Voor ons gevoel zien we ze wanneer het uitkomt. De ene keer is dat 3 x in de week, de andere keer twee weken niet.. In het laatste geval krijgen we de eerstvolgende keer iedere keer te horen dat het te lang geleden is, en dat de kleine hun niet meer kent, dat ze ons minimaal één keer in de week willen zien en vervolgens gaan ze tegen de kleine aan de gang; je kent ons niet meer hè, ti's ook veelste lang geleden dat je ons hebt gezien hè?! Als we dan zeggen dat ze niet zo'n drama moeten maken worden ze boos: "dat is geen drama maar de realiteit!" Gisteren precies zo, en vervolgens gaan ze met anderen zitten kaarten en kijkt opa (dit keer de heisamaker) niet meer naar de kleine om, want hij weet echt niet wat ie met haar aan moet. Voor de mensen die nog contact met schoonouders hebben: zien jullie je schoonouders minimaal 1 x in de week of ook gewoon hoe het uitkomt?
Ik was zelf altijd voorstander van 1x in de week (ik hou van regelmaat), maar mijn man vindt dat overdreven. Dus nu is het gewoon hoe het uitkomt. Dat komt in de praktijk neer op 1x in de twee weken. Tja, ik snap wel dat ze je kind graag wekelijks willen zien. Als de afstand niet te groot is, vind ik het leuk om zondags bij alle opa's en oma's een kop koffie te drinken.
We zien ze inderdaad hoe het ons net uit komt. Maar dat is met mijn ouders net zo. Soms is dat 3keer in de week en de andere keer zit er een weekje tussen. Nu hebben we met beide een goede band, dus er zit niks achter over ''moeten' Persoonlijk vind ik twee weken best lang, dat redden wij niet. Maar als we verplicht zouden moeten dan was ik er wel vrij vlot klaar mee
Wij zien ze wanneer het uitkomt en zoals het loopt. Zij vinden ook dat ze ons te weinig zien maar laten dat niet zo merken als bij jou. Wanneer ze zich zouden gedragen zoals jou schoonouders zou ik dat moeilijk vinden en dit in gesprek duidelijk maar vriendelijk zeggen.
wanneer t uitkomt. wij houden er niet zo van om verplichte dingen te hebben in t weekend, bijv iedere zondag ochtend naar mn schoonouders of ouders toe. dus gewoon als t uitkomt en nu met de feestdagen zowiezo al dan maar tussendoor niet zo veel nu. ik ben altijd misschien heel gemeen of hard maar als mijn schoonouders zo'n opmerking maken dat ze hun niet meer kennen zeg ik dat wij ook een leven hebben met meer te doen dan alleen bij opa en oma langs... en ook nog wel eens gewoon thuis willen zijn.
Minimaal 1 x pw en altijd hoe het uitkomt. Maar hier een goede band en dochter vraagt regelmatig of we naar opa en oma gaan. Dus regelmatig ook nog even tussendoor kopje koffie. Laatst kwam opa even langs kusje brengen. Heel veel mensen in onze omgeving vinden het maar raar. Als jou schoonouders 2 weken te lang vinden kunnen ze toch ook zelf initiatief nemen? Als ik m'n schoonfamilie 2 weken niet heb gezien dan wordt er niks gezegd over dat het te lang is oid. Maar ik vind het zelf altijd te lang hahaha. Als ze op vakantie gaan 3 weken, dan sta ik ze altijd met de grootste euforie op te wachten :-D
Wij proberen wel elke week even bij mijn schoonouders langs te gaan. Ik heb er zelf niet altijd zin in, maar ik weet dat mijn schoonouders het heel leuk vinden als we langs komen met de kinderen. Soms zijn we een weekend erg druk en komt het er niet meer van, maar in de regel gaan we elke week wel even langs.
Hoe het uitkomt. Dus hier zie ik mijn schoonmoeder ook weleens 2 weken niet. Ookal woont ze dichtbij. Ik hou ook niet zo van verplichtingen. Mijn ouders wonen te ver om elke week te zien.
