Vandaag ben ik geweest voor de 13 dagen echo, hierbij was te zien dat ik een eitjes had van 17, 16,15 en 12mm. Omdat ik drie eitjes heb die na de ovitrelle rijp zullen zijn is de inseminatie nu gecanceld. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, We kunnen natuurlijk ook zelf klussen. Ik heb provera mee gekregen om mijn baarmoederslijmvlies te verdunnen waardoor er geen kans is op bevruchting. Zelf zijn we nu al bijna 3 jaar bezig en zou dit mijn 2e iui zijn . Ik heb een amh van 0.2 en een fsh van 16 ik snap dan niet dat ik nu zo’n resultaat heb. Ik heb 75eh gonal F gespoten.
Ja vooraf heb ik dit wel gedacht. Maar het lijkt wel alsof ze mij vandaag hebben gehesenspoeld. Ze bleef herhalen dat een zwangerschap van een meerling (2 of meer) te veel risico’s heeft, waaronder vroeggeboorte. Ik denk overigens wel dat we het gaan proberen.
Ik zou het niet doen, hoe moeilijk ook. Wanneer je over één of twee dagen en positief ovu test hebt, kan het zijn dat er zelfs vier rijpe eitjes zijn. Wel jammer dat trouwens dat ze niet morgen of overmorgen nog een echo maken, want wellicht dat er maar twee echt door gaan
Ik heb vaak twee eitjes, zelf eens een keertje drie gehad. Ik was niet meteen zwanger hoor. De IUI waarvan ik zwanger ben geworden, had ik twee eitjes en er zit er nu echt maar eentje in. Bij de IUI in UZ Gent mikken ze op twee of drie eitjes bij ovulatie-inductie. Ik ken iemand die vijf of zes eitjes had, het was ook afgelast, maar ze gingen zelf aan de slag. Ze is nu zwanger van eentje. Zo groot is de kans op een tweeling echt niet.
Wat balen zeg.. ik zou het risico ook wel durven nemen. Uhh hebben een ook gedaan en er liggen nu 2 lieve baby’s 2 te slapen. Ik deed ook oi met iui en na 30 dagen spuiten had ik eindelijk 3 eitjes die groot genoeg waren. De keuze was aan ons maar ze adviseerde het niet door te laten gaan ivm grote kans op meerling. We hebben de iui toch door laten gaan en inderdaad zwanger van een tweeling! Ben met 37 weken ingeleid en heb een goede zwangerschap gehad, dus zo kan het ook!
Die van 12 mm is nog niet dominant. De kans dat deze gaat doorgroeien is 50/50. Stel dat je vanavond de pregnyl zal zetten en de inseminatie morgen zal zijn (of beide 1 dag later) zal die van 12 mm wel springen, maar nooit rijp genoeg zijn om bevrucht te raken. Ik ziu dus gewoon sex gaan hebben en niet de provera zetten of jullie moeten echt geen risico willen lopen op een 2 of 3 ling
Inmiddels heb je denk ik je keuze gemaakt. Ik heb het met clomid gehad. 2 keer achter elkaar 5 eitjes. Bij ons werd de iui ook geannuleerd. Wij hebben het wle geprobeerd. Met de insteek. Als we al 3 jaar proberen en het is nog nooit gelukt. Hoe groot is de kans dat het bij alle 3 de eitjes nu wel gaat lukken.
Ik als moeder van een tweeling, met een risicovolle zwangerschap en een drukke eerste jaren met tweeling zou zeggen: go for it!!
Bedankt voor jullie lieve, leuke berichten allemaal! We hebben het toch geprobeerd. Alleen heb ik nu sinds maandag ( 6 dagen na ovulatie) bruinverlies. Het is niet veel maar wel echt heel donker van kleur . Het zet niet door naar echte menstruatie. Ik heb het zkh gebeld en moet nu morgen voor echo (dag 3). Zijn jullie hier bekend mee?