Even wat sympathie...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fionn, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    Dag meiden,

Ik heb even wat sympathie nodig :)

Ik ben met de pil gestopt eind april 2011 en ben pas na 98 dagen ongesteld geworden (5 augustus). Ik wacht nu op de tweede menstruatie maar had vorige week (twee dagen voordat ik ongesteld zou moeten worden als ik een cyclus zou hebben van 28 dagen) bruinverlies, en dit hield vier dagen aan. Ik verwachtte dus elk moment ongesteld te worden, maar dat gebeurde maar niet.

Nu heb ik al dagen last van krampen en pijnlijke borsten; dinsdag heb ik een test gedaan omdat ik van die onzekerheid afwilde, maar ik testte negatief.

Nu voel ik me nog steeds zo raar en moe en onzeker en m'n hart bonst de hele tijd in m'n lijf alsof ik in paniek ben, terwijl ik me gewoon rustig houd...

Waarom duurt het ontpillen bij mij zo lang? M'n moeder was supervruchtbaar en werd drie keer in één of twee keer zwanger, en had na het stoppen met de pil meteen een normale cyclus.

Ik ben jong, eet gezond, drink nu helemaal geen slok, rook niet... zo had ik het me allemaal niet voorgesteld toen we besloten er voor te gaan! Ik weet dat het nog vroeg is (we zijn pas eind juli serieus begonnen), maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben! En zou ik nu toch zwanger kunnen zijn?

Kan iemand mij een hart onder de riem steken? :(

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik geloof dat ik even naar de huisarts zou gaan..

Succes en sterkte!

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Fionn,

Geef je lijf de tijd om te ontpillen, het ene lijf heeft daar meer tijd bij nodig dan het andere lijf.

Los daarvan...ik ken je onzekerheid (zie mijn handtekening qua lengte cyclussen). Bij mij bleek er wat meer aan de hand te zijn dan 'alleen' ontpillen. Ook ik ben jong, eet en drink gezond... maar toch... soms doet je lijf andere dingen dan je zelf wilt.

Het kan wel erg frustrerend zijn overigens. Dus ik snap dat wel.

Tip van mijn kant, noteer alles rondom klachten/cyclus. Ik ben in oktober met de pil gestopt en heb mijn cyclussen goed bijgehouden, maar ook bijzonderheden als vochtverlies, buikpijntjes etc. Toen ik daar in juni mee bij de huisarts kwam werd ik direct doorgestuurd.

Wellicht zie je over een paar maanden dat je cyclussen langzaam korter worden, dat zou mooi zijn, want dan zou het dus echt van het ontpillen kunnen komen.

Groetjes,
    Elmo

4. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    Bedankt voor je woorden! Ik ben nu bang dat het echt iets kan zijn...bah...heb net ff gebeld voor contact met de ha. Nu is het maar afwachten... Heb inderdaad alles bijgehouden van de afgelopen maanden.
    Hoe is het nu met jou? En wat voor klachten had jij verder waardoor jouw diagnose is gesteld?

5. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hebt een PB!

6. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    #6 Fionn, Sep 8, 2011
    Last edited: Sep 8, 2011
    PB? Ah, ik heb 'm al door :) thx!

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ontpillen kan erg lang duren. ik geloof dat het gemiddeld tussen 6 maand en een half jaar kan duren. maar bij de 1 gaat het wat sneller als bij de ander.

mijn 1e cyclus duurde 106 dagen. in de 2e cyclus had ik op dag 46 pas een eisprong. toen werd ik zwanger maar dit ging mis helaas.
    nu heb ik inmiddels nog 2 cyclussen gehad vrij redelijk waren. 2x een eisprong maar niet zwanger.

ik sluit me aan bij wat iemand voor mij zei: geef je lijf de tijd, hoe moeilijk dit ook is.
    ik weet niet hoe lang je aan de pil bent geweest? ik denk dat dat ook wel invloed heeft. zelf ben ik 15 jaar aan de pil geweest.
    de klachten die je nu hebt, kunnen heel goed van het ontpillen komen.

succes!

8. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    Heel erg bedankt voor de geruststelling :) Ik ben dus niet de enige! Ja, het is vast gewoon het ontpillen (ben 6 jaar aan de pil geweest), maar ik had het gevoel dat toen ik eindelijk ongesteld was geworden, het weer helemaal normaal was. Maar goed, m'n geduld wordt weer op de proef gesteld :)

Jij héél veel succes en ik hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten!

9. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik sluit me hier dan ook bij aan. Vorige jaar juli werd ik zelfs met de pil niet meer ongesteld. Gestopt tot okt. Niet ongesteld. Toen weer even een maandje begonnen omdat ik ging trouwen en huwelijksreis en dan echt niet ongesteld wilde worden. Nov weer gestop. In Jan eindelijk ongesteld. Daarna vrij regelmatig en 4e rond zwanger. Dit werd helaas een vroege MK maar maand later weer zwanger en resultaat kan je in mijn banner zien. Het kan dus gewoon in 1x na een tijd goed gaan lopen met je cyclus.

10. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    Gefeliciteerd!! Da's goed nieuws! Ik heb er weer 'n beetje vertrouwen in... :)

11. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    (m'n hart klopt ook niet meer zo snel. Sjongejonge, ik lijk wel een aansteller, maar ik ben juist als een stoere meid opgevoed. Zullen de hormonen wel zijn ;))

Share This Page