Hier zijn we mijn so niet eens 1x in de maand. Ze vinden idd dat ze ons te weinig zien maar wonen een uur bij elkaar vandaan dus tja.
Mijn schoonmoeder zien we veel vaker, maar die woont twee straten verderop. Prima, want als we haar zien is het soms ook maar 5 min. Mijn ouders wonen 170 km verderop, en die zien we niet wekelijks, nog niet eens maandelijks. Mijn moeder zei dat in het begin ook, ik heb toen een keer de opmerking gemaakt dat zij de weg naar ons huis toch ook wisten... Sindsdien geen opmerking meer gehad.
Mijn ouders en schoonouders wonen allen op ongeveer 30 minuten rijden. Mijn ouders zie ik wekelijks omdat mijn moeder op mijn jongste past. Mijn schoonouders zie ik soms 2 maanden niet en dan weer 2x per week. Mijn schoonmoeder heeft volgens ons als 20 jaar een midlife crisis en vind zichzelf belangrijker dan de rest. Dus we zien we alleen wanneer zij "tijd heeft" voor ons en wij vinden dat ook prima eigenlijk.
Gosh, 1x in de week.....toooooo much!! Hier eens per 3 maanden (lees; verjaardagen en kerst) en hier heb ik geen problemen mee.
Ze passen op, dus minimaal 1x in de week, een enkele keer vaker. Maar we gaan vrijwel nooit zomaar bij elkaar op de koffie. Er is eigenlijk altijd wel een reden voor om elkaar te zien.
1 keer per week? Ik moet er niet aan denken! Denk dat we mijn schoonmoeder gemiddeld 1 x per 2 maanden zien. Vind ik meer dan genoeg hoor!
Zelfs toen we nog in Nederland woonden zagen we ouders en schoonouders 1 keer per maand, of 1 keer per 2 maanden. We wonen hier nu sinds de zomer en geen van de ouders/schoonouders zijn tot nu toe hier geweest en wij ook niet terug naar Nederland.
Pfoe 1x per week? No way! We zien ze soms 6 weken niet en ze wonen niet ver bij ons vandaan.. Nou is de band ook niet super.. En ze hoeven al helemaal geen opmerking erover te maken. Dan ben ik daar erg duidelijk in.. Mijn moeder ziet hem 1 keer per week..
Hier is het ook minimum 1 x in de week. Ze wonen ook niet zo ver en komen na het werk wel eens langs om de kleine even te zien. Vind dat alleen maar goed want zo bouwen ze een band op. Opa speelt heel graag met hem, oma weet af en toe niet hoe hem aan te pakken maar dat zal wel komen.
Nee we zien ze lang niet een keer per week. Soms 1x per week maar soms ook een maand niet.. Geen probleem.
Mijn schoonmoeder heeft onze dochter nog nooit gezien (geen contact) Mijn schoonvader en zijn vrouw zien we niet echt met regelmaat, als we elkaar 1 keer per maand zien is het vaak! We zien elkaar op verjaardagen en soms tussen door dat ze hier komen of dat wij daar heen gaan. Met kerst en pasen zien we elkaar ook niet (dan eten ze vaak met de kids van mijn stiefschoonmoeder, wij worden dan niet uitgenodigd (leuk he)) Het zijn echt 2 aparte families die ook apart behandeld worden. Zij eten met kerst, gaan met zijn allen naar de Efteling, uit eten e.d. en aan ons wordt nooit gedacht. We doen eigenlijk nooit wat met de hele familie van mijn man, ja op vaderdag komt bijna het hele gezin. Toen ik net bevallen was zei mijn schoonvader ik kom elke week langs, toen dacht ik NEEEE gelukkig gebeurde dit ook niet! Vind het wel jammer, maar niet heel interessant, heb wel veel contact met mijn ouders, die zie ik MINSTENS eens per week, maar vaak wel 3 keer per week hihi (zonder mijn man hoor, ga vaak als ik vrij ben en dan werkt hij meestal)