Hoi Lisanne is de afgelopen 2 nachten, sinds lange tijd weer wakker geworden. Ze werd tegen een uur of 4 wakker. En wil danook echt niet meer slapen. Ze is dan ook helemaal hyper de pyper zeg maar. Alleen een flesje helpt om haar weer rustig te krijgen. Heeft iemand nog andere bruikbare tips om haar weer snel te laten slapen? Of zal dit een fase zijn?
Mijn zoontje heeft het ook een poosje gehad rond die leeftijd. Het bleek vooral aandacht te zijn. Dus even 10-15 minuten op schoot zitten hielp vaak wel. Niet altijd fijn om 3.00, maar het hield na een poosje ook vanzelf weer op. Soort van besef dat ze alleen zijn, en dat papa/mama er niet zijn.. Een fase dus..
Jep, duidelijk een fase bij ons geweest. Toen begon zijn verlatingsangst op te komen en wilde hij gewoon even bevestiging dat wij er nog waren. Wij hebben nooit een flesje of iets aangeboden meer 's nachts nadat hij er vanaf was. Hooguit als hij ziek was en echt wat moest binnenkrijgen. Het was hier na 2/3 weken over. Wij hoefden alleen even speentje te geven en aai over zijn bolletje en hij ging weer slapen.
Hier ook (nog steeds) af en toe periodes dat ons zoontje 's nachts wakker wordt en niet meer wilt slapen. Hij gilt het dan uit! Het enige wat dan helpt is een klein flesje (100cc) en die krijgt hij dan dus ook. Ik hoor vaak dat dit niet goed zou zijn of wat dan ook, maar eerlijk gezegd gaat het hier gewoon goed op deze manier. Hij raakt er niet aan gewend, want slaapt verder goed door, maar op het moment dat 'ie wel wakker is 's nachts, helpt het hem wel om weer in slaap te komen. Hij blij, wij blij! Binnen 15 minuten liggen we alle drie weer in dromenland.
Heel herkenbaar, zie mijn topic; 's avonds wakker maken? Heb er van de anderen eigenlijk alleen maar negatieve reacties op gehad, maar werkte bij ons prima
Het is gelukkig (vooralsnog) bij die 2 nachtjes gebleven. oorzaak?? We doen nu wel door de fles van 20.00uur een paar lepels pap. Ook heb ik haar klamboe weer opgehangen. Ze heeft wel een paar keer een kreet gemaakt, maar is ook weer gewoon ingeslapen.