Follikel vraag

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lola1986, Jan 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola1986

Lola1986 Actief lid

Oct 8, 2016
    247
    2
    18
    Hoi meiden,

Ik weet niet of ik dit in het juiste topic plaats (want ik krijg geen behandeling), maar ik denk dat jullie veel verstand hebben van follikels en hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Mijn situatie in het kort: ik heb 3,5 week geleden een curretage gehad. Ik was toen 12 weken zwanger. Op de ene dag nog een mooi kloppend hartje en nog geen 20 uur later was het hartje gestopt. Het kindje bleek grote afwijkingen te hebben.

Ik heb 2.5 week bloedverlies gehad. De afgelopen drie dagen meer slijm. Soms nog bruin van kleur (waarschijnlijk omdat het gemengd is met oud bloed). Ik heb 2 zwangerschapstesten gedaan. Eentje 2 weken na de curretage, die was knalpositief. En eentje na 3 weken, die was al een stuk lichter, maar nog klein beetje positief. Ik heb dus nog wat hcg resten in mijn lichaam. Hierdoor geven ovulatietesten een valse positieve test aan.

Vandaag de nacontrole bij de gynaecoloog. Alles was mooi schoon en ze zag aan de linkerkant een follikel van 21.7 mm.
    Hebben jullie enig idee wanneer we nu moeten klussen?
    Ik temperatuur niet en ovulatietesten helpen me dus niet. We willen de eisprong graag benutten, want een kindje is zoo welkom....

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zou vanaf nu om de dag seks hebben en dat voor de zekerheid de komende week.

3. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    dat is al een zeer mooie folikel, ik zou zeker om de dag vrijén !

:p

4. Lola1986

Lola1986 Actief lid

Oct 8, 2016
    247
    2
    18
    En hoeland dan ongeveer? Ik begrijp dat ze 2 mm per dag groeien. Wanneer springen ze meestal?

5. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Wat naar van je miskraam.
    Mijn follikels waren gister 21 en 22,5 mm en morgenmiddag heb ik iui.
    Ze groeien nog ietsjes door ongeveer 1a2 mm werd mij gezegd. Ik zou als ik jou was t/m zaterdag om de dag vrijen.

Succes!

6. Elocina

Elocina Actief lid

Aug 19, 2015
    472
    106
    43
    Follikelgrootte zegt wel iets, maar niet alles over de rijpheid van de eicel die erin zit. Ik kwam erachter dat mijn natuurlijke eitjes pas sprongen bij >30mm, terwijl ze bij behandelingen al vanaf 18mm de eicellen aanprikken.
    Ik zou gewoon om de dag klussen of toch het temperaturen oppakken. Zodra je temp daalt kun je de dag van ovulatie vaststellen. Lastige situatie!

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik zou de komende periode idd gewoon om de dag seksen! In elk geval tot en met het weekend..

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik zou in ieder geval meteen starten met het gezellig te maken :)
    Follikels springen altijd op een andere grootte, dat kan op 17mm maar kan evengoed bij 22mm zijn. Het kan dus voor elk moment zijn en om de 2 dagen wat gezelligheid in bed kan dan zeker geen kwaad ;)
    Hopelijk snel een plakkerdje voor jullie!

Share This Page