Een 2e, maar wanneer eigenlijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lederi62, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel leeftijd tussen de eerste en de tweede

1. 6 maand of minder

2. 1 jaar verschil

3. 2 jaar verschil

4. 3 jaar verschil

5. 4 jaar verschil

6. 5 jaar verschil of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Ik zit met een heleboel kriebeltjes, ik wil er echt heel erg graag een 2e kleintje bij. Ik houd het bijna niet meer. Maar toch wacht ik, zodat ik mijn opleiding kan afronden, en we een groter huis hebben gevonden.

Zouden jullie wachten met een tweede of toch proberen zwanger te raken? En hoeveel leeftijd tussen de eerste en de tweede?

Onze eerste is deze week negen maanden geworden, hij staat, hij kruipt, slaapt een eet goed.

2. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

Wij gaan nu voor een tweede ..ze zullen dan 2 jaar schelen ongeveer iets minder als ik nu zw zou zijn

We wilde eigenlijk alweer toen onze dochter 10 maanden was maar toen werd ik erg ziek.
    Vriendin van mij haar dochter was 6 maanden toen ze weer zw was , ze schelen niet veel in het begin was dat verschil wel zwaar maar nu spelen ze super met elkaar nooit ruzie en ze zijn super close

Ik heb gestemd voor 2jaar verschil , omdat mij dat ideaal lijkt en mijn lichaam nu weer volledig hersteld is

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij gaan sinds 4 maand voor een tweede, dochter was toen bijna 2 1/2 jaar oud. Wij vinden meer tijd er tussen fijn.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wij zijn begonnen toen onze knul 14 mnd was en gelijk weer raak.
    Als zijn broertje word geboren zit er zn 22 maand tussen.

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wij zijn voor de tweede gegaan toen de eerste 1 jaar werd. Ik was na 3 maanden zwanger en ik kon tijdens die zwangerschap wel meer rust pakken en zoonlief was ook makkelijker. Alleen is die zwangerschap anders gelopen dan we hadden gehoopt. Na de bevalling ben ik na 2 maanden weer zwanger geraakt, de eerste was toen bijna 2 jaar en die zwangerschap was veel zwaarder. Zoonlief sliep niet meer in de middag dus ik had ook minder rust en hij kwam in de peuterpubertijd, ook niet zo fijn als je zwanger bent ;) Dus ik zou dan zeggen... ga ervoor als je eerste dus tussen 1 a 2 jaar is en anders zou ik er pas voor gaan nadat hij 3 jaar is.

6. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik heb twee jaar ingevuld, omdat ik dat ideaal vindt. Hoewel er bij ons ook drie jaar tussen zit. Maar als het nu zo kriebelt, waarom niet?

7. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Wij willen ervoor gaan als hij 1,5/2 is.... :)
    Mij lijkt het ideaal als er zo'n 2,5 jaar tussen zit..
    Dat hij echt goed kan lopen, en tegen de tijd dat hij dan naar de basisschool gaat en als alles loopt zoals we denken, dan zou de tweede spruit tegen die tijd een jaar zijn... lijkt mij wel fijn.

maar je weet nooit hoe het loopt, en het loopt zoals het loopt...ik zou er niet teveel jaar tussen willen hebben omdat ik het eerste jaar wel zwaar vind... en ik ben er liever dan iets sneller uit de luiers dan er ineens weer in te moeten...

8. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn er voor gegaan toen zoonlief 1 werd. En idd je weet niet hoe het gaat lopen nu 2 miskramen en 1,5 jaar verder nog steeds geen brusje voor onze kleine man. Mij leek ongeveer 2 à 2,5 jaar ertussen wel leuk. Maar nu zou het er wel eens van kunnen komen dat er 3,5 à 4 jaar tussen zit. Mits het binnen kort weer mag lukken en goed blijft gaan.

9. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik heb 5 jaar verschil of meer gestemd... Als deze zwangerschap goed gaat zal er minder verschil zitten tussen 2 en 3 maar dat heeft meer te maken met de situatie na de geboorte van mijn zoon, (uit elkaar, etc)

10. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Tussen onze 2 meiden zit 19 maanden. En ik moet zeggen, ik vind het ideaal! Natuurlijk was het in het begin druk maar ze hebben zoveel aan elkaar! Zijn echte vriendinnen! En ik weet nu hoe het is om er meer tijd tussen te hebben; bij 3 jaar gaat het nog wel maar als er meer dan 4 jaar tussen zit ben je zo druk met de schooltijden van de oudste! En je moét elke dag op tijd klaar zijn, je kunt niet lekker rustig aan de dag beginnen (tenzij je man de oudste naar school brengt natuurlijk). Ik heb me daar echt enorm op verkeken. Dacht altijd dat het handig zou zijn om er al één op school te hebben, maar in werkelijkheid ben je er alleen maar drukker mee. Het ideale leeftijdsverschil vind ik dus 2 jaar (en hooguit 3).

