zit er verschil in lactatiedeskundigen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by mappel, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

De eerste praktijk die ik gebeld heb kan mij niet verder helpen :(. Ik heb nu een andere praktijk gebeld, zou het kunnen zijn dat die andere tips hebben of is dit overal hetzelfde?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    #2 Zoe123, Feb 11, 2014
    Last edited: Feb 11, 2014
    Mag ik vragen wat het probleem is dan? Waarom ze je niet helpen kunnen... :(

Op www.borstvoedingsforum.com zie je aan de rechterkant staan:ZOEK LK NVL
    Heb je via die zoekfunctie gezocht? Dan weet je zeker dat je te maken hebt met een
    ibclc-LK!

3. mappel

mappel Niet meer actief

Na 2 weken ben ik nog steeds aan het bijvoeden:( De borstvoed wil maar niet op gang komen, ons meisje is nog steeds niet op geboortegewicht, is heel veel afgevallen en ik wil graag 100% bv geven, maar de eerste praktijk die mij twee weken begeleid heeft, heeft geen tips meer voor mij.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    Sorry natuurlijk
    Bericht aangepast
    Ik heb je topic uiteraard gelezen!!

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ja, lactatiekundigen zijn ook mensen. De ene kijkt er soms net anders tegen aan dan de ander. Ik was matig tevreden met de lk die ik heb gehad. Later nog eens contact gehad mrt een ander en die vond ik prettiger en nuttiger qua tips.

6. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Ja ik vond ook dat er duidelijk verschil in zat. Had gewoon te maken met het aantal jaren ervaring had ik het idee....

7. Hevn

Hevn Actief lid

May 22, 2011
    236
    1
    18
    Zeker!! De eerste lk die langskwam zei dat het niet ging lukken bij mij, terwijl de tweede juist zag dat het goed ging komen!!
    Ik had ook een betere klik met de tweede, toch ook belangrijk.

En tijd is ook belangrijk geweest. Mijn zoontje kon na 6 weken veeeeeel beter aanhappen en drinken dan na 3, waardoor toen eindelijk de bijvoeding afgebouwd kon worden.

Heel veel succes!!!

8. Absoluut!!!

Ik wou dat ik sneller die stap had gezet om een andere lk te bellen.... Ondanks de goede zorg van de tweede lk is het niet gelukt hier, maar ik weet zeker als ik sneller met haar contact had gehad was het wel goed gekomen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, nou en of.
    M.i. heb je de meeste kans op succes bij iemand die veel ervaring heeft, het liefst bij VBN of LLL.
    Er zijn helaas ook lactatiekundigen die de opleiding gedaan hebben omdat dat min of meer nodig was vanwege hun carriere, en die de opleiding betaald hebben gekregen van hun baas (ziekenhuis of kraambureau), en daar zitten nog al eens mensen bij waarvan je bij de adviezen denkt 'huh?'

Share This Page