Ik kan een maxi cosi tobi van iemand overnemen uit 2007. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te betalen 25euro maar Maar is hij niet te oud?
Ik heb heel veel tweedehands gekocht.. maar geen maxi cosi... dat staat gelijk aan de valhelm van een motorrijder.. een botsing of een keer vallen en hij is eigenlijk niet bruikbaar meer... en aan de buitenkant hoef je niet te zien dat er schade is...
Nee, ik zou het niet doen. Is in mijn ogen te oud. Maxi cosi zelf zegt dit: en Kinderveiligheid.nl zegt dit:
Hij is dus bijna 6 jaar? Dan zou ik het niet doen je moet na 6 jaar de autostoel vervangen. Dus eigenlijk koop je een afgeschreven auto stoel
Ik zou geen tweedehands auto stoeltje kopen uit welk jaar dan ook...idd zelfde principe als een valhelm. Mogelijk kan je een nieuw stoeltje kopen welke al een jaar oud is maar wel nieuw. Dit hebben wij ook gedaan. Ik vond de familyfix auto stoel vier de peuter erg duut. Toen zag ik een aanbieding van een stoel van 2 jaar geleden. Bij navraag bij maxicosi zelf, bleek er aan veiligheid niets te zijn veranderd alleen de kleurstellingen. Musschien ook een idee voor jullie?
Ah... en Maxi Cosi zegt dit? Dat snap ik wel, dat ze dat doen... Afgezien daarvan, als het van mensen is die je kan vertrouwen (dus vrienden, en niet marktplaats waar ze je alles wijs kunnen maken), dan zou ik het wel doen. Vaak zijn er wel nieuwe modellen uit, maar die zijn niet per definitie veiliger. Vaak een nieuw kleurtje als bekleding, of net een iets handigere sluiting. Zo blijven de riempjes van het nieuwste model vanzelf 'open' staan, vind ik wel handig. Volgens mij zat dat nog niet op de vorige modellen.
Ja zo dacht ik ook is al 6jaar oud, eigenlijk heb ik hem maar een jaartje nodig. Onze oudste gaat binnen nu en een jaar over naar de volgende stoel,en dan kan de jongste in zijn stoel van 2010.
Wij hebben een tweede hands maxi cosi, een prima ding. Geen idee hoe oud hij is maar hij is van een collega dus dat is vertrouwd. Ook past hij op het onderstel van onze kinderwagen dus zo bejaard is ie niet. Ben tot nu toe tevreden.
FF op reageren...ik heb een onderstel van maxi taxi...en dat is al heel oud....op het label onderop staat productie datum 2000...en mijn maxi cosi past daar ook op hoor... Dus dan zou die best nog wel bejaard kunnen zijn is altijd universele aansluitingen enz. maar ts, waarom niet! als je weet waar die vandaan komt en er niets mee gebeurd is....Wij hebben er ook nog een van 2007..en word dagelijks gebruikt hoor.
Wij hebben ook een oude Maxi-Cosi (overgenomen van vrienden) en ben er heel tevreden over, als we hem gebruiken (alleen voor korte afstanden). Verder gaat mijn dochter altijd in de reiswieg.
Klopt dat het altijd een universele aansluiting is. Ik heb geen maxi taxi onderstel maar een 5 a 6 jaar oud quinny onderstel kinderwagen. Volgens de mevrouw van de Babydump past een maxi cosi, als ze niet ouder dan 6/7 jaar zijn op alle kinderwagenonderstellen. Die van daarvoor niet altijd. Deze veranderen ze eens in de zoveel tijd (volgens mij uit commerciele overwegingen). Maar goed het is off topic en het is niet om m'n gelijk te halen, zo ben ik voorgelicht en misschien is het in de praktijk wel niet (altijd) zo. Weer on topic, ik zou denk ik niet lukraak een tweede hands maxi cosi van marktplaats kopen maar dan eerder van een bekende. Zodat je de geschiedenis kent.
Als je zeker weet dat er niks geks mee gebeurd is, zou ik het gewoon doen. Nogal logisch dat de fabrikant zelf zegt dat je het niet moet doen. Waar zouden ze anders hun geld mee verdienen?
misschien verschilt het idd per producent...maxi taxi is van maxi cosi geweest...is nu van quinny geloof ik...zijn toen over gegaan...