Onlangs heb ik een topic geopend over wat we kunnen doen aan de voorkeurshouding en de daardoor ontstane afplatting bij mijn kindje....veel goede tips gekregen en ook contact opgenomen met de fysio. Nu toch nog even een andere vraag hierover.....ik heb mijn dochtertje (ze is vier maanden)nu op haar zij te slapen gelegd, met een kussen opgerold in haar rug.... Maar kan ze hierdoor niet op haar buik rollen....en hoe erg/gevaarlijk is dat? Ik ga nu om de vijf minuutjes steeds kijken......haha.....zenuwachtige moeder dat ik ben....
Leg in het begin ook een opgerolde hydrofiel voor haar buik. Deken erover en ze liggen stevig. Tussendoor kun je even kijken of je kindje rustig blijft liggen.
Ik lees nu dat je kindje 4 maanden is. Ik zou het eens uitproberen dan, kinderen kunnen op die leeftijd naar mijn idee best op hun buik slapen. Blijf je kind dan even observeren, kijken wat ze doet.
Inderdaad een zijligkussen aanschaffen. Gebruiken wij ook nog steeds en gaat (nog) prima. Merk nu wel dat hij wat beweeglijker wordt, maar hij ligt toch grotendeels nog op zijn zij.