat vinden jullie, het is een erg lang verhaal geworden:).

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Als hij zo met z'n armpjes zwaait zou ik toch de Puckababy of een bakerzak proberen. Die zijn volgens mij niet zo moeilijk af te bouwen/leren...

Mijn beide jongens sliepen op deze leeftijd max 2x 30 minuten over een hele dag. De nachten gingen wel (aardig) goed tussen de voedingen door. De oudste was een gezellige, alerte en actieve baby. De jongste was ook erg alert en actief maar heeft veel gehuild. Allleen je kunt ze niet dwingen te gaan slapen he...

3. adi

adi Niet meer actief

Misschien heeft hij:
    - behoefte om tegen jou aan te liggen
    - krampjes (heftigst tussen 6 en 12 weken)
    - vaker willen drinken
    - last van platliggen

Wordt hij rustig als je hem op die moment bij je houdt? Ik vind idd dat ie vrij veel huilt in bed, hij is nog zo klein, ik zou gewoon op alle manieren proberen om hem rustig te krijgen.
    Die rust en regelmaat gaat niet boven ongemak natuurlijk.

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon de puckababy ook overdag gaan gebruiken. Als dat helpt voor de nacht? Waarom dan niet voor overdag? Je zal de nacht ook op een gegeven moment moeten afbouwen dus dan kan je toch net zo goed de hele dag de inbakerdoek gebruiken?

Ik ga denk ik de pacco bestellen. Ze slaapt hier nu allen bij ons op de arm overdag en dat is niet echt genieten als je dat de hele dag moet doen.

Heeft je zoontje geen last van eventueel oprispingen? Zuur wat omhoog komt?

5. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn vanaf de 3e/4e week de inbakerdoek van Pacco gaan gebruiken. Ons zoontje huilde overdag van voeding tot voeding (hij krijgt borstvoeding) en omdat ik minimaal 2 uur tussen de voeding laten zitten kreeg hij overdag om de 2 uur borstvoeding.
    Hij sliep erg onrustig en overdag maximaal een kwartiertje (na veel huilen). Hij sliep wel bij ons op de arm, als we hem vervolgens in zijn bedje legde werd hij weer wakker.

'S nachts sliep hij altijd bij mij op de buik, dan waren de tijden tussen de voedingen gelukkig wel iets langer.
    Hij is inmiddels 14 weken en ik ben sinds vrijdag begonnen met het afbouwen van de bakerdoeken. Hij heeft nu zijn linkerarmpje los. Eerst wat meer huilen en de nacht van vrijdag op zaterdag was hij best onrustig en is ook vaker dan normaal wakker geweest (hij komt nog voor 1 nachtvoeding). De rest van de dagen ging het eigenlijk wel goed. Soms is hij alleen zo overstuur dat ik hem echt wel even uit zijn bedje moet halen om hem rustig te krijgen. Dit heeft hij nooit eerder gedaan.
    Vandaag was een mindere dag, meneertje wou niet slapen tussen de voedingen (hij heeft alleen van half 11 tot 12 geslapen). Nu is hij gelukkig na de voeding van kwart voor 6 in slaap gevallen. Met een beetje hulp van mijn man konden we hem laten huilen maar hij stond zelfs eventjes op het punt om zelf naar boven te gaan (en geloof me dan moet het wel gek gaan) maar gelukkig werd hij rustiger en sliep hij daarna erg snel.
    Ik vind het lastig dat hij nu ineens weer een stuk meer huilt, heb snel de neiging om hem weer volledig in te bakeren omdat dat wel heel erg goed ging. Maar ja, hij moet toch uit de bakerdoeken (en omdat ik over 2 weken weer aan het werk moet wil ik hem graag voor die tijd eruit hebben).
    Als iemand nog tips heeft, ze zijn zeker welkom.

Om nog te reageren op Nataly, ik zou inderdaad ook overdag de puckababy gaan gebruiken net zolang tot je zoontje wat gecontroleerder is in zijn bewegingen.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onderdeel van rust en regelmaat is juist dat je je kindje niet in bed laat liggen als het wakker is. Bed is om te slapen, niet om een uur te liggen jammeren. Onrustig zijn kan een teken zijn dat hij last heeft van voeding wat terugkomt. Probeer het bedje eens goed schuin te zetten. Verder zou ik ook overdag de Puckababy gebruiken om het maaien tegen te gaan.

