Hoi sinds gister spuit ik de decapeptyl Ik vond het naaldje erg moeilijk in mn huid te krijgen en het deed ook best pijn Zodra de naald erin zit begint het al te branden en als ik de vloeistof erin spuit word het erger Na een minuutje zakt het af en dan blijf ik nog een uur een rode vlek houden op mn buik met een bultje Zijn er ook tips dat het wat minder brand en hoe je de naald makkelijker in je huid krijgt
Je moet hem niet te langzaam inbrengen, maar in 1 vloeiende beweging. Darten noem ik het altijd. Wat ook kan helpen is voor en na het spuiten even koelen met een ijsklontje. Heb je alle eenheden geïnjecteerd, dan eerst tot 10 tellen en met 1 vloeiende beweging de naald terug trekken.
Ik vond het per spuit, dus per dag, erg verschillen. Wellicht heeft dit met verschil in scherpheid te maken? Branden van de vloeistof wende bij mij! Eerste paar keer brandde het daarna eigenlijk niet meer! Succes met alles!
Het is net als darten inderdaad, de naald moet er vloeiend en vlot in. Waar prik je? Ik prikte altijd in een straal van 10 cm rondom mijn navel. Rustig inspuiten, de naald eruit halen en even wrijven/drukken met een watje. Succes!
De Decapeptyl naalden staan erom bekend dat ze wat bot kunnen zijn. Ik gebruikte ook altijd een ijsklontje om de plek waar ik ging prikken even te koelen, zo verdoof je de huid wat.
Deca waren de naarste prikken weet ik nog. Mijn man prikte voor mij. De Deca naalden hebben als je goed kijkt een boven en een onderkant. De open kant kan je het beste naar beneden laten wijzen zei de verpleegkundige tegen ons. Dit plaatje is geen Deca naald, maar wel hetzelfde idee. Hier zie je de open kan boven. Dan snap je wat ik bedoel.
Dankjewel allemaal voor de tips! Heb de naald vanmorgen schuin in mn buik gedaan met de open kant na boven en zo deed het veel minder pijn Heb de spuit ook ruim een half uur vantevoren uit de koelkast gehaald en hij brande dit keer wat minder
Half uurtje voor prikken uit de koelkast halen, echt een goed vetje tussen je handen pakken en in 1 vloeiende beweging erin 'darten'. En dan rustig naar in 1 keer alles eruit spuiten. En de openkant altijd naar boven helpt ook. Ik vond die deca spuitjes ook naar. Ene dag meer dan de andere dag trouwens maar kreeg vaak blauwe plekjes.
Hadden jullie na het spuiten ook een rode vlek? Nadat ik de spuit heb gezet krijg ik een rode vlek op mijn buik die pas na een uurtje ongeveer weg trekt
Ik ‘verdoof’ ook de huid altijd even met een ijsklontje. Ook haal ik een half uur voordat ik ga prikken de spuit uit de koelkast en ‘rol’ deze nog even warm voor gebruik.
Ik haal hem een uur van te voren uit de koelkast maar dan brand her alsnog wel Zag op de doos staan dat ze 7 dagen buiten de koeling houdbaar zijn dus denk dat ik vanavond 1 eruit haal voor morgenvroeg om te kijken of het dan nog brand
Ja. Maar dat is toch ook logisch? Je prikt in die huid. Je verstoord het en maakt het kapot. Deze reactie is niet heel gek. Heb je de prikplek al proberen te verdoven met een ijsblokje?
Nog een aanvullende tip van mij. Let goed op je ademhaling. Adem goed in naar je buik en duw de naald in je huid op een uitademing in een vloeiende beweging zoals hier al een aantal keer staat beschreven.
Ja die deca naalden zijn niet fijn. Ik vond het ook wel per spuit wisselend gek genoeg. Maar de tips die hier al gegeven zijn helpen wel. Die roodheid is vrij normaal. Succes met je behandeling!
Ik was de deca al jaren gewend en vond dat echt nooit een probleem maar de Cetrotide Wow vreselijk. Lange naald ook. Bah Maar ja vanavond dat ijs klontje maar eens proberen !!