Wanneer starten jullie met leren drinken uit beker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamma1984, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik las in het groeiboekje van het cb dat je je kindje vanaf 6 mnd moet leren om uit een beker te leren drinken. Een antilekbeker wordt afgeraden. Maarja.. het lijkt mij al zo vroeg om onze dochter nu 6 maanden al uit een echte beker te laten drinken :rolleyes: Of ligt het aan mij?

Wanneer zijn jullie begonnen met je kindje te leren drinken uit een beker?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik lees even mee want vroeg me dit weekend hetzelfde af

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij zijn met een maand of 6 begonnen met af en toe een slokje, maar hij kreeg verder gewoon een tuitbeker. Steeds vaker een beker proberen en sinds hij een maand of 14 drinkt hij alleen nog maar uit bekers. Volgens mij is dat ook vroeg genoeg.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik moet nog beginnen met oefenen.
    Heb zelf zoiets als hij intresse in toont komt het wel
    Mogen kinderen nog kinderen zijn, ze "moeten" al zoveel

5. Mamma1984

@ Ikke dat hebben mijn man en ik idd ook. We vinden het al wel heel vlug dat ze uit een beker moet leren drinken met 6 mnd. Vandaar ook mijn vraag.

@ Suus: gaf jij de opvolgmelk ook uit een tuitbeker of nog gewoon uit een flesje? En wat voor drinken gaf je in een gewone beker? Onze dochter heeft nl nog nooit iets anders gedronken dan melk.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    oefenen vanaf een maand of 9. Maar dan hielden we zelf de beker vast, en nipte hij een beetje.

Sinds een maandje houd hij zelf de beker vast, en drinkt hij dus zelfstandig uit een beker.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 6 maanden meteen begonnen met een normale beker. Natuurlijk is het een ontzettende geknoei geweest, maar nu kan hij perfect uit een beker drinken. Het enige nadeel is dat een kindje het beter niet zelf kan vasthouden ivm knoeien, maar verder gaat het super. Ik ben persoonlijk geen fan van tuitbekers. Ooit zullen ze uit een normale beker moeten leren drinken en tuitbeker is een tussenstap die ik liever oversla.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wij doen het nog niet zo heel lang
    en verder gewoon een antilekbeker hoor

maar soms wil ze zelf gewoon perse echt drinken
    nouja.. dan krijgt ze alleen water dus.. want meestal is ze erna drijfnat
    maarja.. practise makes perfect :)

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wij kleden haar er af en toe op :) en dan mag ze een difrax beker met neusuitsparing hebben voor haar melk of roosvicee.

Gisteravond toevallig nog melk uit zo'n beker laten drinken.
    Drie keer een beetje proesten en een beetje gemorst, maar het ging best goed.

10. Mamma1984

Dus jullie gaven de opvolgmelk in een bekertje 4 keer per dag of ben je eerst begonnen met water en toen dat een beetje ging begonnen met melk?

Verslikken ze zich in het begin of valt dat allemaal wel mee?

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn met ongeveer 8 maanden begonnen met een gewone beker. Dat viel in de zomer en m'n zoontje dronk toen alleen nog maar water naast borstvoeding, dus als hij eens knoeide, gaf het niks. Tuitbekers hebben wij eigenlijk nooit gebruikt. Later wel rietjesbekers, erg handig voor onderweg.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee, sorry,ik moet het wel goed uitleggen.

Melk (3 x per dag) krijgt hij gewoon uit een fles. Dat houden nog even lekker zo, want ik vind veel te gezellig om mijn zoontje tegen aan te hebben liggen als hij zijn flesje drinkt ;) Dus dat houden wel lekker zo een paar maandjes. Andere drinken zoals thee, water, sap drinkt hij gewoon uit een normale beker.
    Natuurlijk is het in het begin knoeien, te grote slokken nemen etc, maar dat gaat heel erg snel goed. Je moet er voor zorgen dat hij hele kleine slokjes neemt. Nu drinkt hij het zonder te knoeien. In het begin leek hij wel een hondje, maar nu drinkt hij gewoon zoals wij dat doen, alleen houden wij de beker voor hem vast.