Ons meisje wordt soms ook te snel wakker, maar als ik er tijdig bij ben, slaapt ze weer verder als ik haar speentje terugstop, of ik moet haar weer eventjes op de arm in slaap wiegen voor 5 minuutjes en ze slaapt weer.

Verder slaapt ze overdag nog beneden. Dan ben ik er sneller bij en kan ze mij zien/horen. Vindt ze prettig. Overdag een andere plek om te slapen past overigens ook erg goed binnen de rust en regelmaat. Ik zou niet teveel vasthouden aan de R&R, maar gewoon kijken welke dingen ervan wel bij je zoontje passen en welke niet.

7. babyproject

@Taliada: sliep hij wel goed toen hij was ingebakerd? Waarom wil je perse nu al afbouwen? Op de opvang kunnen ze toch ook inbakeren?

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik zou de puckababy ook overdag gaan gebruiken. Je kindje huilt best veel maar zoals hierboven ook genoemd werd, kan het huilen van bijv. krampjes nog wat erger worden.

wij hebben hier de puckababy gebruikt vanaf 4 weken. Het afbouwen hebben wij gedaan nadat hij zijn 3e inentingen had gehad. We zijn toen ineens gestopt en op een gewone slaapzak overgegaan. Dit is met 2 nachten onrust goed gegaan. Overigens haddn wij toen al wel de puckababy mini (waar hij al met zijn armen uit kon). Het afbouwen is dus echt niet zo erg.

En ook al zou dat wel zijn, als het jouw kindje nu helpt zou ik het nu gaan gebruiken!!

succes!

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Als ik je schema zo bekijk vind ik het persoonlijk erg strak. Iedereen heeft zijn eigen opvoedingsideeën natuurlijk, maar ik ben niet zo een fan van rust en regelmaat en ook niet van het laten huilen/jammeren. Voor sommige kindjes zullen de 3 r'en vast heel goed werken en hebben het nodig, maar als je vaste bedtijden hebt en hij zit alleen maar te jengelen/jammeren krijg ik niet het gevoel alsof je kindje er baadt bij heeft. Ik probeer wel een ritme aan te houden, maar ga daar in mee in zijn ritme. Dus slapen als hij moe is en eten wanneer hij honger heeft. Inmiddels heeft hij de dag zo vormgegeven dat hij voor het slapen altijd wil drinken waardoor hij al drinkend in slaap valt. Hij slaapt dan 1-2 uurtjes. Tussen de slaapjes door spelen we veel samen. Sinds een paar weken kan hij zich ook prima 30/45 minuten zelf vermaken op het speelkleed.

Ik vind dat je zoontje redelijk veel huilt. Wat doe je met je zoontje als hij huilt? Knuffelen/spelen? Hij is nog erg jong dus misschien heeft hij gewoon behoefte aan aandacht?

Een uur slapen achter elkaar is redelijk normaal op die leeftijd. Zodra je kindje begint met rollen moet je de puckababy weer afleren dit kan redelijk snel zijn. Bij mijn zoontje bijvoorbeeld met 3 maanden. Daarom zou ik hem niet zo snel overdag gaan gebruiken, want dan kan hij misschien uberhaubt niet meer slapen zonder puckababy en wordt het afbouwen nog lastiger.

10. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ babyproject
    Ingebakerd slaapt mijn zoontje zeker goed
    Ik wil graag de rust en tijd hebben om af te bouwen en dat heb ik nu. Straks moet hij dan weer naar de oppas, dan weer thuis, dan weer daarheen etc. kortom veel prikkels en daar is hij best gevoelig voor.
    Het gaat nu weer een stuk beter. Droomvoeding ging gped en na nachtvoeding heeft ie net heel even gehuild.
    Ik hoop gewoon maar op een mindere dag en even weer streng regelmaat toepassen want daar heeft hij veel behoefte aan.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    De tijden die in mijn onderwerp staan zijn tijden van 1 dag, het is natuurlijk niet elke dag alles precies op dezelfde tijden. Als hij erg onrustig is ga ik naar hem toe en pak hem bij me. Ik heb 1 dag alles bijgehouden van wanneer hij slaapt, wakker is, huilt enz om voor mijzelf een beeld te krijgen of nu heel erg onrustig is. Je heb dan zo'n vermoeden maar door alles een keer bij te houden weet je zeker of dit echt zo is.

Ik ga vandaag de puckababy ook overdag gebruiken, eens kijken of het dan beter gaat.

