zwanger worden .......

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by annikovska, Nov 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annikovska

Nov 13, 2016
    6
    0
    0
    mondhygieniste
    Utrecht
    Hoi dames,

Ik lees al een tijdje mee hier op dit forum, nu ben ik benieuwd of we goed bezig zijn geweest...

mijn verhaal in korte lijnen:

- 21 oktober 2016 gestopt met de pil
    - toen mijn onttrekkings bloeding vrij snel gekregen deze eindigde op 29 oktober.
    - ik heb ovulatietesten gekocht omdat ik gewoon benieuwd was wat mijn lichaam ging doen en heb toen een paar keer getest maar zag steeds niets, dit verbaasde mij natuurlijk niet tot afgelopen donderdag (10 november) toen had ik ineens een duidelijke positieve ovulatietest in mijn handen.
    - we hebben in ieder geval geklust op woensdag 9 nov en donderdag 10 nov (na die test natuurlijk direct!) daarna is het er niet meer van gekomen omdat mijn man weg is voor zijn werk...

we hebben dus voor het laatst geklust toen de test duidelijk positief was.. zou dit voldoende kunnen zijn?
    ik ga nergens van uit maar het zou natuurlijk mooi zijn als het direct raak is.

ik verwacht dan dus dat ik over 2 weken ongesteld zou moeten worden zo niet gooi ik er maar een testje tegen aan.
    Dan zou ik denk ik voor de kruidvat 2v5euro testen gaan.... jullie daar ook goede ervaringen mee?

ben benieuwd en hoor graag van jullie.

X

2. annikovska

Nov 13, 2016
    6
    0
    0
    mondhygieniste
    Utrecht
    Niemand??!!

3. LittleTwinkle

May 21, 2016
    53
    0
    6
    Voor zo ver ik weet vind de eisprong na de LH piek (het moment waarop jij je positieve ovulatie test in handen had) binnen 24-48 uur plaats. Wij klussen daarom voor de zekerheid de dag na m'n positieve ovu test ook. Maar dat schijnt volgens mij weer nadelig te zijn voor de kwaliteit van het zaad. In ieder geval, ben geen deskundige maar dit is wat ik weet. Misschien dat iemand anders je meer uitleg kan geven.

4. Septembermom

Septembermom Bekend lid

Sep 20, 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vaak is het goed een dag na de posi ovulatietest ook nog gezellig te maken omdat je ei ook pas na 48 uur kan springen na je posi ovulatie test. Maar sperma leeft meestal ook een paar dagen dus als jullie op 10 nov nog gezellig hebben gemaakt moet dat goed zijn.
    Bedenk je wel dat je ovulatietest niet zegt dat je ei daadwerkelijk gesprongen is want deze geeft alleen je lh piek aan

Ik ben zelf fan van de kv2voor5 volgens mij wordt deze mening door velen gedeeld hier

Hoop voor je dat het raak !

5. annikovska

Nov 13, 2016
    6
    0
    0
    mondhygieniste
    Utrecht
    Bedankt voor jullie berichten!

Ik ga het gewoon even afwachten en mocht het niets zijn dan volgende keer hopelijk nog wat extra door klussen zeker die periode.

X

6. annikovska

Nov 13, 2016
    6
    0
    0
    mondhygieniste
    Utrecht
    Het is vandaag 10 dagen geleden dat ik een positieve ovulatie test in handen had en sinds gister bloed ik! Gister avond ontdekte ik wat bruine afscheiding in mijn ondergoed (excuses) en vandaag is het heftiger, heb maar een tampon in gedaan.. nog steeds veel donker maar ook rood.. is dit ongesteldheids bloeding of een innesteling? Voor ongesteldheid lijkt het me wat vroeg 9 dagen na ovulatie.... Ik ga kijken hoelang het aanhoud en we beginnen gewoon weer aan een nieuwe ronde als het zo is..

Groetjes!

7. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Zou wel kunnen hoor. Met ontpillen moet je lichaam echt nog even op orde raken. Mocht het zo blijven is het wel een erg korte luteale fase..

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nog even voor de goede orde: met duidelijk positieve test bedoel je toch dat beide streepjes minstens even donker waren? Want dan is je test pas echt positief.

En innestelbloed is niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap..Het komt vaker niet dan wel voor.

Kans is dus aanwezig dat je eerste natuurlijke menstruatie na pilstop in aantocht is. En deze kan verschillen qua intensiteit van je pilbloedingen.

9. annikovska

Nov 13, 2016
    6
    0
    0
    mondhygieniste
    Utrecht
    Ja de test streep was donkerder dan de controle streep toen met de ovulatie.. ik wacht het gewoon even af!

10. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Heel gek is het niet als je nu ongesteld zou zijn. Je bent nog maar net met de pil gestopt.

Share This Page