Hoi, Misschien een beetje een naïef vraagje, maar wanneer begint volgens jullie de eerste dag van je cyclus? Is dat vanaf het moment dat je wat bruin, oud bloed verliest of vanaf dat je bloed helderrood is? Ik dacht altijd dat mijn cyclus begint bij het bruinverlies, maar iemand anders zei dat ze pas begint te tellen bij helderrood bloed. Ik hoor het wel! Groetjes, Mimosa.
In ziekenhuis trajecten is het altijd zo dat je pas maag aanmelden met helder rood bloedverlies, pas dan gaan ze tellen. Dus ik denk idd dat het bij helder rood is inderdaad. bij mij is het vrijwel direct rood, maar zijn volgens mij best wat vrouwen die dagenlang bruin bloedverlies hebben
Ik tel altijd vanaf de eerste volledige dag bloedverlies. Ik heb altijd een aantal dagen bruin en roodverlies maar kan het prima af met een inlegkruisje. Pas als het echt constant is tel ik het als dag 1.
Goh, wist ik niet. Ik heb altijd de eerste dag alleen bruinverlies en pas de tweede dag breekt het door. Dan ga ik voortaan tellen vanaf de tweede dag, wat nu dus de eerste dag wordt. Dank jullie wel dames!
Ja en soms zegt men zelfs dat als het na 18 uur in de avond is (het helderrood is en dus doorzet) dat je de dag erop pas als dag 1 moet tellen. (Soms wordt 20 uur in de avond aangehouden). Succes!
ik heb altijd rood verlies vooraf, dat mag ik nog niet tellen als dag 1 van mijn ziekenhuis (heb nooit bruin). Pas als het echt maandverband/tampon vol is. Ik merk altijd dag 3 van bloedverlies dan zet het echt goed door en dat is dag 1. De 2 dagen vooraf tel ik dus niet meer mee.