Wanneer starten jullie met leren drinken uit beker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamma1984, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik moet eerlijk zeggen we hebben het zo nu en dan wel eens geprobeerd (denk vanaf 9 mnd) maar uiteindelijk heeft ze het op de opvang geleerd :oops: .

Ze pakte opeens mijn glas en begon eraan te drinken, alsof het niks was.

2. Rond de 7-8 maanden zijn we begonnen met yoghurt uit zo'n difrax beker. Dat steeds wat dunner maken, en daarna ook sap uit de beker. Tot bijna een jaar heeft Jelle zijn melk gewoon nog uit een fles gehad, maar tegelijk met de overstap van opvolgmelk naar halfvolle melk zijn we ook overgestapt van fles naar beker.
    Op het kinderdagverblijf drinkt hij wel uit een tuitbeker, omdat makkelijker is voor de leiding, maar thuis drinkt hij dus alleen maar uit een gewone beker. Hij begint het nu zelfs ook een beetje zelf te proberen, maar dan snapt ie nog niet helemaal hoe dat moet zonder te knoeien. :)

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    af en toe met 6 maanden al.
    Maar goed.. we zijn er 6 verder.. hij kan er uit drinken maar ik moet het nog wel vasthouden.
    Hij drinkt dan wel weinig, dus hij drinkt ook uit tuit en rietjesbeker.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie drinkt nu al uit een beker, niet echt drinken maar hij lurkt er echt aan. hij weet het goed zat. zodra hij een glas ziet gaat zijn mond al open :D ik ben van plan om hem over een maandje toch een tuitbeker te geven zodat hij ook uit iets anders drinkt dan alleen een fles... nu kan hij nog niet zo goed pakken, vasthouden en naar zijn mond brengen dus nog even geduld

5. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik ben er 2 maanden geleden mee begonnen. Nu gaat het eigenlijk best goed, maar ik laat hem nog regelmatig uit een tuit drinken en zeker als we ergens anders zijn.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier vanaf zes maanden een bekertje erbij gebruikt. Voor de voedingen een fles en alles ernaast een beker. Nooit een tuitje of rietjesbeker oid. Nu gaat het al een paar maanden super. Soms wel knoeien of voor de lol leeggooien helaas, maar hij snapt wel hoe het moet.

De jongste zal er ook snel aan moeten geloven, ze weigert de fles. Dan maar snel aan een bekertje wennen.

7. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Hoi

Met ongeveer 6 maanden zijn we begonnen met oefenen uit een tuitbeker .Zonder zo`n anti lek ding erin .
    Eerst was het erg wennen maar ,nu gaat het redelijk goed .
    Ik deed eerst alleen sap in de beker of water .
    Nu soms ook een half bekertje melk .
    Als mijn zoontje niet genoeg drinkt ,krijgt hij nog gewoon een flesje erbij hoor .
    Eerst dronk mijn zoontje ook geen water of thee en zo .Toen werd ik ook onzeker en dacht wat moet hij dan extra drinken .
    Maar ik merk dat het wennen is en komt vanzelf goed .

Groetjes

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij laten Roos na het tandjes poetsen uit een beker drinken en dat gaat eigenlijk hartstikke goed, misschien moeten we dat ook maar met het sap gaan doen?

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn dochter krijgt borstvoeding en heeft een aardige hekel aan de fles. We hebben een tuitbeker om mee "te spelen", want ook dat vindt ze niks (dat zuigen is ze niet gewend, ze heeft een speciale borstvoedingsfles voor de oppas).

We zijn ook begonnen met een gewone beker. Wel een kindermaatje, anders is het voor hun net of ze uit een emmer moeten drinken ;) . En daar krijgt ze alleen water in, dus als ze nat wordt, kan ze zo omgekleed.

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Water uit de tuitbeker wil Aimar niet drinken, snapt het niet zo goed. Maar af en toe geef ik hem wat slokjes uit een beker, dat gaat beter. Hij is nu 6 maanden.

Ik ga waarschijnlijk geen antilek tuitbeker gebruiken.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik vind een antilek toch wel superhandig hoor
    vooral onderweg kunnen wij echt niet zonder

(nahja.. in geval van nood wel dus.. maar liever niet)

12. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna drinkt steeds met mij mee, water uit mijn glas. Ze vind het geweldig, dus ik blijf het maar doorgeven zo.
    Ik gebruik nog geen antilekbeker en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Maar het ligt er ook aan hoe Senna zo blijft drinken.

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Weet je wat ik me nou afvraag? Mijn meis is nu 6 maanden, maar kan nog niet zelfstandig zitten (valt nog vaak om naar de zijkant of klapt dubbel en gaat wat aan haar voetjes lopen freubelen als een aardappelzak, haha). Jullie geven vanaf 6 maanden al drinken uit een beker, maar hoe doe je dat eigenlijk als ze nog niet zelfstandig zitten? Of konden jullie kindjes al zitten met 6 maanden?

14. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

In de wipstoel en dan goed rechtop.
    Ze hoeft niet persé helemaal zelfstandig te zitten om te kunnen drinken uit een beker.

Maar 6 maanden vind ik persoonlijk behoorlijk op tijd.
    8/9 maanden vind ik zelf een mooie leeftijd om te beginnen met oefenen uit een beker.

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Met 2 jaar "pas".. tja, hij kan nog ongeveer 29.200 dagen uit een beker drinken.
    Bovendien zag ik het nut niet in van dat geklieder, hij was echt niet met 1 jaar in staat netjes te drinken, waarom het zo moeilijk maken voor hem, dacht ik.

Deel Deze Pagina