Vind het vooral voor hemzelf zo vervelend dat hij niet goed slaapt overdag want ik merk wel aan hem dat hij moe is want als ik hem bij mij pak dan moet hij heel veel en vaak gapen.

12. babyproject

Dan pak je hem toch bij je en wieg je hem in slaap? Leg je hem gewoon weer over als hij slaapt.

13. babyproject

@Anne09: ik dacht eerst ook dat rust en regelmaat betekende dat je alles volgens een strak ritme doet op vaste tijden, maar dat is het dus niet!

Regelmaat betekent niks meer dan dezelfde volgorde van handelingen/activiteiten, kijkend naar je kindje. Zo hou je het voorspelbaar voor het kind, maar kunnen de tijden elke dag verschillen.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    De essentie van rust en regelmaat zijn niet vaste tijden, maar niet te veel prikkels (rust) en een voorspelbaar ritme (regelmaat). Dat laatste betekent volgens de meeste 'experts': BBB = bed (slapen), borst/bottle (eten), box (spelen) en als je kindje weer moe is, liefst wakker in bed leggen.

Laten huilen is daar zeker niet per definitie een onderdeel van, hoewel wat gejammer er soms nu eenmaal bij kan horen (maar ook daar verschillen de meningen over, probeer vooral goed te kijken naar je kindje en dichtbij jezelf te blijven ;)). Als je kindje het goed doet op even wiegen en weer wegleggen en dan niet huilt, waarom niet?

15. adi

adi Niet meer actief

Eens met mij bovenste voorgangers.
    Rust en regelmaat hebben niks met vaste tijden of laten huilen te maken.

Het is puur het creëren van rust en voorspelbaarheid voor de baby.
    Als de baby in bed ligt te huilen heeft het dus geen rust.

Voorspelbaarheid kun je zien als: elke keer na wakker worden: verschonen-voeden-spelen-op een vaste plek neerleggen om zelf te spartelen/spelen - ogen wrijven/gapen=moe - op een vaste plek neerleggen om te slapen.

Hoe vaak dit zich per dag herhaalt is afhankelijk van het kind.
    Daarnaast past de definitie van regelmaat niet eens in vaste voedingsschema die veel mensen voor de fles hanteren.
    Want het ene keer als de baby wakker wordt krijgt ie de fles, en de andere keer moet er gerekt worden.
    Dus weg regelmaat..

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik zou inderdaad ook overdag de Puckababy gebruiken. Als ik D. niet inbaker (SwaddleMe) is ze ook erg onrustig, maar als ik haar inbaker heeft ze nergens last van. Moet binnenkort wel afbouwen helaas, want ze begint nu met rollen...maar dat zien we dan wel weer.

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik had vandaag een afspraak bij het CB voor zijn eerste spuitjes en de verpleegkundige daar zag zijn onrust ook. Hij lag op een kussen met gebalde vuistjes en bleef maar zwaaien met zijn armpjes en beentjes. Zij begon over de paccodoek en morgen komt ze bij mij thuis om uit te leggen en te laten zien wat dit is en hoe dit werkt. Ook adviseerde ze mij eens een afspraak met een fysiotherapeut te maken om na te gaan waar zijn onrust vandaan komt. Die afspraak staat voor vrijdagmiddag.

Ook dacht ze dat hij wel eens spruw zou kunnen hebben, hij heeft namelijk een hele witte tong wat met wrijven niet weg gaat en ook onder zijn bovenlip zitten witte puntjes. Morgenvroeg ga ik hiervoor naar de huisarts.

We gaan dus van alles proberen. Hij mag nu 2 dagen niet in de puckababy vanwege de spuitjes dus hou ik hem goed in de gaten en als hij weer erg onrustig dan hou ik hem lekker bij me. Hij valt alleen niet snel in slaap bij mij op de arm omdat hij alles wil meemaken en dan veel om zich heen kijkt. Ik zie wel hoe het gaat. Hij is nu in ieder geval al een half stil en ligt in zijn eigen bedje.

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter sliep 's nachts ook in de puckababy vanwege de onrust. Overdag op een gegeven moment op haar buikje gelegd en poef, ze sliep 3 uur achter elkaar.

Misschien dat jouw mannetje dit ook wel fijn zou vinden? Ik heb haar eerst een week of 2 ieder slaapje overdag op haar buikje laten doen in de box, zodat ik aldoor in de buurt was. Inmiddels slaapt ze die gewoon in bed en 's nachts slaapt ze ook op haar buikje. Gaat heel goed op die manier.

Deel Deze Pagina