Hallo allemaal, Ik heb een zoontje van bijna 8 maanden, en ik vroeg me af wanneer ze een beetje kunnen gaan zitten. Als ik hem nu neerzet, kukkelt ie nog alle kanten op. Hij houd het hoogstens een paar seconden vol en klapt dan bijvoorbeeld naar voren. Is dit normaal?
Mijn zoontje kan vanaf 9 maanden stevig zitten. Tip: Toen hij nog wat onstabiel was, legde ik het voedingskussen in een boog achter hem als hij zat te spelen, zodat hij niet al te hard terecht kwam..
Hier vanaf 8 1/2 maand. En dat is blijkbaar vroeg volgens het CB. Als het dus wat langer duurt is het ook prima maar ik vind het heerlijk dat ze nu zit! Vandaag voor het eerst in het zitje van de winkelwagen en lekker een buggy achter in de auto! Geen gesleep meer met de maxi cosi Groetjes, M
Seff is 9 en half maand en kan ook nog niet echt helemaal zelf zitten....de ene keer lukt het wel de andere keer weer niet! komt vanzelf!
Hier vanaf 9 maand, voor die tijd een beetje wiebelen en veel omvallen. Van de een op de andere dag, kon 'ie het.
Ik heb hem ook al niet meer in de maxi cosi omdat hij er met zijn bolletje bovenuit kwam. Het is dus nog ff afwachten allemaal!
Hier vanaf 6 maanden als ik hem neerzette, vanaf 7 maand en 2 weken ging hij zelf zitten. Met 8 maanden stond hij, en nu met 9 maanden loopt hij het hele huis door met zn loopwagentje. Los staan lukt al even maar lopen durft hij nog niet.
Anouk is nu 10 maanden en kan op zich wel zelf zitten, maar ze kukelt nog wel om. Ik blijf altijd bij haar als ze zit, vind het toch wel eng als ze ineens omvalt en dan misschien haar bolletje stoot. Ik vraag me wel af wanneer ze nu echt stevig kan zitten. Als ze in de box ligt gaat ze al wel op haar knietjes zitten en ze tijgert ook al. Liefs, Duveldraakje
demi zit vanaf 6 maand goed zelf. Nu gaat ze in de box staan en loopt ze de hele box rond langs de rand..
Sorry ben dr geloof ik niet helemaal meer bij ( drukke dag gehad).. heb nog geen antwoord gegeven op je vraag... Niet alle kindjes zijn even snel.. De een praat eerder en de ander kan eerder beter zitten.. Dat jouw kindje nog niet helemaal stevig zit zegt niks hoor. Ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was.. Als je het niet vertrouwd kun je ook even vragen bij het cb natuurlijk!
lars kon met 7 maanden ook al goed zitten, zijn vriendinnetje was bijna een jaar, die ging eerst staan en toen zitten hihi
Sara ka nu af en toe even helemaal los zitten. maar vaak kukelt ze nog om. Met een heel klein beetje ondersteuning bijv op het aankleedkussen en op schoot zit ze al wel behoorlijk stevig.
stevig zitten kon mijn dochter pas met 11 mnd. Ze heeft va 9 mnd gezeten met een kussen in d'r rug. Met 12 mnd kon ze goed zelfstandig zitten.
onze boef blijft zitten als ik hem neerzet, ik leg dan ook wel het voedingskussen om hem heen, want hij kukelt nog wel af en toe om. uit zich zelf gaan zitten kan hij nog niet. moet zeggen dat het er wel heel wijs uitziet als die kleintjes zitten, dan zien ze er al weer zo groot uit! joyce
Hier kan ze even zitten, maar meestal kukelt ze binnen 10 seconden weer om, vaak omdat ze iets ziet waar ze heen wil, ze heeft ook gewoon geen geduld, haha! Dit weekend zat ze echt voor het eerst een minuut ofzo zelf.
elise kan sinds de dag dat ze 9 maanden werd zelf zitten ze kruipt eerst op de grond en doet dan ineens haar voetjes naar voren wel zit ze nog met haar rug naar voren gebogen maar ze valt niet meer om ze moet alleen nog wat sterker in haar rug worden om goed met een gestrekte rug te zitten
dat is per kind gewoon verschillend, het ene kind is daar sneller in dan het andere kind... hier konden ze beide zelf zitten zonder om te kukelen vanaf een maand of 6,5 - 7....wij hebben ze van kleins af aan vaak genoeg bij ons neergezet op de bank tussen kussens in e.d. denk dat ze op die manier toch ook ergens wel leerde "hun evenwicht" te bewaren...daarbij waren wij met levy met 9 mnd al de l*l omdat hij toen al uit de box klom e.d. dus zo blij hoef je er niet mee te zijn als ze "vlot" zijn.... je moet in ieder geval nooit kijken naar wat een ander kind "allemaal al" kan...elk kind is anders... gr.smoekie