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Beer was 9 maanden toen zijn we voor zijn cryo's naar het zh gegaan, en helaas hebben de cryo's ons geen kindje gebracht.
    Nu zwanger uit een nieuwe ICSI, en Beer is 2jr en 2 mnd als zijn brusje komt.

Kan onhandig zijn met 2 in de luiers, of Beer die nog te klein is voor een peuterbed, maar het leek ons handig om nu ff een paar jaar in de luiers te zitten, en dan klaar....

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nu zeg ik of minder dan 2 jaar of meer dan 3 haha.
    Ik vind het pittig met een baby die verzorging nodig heeft en wederom een peuterpuber die vanaf 2 jaar niet meer tussen de middag slaapt en dat eigenlijk wel nodig heeft. Daarbij is het een lastige fase van veel willen, maar nog niet alles kunnen en nog niet goed kan communiceren.
    Vanaf 3 vind ik het echt makkelijker worden. Spelen meer zelf, kunnen zelf naar de wc, naar boven etc,...

13. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    Kan niet mee stemmen staat er niet tussen :D
    Wij wilde ze graag kort op elkaar met 6,5 gestopt met bv omdat ik daardoor niet meer menstrueerde daarna toch vrij snel weer voor de 1e keer on geworden. Toen gelijk serieus begonnen met ovulatie testen 1e ronde cyclus 25 dagen Ronde 2 23/12/2013 positief getest yess wij zijn weer zwanger!! :D:D

14. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Onze dochter en zoon schelen 1 jaar en 4 maanden. Hier hebben we ook bewust voor gekozen. :)

Nb: ben ik de enige die het grappig vind dat er een keus tussen staat met een leeftijdsverschil van 6 maanden of minder aangezien je toch echt (door de regel) 9 maanden zwanger bent? :p haha sorry vind ik leuk. *niet slecht bedoeld hoor, TS*

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.990
    113
    Ik heb 2 jaar gestemd, maar vind tussen 2 en 3 jaar ertussen ideaal in onze situatie. Wil je vijf kinderen dan zou ik persoonlijk iets meer vaart maken..:p

Aangezien het bij ons waarschijnlijk bij twee zal blijven (vl is hier vrij stellig in, bij mij is het nog open) wil ik wel heel bewust ook van nummer twee genieten. Mocht dit voor ons in het verschiet liggen uiteraard...

Dochter is nu ruim anderhalf, zijn nog niet zo lang geleden voor nummer twee bezig gegaan. Was ik meteen zwanger geweest dan had er precies twee jaar tussen gezeten. We hebben geen haast maar hoop wel dat er straks maximaal 3 jaar tussen zit )en dat het überhaupt lukt natuurlijk).

Moet zeggen dat de tijd wel ontzettend snel is gegaan hoor, voor mijn gevoel is ze vorige week nog geboren! Ik had ook nog heel lang het gevoel dat ik nog niet aan een 'nieuwe baby ' toe was. Gelukkig heb je nog altijd 9 maanden om aam het idee te wennen:p

16. Humava

Humava Niet meer actief

Wij zijn begonnen toen T. 9 maanden was. Ben nu zwanger en als het goed gaat is zij ong. 21 maanden als ik beval. We wilden allebei er niet meer dan 2 jaar tussen.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij willen er binnenkort voor gaan. E. Gaat bijna naar school en wij vinden dat we nu echt voor de volle 100% van haar genoten hebben. Als ze naar school is hebben we alle tijd voor de 2e. Klinkt beetje stom maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen..

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wij zijn begonnen toen ons dochtertje 9 maanden was. Meteen zwanger, dus hier zit anderhalf jaar tussen nr 1. en 2. Nu gaan we voor nr3, daar hebben we langer tussen gelaten, daar nr. 2 pas laat doorsliep, reflux en flink eczeem had/heeft. Een onrustig mannetje daardoor. Wanneer ik komende ronde zwanger zou zijn, zou er 2 jaar en 2 maanden verschil zijn tussen nr2. en nr3.

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Tussen onze kinderen zit steeds 3 jaar. Bij de komst van een nieuwe baby waren ze zindelijk en al wat zelfstandig. Inmiddels zijn ze 11,8 en 5. Ze zitten allemaal in een andere fase dus niet twee pubers tegelijk wat botst. Ze hebben altijd een goede band gehad en nu ze ouder worden, wordt het als maar hechter. De jongste twee zijn meiden en echt heel close ondanks het leeftijdsverschil.

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn dochter is net 2 geworden en ik hoop snel zwanger te zijn van de tweede, dan zouden ze net geen 3 jaar schelen.

Deel Deze Pagina