Positiekleding past niet meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.541
    2.524
    113
    Nederland
    Ik ben klaar met douchen en wurm me in mijn broek. Ik begon deze zwangerschap +/- 3 kilo zwaarder dan bij mijn dochter. Was fanatiek aan het sporten en bij de positieve test ben ik gestopt omdat het niet goed voelde.

    Qua gewicht aankomen gaat het dit keer iets sneller dan bij dochter. Ik ben nu een kilo zwaarder dan dat ik bij haar was rond dit termijn. Plus natuurlijk die overige +/- 3, maakt me nu zo'n 4 kilo zwaarder in totaal dan bij dochter.

    En ik voel me zo'n opgeblazen olifant. Nee ik voel me niet mooi zwanger, zoals bijna iedereen dat wel doet. En nu mijn broeken beginnen tegen te werken word ik met mijn neus nog eens harder op de feiten gedrukt.

    Bij mijn dochter gingen de broeken tot het eind mee. En nu? Nu ben ik 26 weken zwanger en mag ik in een grotere maat nieuwe halen :(

    Bij dochter kwam ik totaal +/- 15 kilo aan. Ik wil niet weten wat ik nu aan ga komen en ben sinds vorige week weer op mijn voeding aan het letten.

    #Zo klaag modus uit. Herkenbaar voor iemand?
     
  2. MoniqueA

    MoniqueA Bekend lid

    11 sep 2008
    800
    0
    0
    Yep! Al 8 kg aangekomen omdat ik voor de zwangerschap altijd aan het dieten en crashen was. Nu bij een dietiste en het blijft keurig stabiel terwijl de meeste vrouwen nu pas aankomen.

    Ik voel me ook niet mooi, eerder dik, lelijk....ma flodder :(
    Ik wacht ook nog steeds op die glow :D
    Vanwege mijn overgewicht heb ik geen zwangerschapsbuik maar een Big Mac met een deuk bij mijn navel.
    De vragen zoals: weet je zeker dat het er geen twee zijn? stemmen me ook niet veel positiever :(

    Kan alleen maar goed opletten en niet snoepen/snacken om het zo te houden....sterkte meid! Soms is het gewoon ook even niet zo leuk.....en natuurlijk hebben we het er allemaal voor over maar af en toe klagen is soms ook lekker ;)
     
  3. Annabelle29

    Annabelle29 Niet meer actief

    Ik ben nog niet heel veel bijgekomen en deze week ook gemerkt dat die broeken niet meer passen. Lang leve de jurkjes!
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik zou gelijk maar 2 maten groter kopen.. Dan kan je nog wat groeien.. Anders kan je over een aantal weken weer wat nieuws kopen.. Zonde van je geld
     
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.541
    2.524
    113
    Nederland
    Oh monique zulke opmerkingen zijn altijd zo gemeen! Zeg dan niks als je niks leuks kunt zeggen. Fijn dat je gewicht nu stabiel is, hopelijk kunnen we het aankomen wat beperken. En tuurlijk hebben we het er coor over maar soms, zoals vandaag, heb ik even zo'n depri moment. Gaat wel weer over :) weet waarvoor we het doorstaan hihi.

    Annabel jurkjes zijn ook een idee. Ga ik even naar kijken vandaag, zit vast ook wat lekkerder.:) en dan hoef ik geen 2 maten vooruit te kopen haha.
     
  6. MoniekJ

    MoniekJ Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik had wat kleding gekregen in mn eigen maat. Die zitten nu wat strakker na +13 kg. Zelf heb ik korte broeken aangeschaft in een maatje groter. Die zitten nu heerlijk.

    Maar het weer helpt ook niet mee. Met die hitte van gisteren merkte ik toch wel dat nog een maatje groter fijn zou zijn, door al dat vocht. Maar vandaag pas ik weer zonder moeite mn eigen maat.

    Las ook ergens dat het normaal is om tijdens de zwamgerschap maatje groter te gaan, ondanks dat positiekleding al flink mee rekt.
     
  7. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mijn positiekleding zat me niet lekker meer. Nog een broek en twee shirts erbij... pffff wil ook niet teveel nu in dit stadium want straks ben ik het weer kwijt maar jeetje. Elke dag is weer een hele knobbel te bedenken wat ik aan mijn lijf ga trekken. Allemaal sloeber slobber kleding. Bah.
    Voel me zo onverzorgd erbij lopen nu... heb gewoon zo'n grote buik...en mijn heupen hebben ook zadeltassen gekregen.
     
  8. Jughi

    Jughi Bekend lid

    28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik heb precies hetzelfde.. De positiekleding in m'n eigen maat zit echt niet lekker meer. En ben pas 3,5 kilo aangekomen. Denk dus niet dat je onzeker over jezelf moet worden.. Ik denk dat het er gewoon bij hoort!
     
  9. Twingia

    Twingia Fanatiek lid

    7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Herkenbaar. Voel me net een walvis....
     
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.541
    2.524
    113
    Nederland
    "Fijn" dat het herkenbaar is, en niet alleen ben met dit probleem.:) bij mij is extra om mijn kont en heupen gaan zitten merk ik. Vanmiddag toch 2 broeken bij gehaald en met tegen zin 2 maten groter, anders kan ik straks weer bijhalen.
     
  11. Dandelion87

    Dandelion87 Actief lid

    30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik ben slechts 10,5 week zwanger en ik voel me een en al koe. Ik kijk in de spiegel en zie een onderkin, mijn weegschaal is op hol geslagen en ik draag sinds ik 8 weken ben al positiekleding omdat mijn eigen broeken niet meer passen. Ik zie het ook al gebeuren dat ik hier uit groei nog in deze zwangerschap dus ik herken je gevoel wel! Ik voel me ook echt niet mooi, balen is dat he, en sommige vrouwen voelen zich zo prachtig tijdens de zwangerschap. Jammer dat we dat niet allemaal zo mogen ervaren.

    Ik ben wel in verwachting van een tweeling dus dat zal de groei en gewichtstoename ook wel bevorderen denk ik zo...
     
  12. Maya1982

    Maya1982 Actief lid

    7 okt 2014
    140
    0
    0
    Hier ook het probleem! Ook wel in verwachting van tweeling, maar pas nu met 24 weken enkele positie kledingstukken niet meer die ik eerder had aangeschaft. Voelt gewoon rot, s ochtends niet weten hoe je er nog beetje leuk bij kan lopen, je ongemakkelijk voelen in slobberspul en ook nog eens heel veel geld kwijt zijn aan al die kleding. Ben heel blij dat er twee kleintjes komen, maar los daarvan is dit gedeelte gewoon k*t!

    Heerlijk om hier even mee te klagen! Voel me al stuk beter..:D;)
     
  13. AngelaSR

    AngelaSR Bekend lid

    3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Hier vanaf 8 weken al positie kleding. Met 15 weken kon ik de spijkerbroeken niet meer aan. Nu draag ik vooral leggings met tuniekjes of jurkjes, deze rekken ten minste mee ;) tegen de tijd dat het te koud word voor leggings koop ik wel weer nieuwe broeken.
     

Deel Deze Pagina