Om 21.00 uur is onze dochter Marianne Fardau met 35 weken geboren. Ze is 2415 gram en ligt nu in de couveuse. Ze ligt aan een infuus, natuurlijk aan de monitoren en ik hoorde net dat ze vanacht helaas toch nog een zonde heeft gekregen. Ik heb haar gisteren haar eerste voeding zelf kunnen geven en dit ging erg goed dus ik had de stille hoop dat den zonde niet nodig zou zijn. Helaas wel dus, maar het gaat er om dat ons kleine meisje hier zo gauw mogelijk door heen gaat komen zodat ze gauw gezond en wel mee kan naar huis!!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hopelijk sterkt ze snel aan en kan de zonde er snal uit en mogen jullie haar mee naar huis nemen!
Proficiat! Ik zat zelf ook zo tegen die sonde aan te hikken, de eerste 8 dagen heeft hij het gewoon zonder gedaan! Uitzonderlijk bleven ze zeggen.. maar hij had het toch nodig als duwtje in de rug. Hij knapte heel snel op na het hebben van de sonde. Vond t een naar idee maar t heeft m echt geholpen Hopelijk mag ze snel van de monitoren af.
Gefeliciteerd!!! Inderdaad jammer dat ze een sonde heeft gekregen, maar als dat haar helpt om sneller te groeien en naar huis te mogen is dat maar het beste. Ons zoontje had het niet nodig (wat best uitzonderlijk was), maar ik had niet het idee dat andere kindjes er last van hadden. Succes ermee!!
Gefeliciteerd met jullie dochter mooie naam. Van die sonde rust ze alleen maar uit en kan ze rustig aan opstarten. Maak afspraken met de verpleging bv een voeding gewoon een sonde, zo kan ze oefenen en ook lekker lang slapen.
Gefeliciteerd met jullie dochter! Met 34 weken is onze zoon geboren, met 2540 gram en 48 cm. Hij heeft ook een sonde gekregen, had ook de kracht niet. Heeft zelfs cpap gehad. Geef het ze, ze sterken ervan aan, ze hebben het echt nodig.
hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter! Wat anderen zeggen, rusten ze van uit! Mijn zoon is geboren met 35+1 weken en heeft ook een sonde gehad, en al die andere toeters en bellen natuurlijk.
Van harte gefeliciteerd! De sonde vond ik ook vreselijk. Mijn meisje trok hem er ook steeds uit hoe vast ze hem ook maakten :S. Maar ze krijgt er ook rust van. Voor die kleine wurmpjes is een fles/borst leegdrinken behoorlijk energievretend en dan kan zo'n sonde best een uitkomst zijn. Je zult zien dat het snel gaat en als ze eenmaal echt gaat drinken dan gaat het als een speer. Heel erg veel geluk gewenst samen.
Bij ons net zo. Ook cpap gehad, tot drie keer toe zelfs. Zelf drinken kostte echt teveel energie, sonde moest dus ook wel.
Allereerst gefeliciteerd met je dochtertje! Mijn oudste is geheel onverwacht met 34+5 geboren (vliezen gebroken). Zijn grootste probleem was dat hij door zijn open gehemelte niet kon zuigen, maar ik heb hem toch altijd eerst een poosje aan mogen leggen (probeerde er dan zelf wat druppels/straaltjes uit te masseren, aangezien hij niet veel meer kon dan sabbelen) en daarna kreeg hij de rest dan via de sonde. Na ruim een week trok hij de sonde er steeds weer uit. Hebben het toen eens zonder sonde geprobeerd en dat ging (met tepelhoedje) prima! Nu ben ik 35+2 en rommelt het nu - ondanks 2 dagen weeenremming en bedrust te hebben gehad 2 weken geleden - toch weer behoorlijk. Morgen weer controle bij de gyn.. Ben erg benieuwd hoe het er voor staat (bmm), want heb ergens het gevoel dat het toch echt niet lang meer gaat duren voordat dit kleintje zich zal aandienen...
Gefeliciteerd met je meisje! En van die sonde komt ze vast snel af. Ons jongetje heeft 2 weken een sonde gehad, tot ze hem er "opeens" uit haalde en ik zenuwachtig werd, maar hij deed het super goed. Ook met sonde gewoon blijven aanleggen een paar keer per dag, hebben wij ook gedaan. Sterkte en hopelijk mag ze snel mee naar huis.