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben nu een beetje bezig om Benthe uit een beker te laten drinken en dat komt mede ook omdat ze de laatste tijd erg zit te klooien met de fles (last van tandjes) en minder begint te drinken.

Vanmiddag wilde ze na een paar slokken uit de fles ook niet meer. Ik heb de melk toen uit een beker gegeven en dat ging best goed. Wel met veel geknoei hoor.
    Ze vond het ook reuze interessant natuurlijk, dus even kijken hoelang ze dit leuk blijft vinden.
    Een tuitbeker is hier ook nog geen succes.

14. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Wij zijn begonnen toen onze dreumes rond een jaar was.
    Ik deed wat drinkyoghurt (yomild) in een beker, bodempje en dan mocht ze zelf proberen. Dat loopt er niet zo snel uit als melk of water ofzo omdat het wat dikker is.
    Inmiddels gaan ook vloeibaardere dranken best ok uit de beker, al wordt er ook nog best wat gemorst hoor.
    En af en toe gewoon niet willen, eigenwijzigheid en de tuitbeker willen.
    Als het straks allemaal wat beter weer is enzo dan gaan we ook alweer hard richting 2 jaar en dan wil ik proberen om alles uit een beker te gaan geven. Voor nu kies ik nog even voor de makkelijke weg.
    Ik gebruik geen spenen meer, alleen tuiten en rietjesbekers.

15. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    die van mij drinkt sinds een dag of 4 uit een beker met zo'n inham (voor de neus), want hij wilde geen water/diksap uit een gewone fles en dit vond hij geweldig

als je het wilt proberen, gewoon doen op je gevoel af gaan.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn met 7 maanden begonnen. Met 6 maanden met een tuitbeker begonnen, maar Eva snapte er niet veel van. Toen dus een gewone beker genomen. Met diksap, water lustte ze niet. Nu wel, dus krijgt ze water tussendoor (beter voor de tandjes) en bij het eten diksap. En ze krijgt 's ochtends en tussen de middag zelfgemaakte drinkyoghurt.
    Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ze de tuitbeker niet echt snapte. Ik zie er de meerwaarde niet echt van in, een beker is net zo makkelijk en ze moeten het toch leren.
    Ze heeft trouwens borstvoeding gehad en als ik er niet was kreeg ze de fles, maar die wilde ze vanaf 11 maanden niet meer. Dus toen volledig over op een gewone beker (en nog 2x bv).

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook met 6 maanden begonnen met af en toe een bekertje water. Eigenlijk ging 't vanaf het begin al heel goed. Wij hielden dan uiteraard wel zelf de beker vast, en we hebben zo'n beker van difrax met een neusuitsparing. Melk krijgt 'ie nog steeds uit de tiet.

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met ongeveer 9 maanden begonnen, eerst met yoghurt, dat knoeit niet zo. Nu kan Jesse ook gewoon drinken uit een bekertje, maar ik moet het nog wel vasthouden hoor, anders gaat meer dan de helft ernaast. :D
    Maar het gaat om de drinktechniek, en die heeft hij onder de knie. De vasthoud-techniek nog niet ;)

19. Mamma1984

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook eens op pad voor zo'n beker van difrax. Eens kijken of ze het wat vindt!

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben bij Jelle begonnen met oefenen uit een beker toen hij zelf kon zitten in bad. (met een maand of 9, geloof ik) :) Ik heb hem daar lekker laten kliederen met een bekertje water en toen dat redelijk zonder knoeien ging mocht hij ook gewoon (en met zijn kleren aan.. :) ) drinken uit een beker.

Voor het gewone drinken heb ik een rietjesbeker gekocht toen hij nog niet kon drinken uit een gewone beker... Eerlijk gezegd had ik weinig zin om elke keer te gaan zitten emmeren met een bekertje. Jelll drinkt best veel (minstens 1500cc op een dag) Nu nog drinkt hij het grootste deel uit de rietjesbeker, maar dat is puur gemakzucht van mijn kant... :) Hij kan heel goed uit een beker drinken, maar zelf vind hij de rietjesbeker ook veel makkelijker...

Deel Deze Pagina