Klopt niet helemaal, in 2011 kreeg ik in Zweden te horen (bij volledige bv) dat er vanaf vier maanden begonnen werd met hapjes. Dat werkte niet, dus ik heb het later opnieuw geprobeerd, maar dat kreeg ik daar dus toen al te horen.
Maagaandeel is een bekende term bij voedselmarketing hoor. Nederlandse vertaling van 'stomach share' Stomach Share - Eat: The Story of Food Video - National Geographic Channel Het onderzoek waar het Nederlandse nieuwe advies op gebaseerd is hevig gesponsord door de kunstvoedingsindustrie, kan best zijn dat VUmc op andere punten goed is, maar hier zitten ze er duidelijk naast. De WHO is niet anti-kunstvoeding trouwens. Absoluut niet zelfs. Maar ze zijn ook voor de bescherming van wat kwetsbaar is. En t.o.v. marketinggeweld van de industrie is borstvoeding kwetsbaar. En aan het niet krijgen of geven van borstvoeding zitten wereldwijd gezondheidsnadelen.
Ze veranderen de richtlijnen steeds weer lijkt wel. Bij mijn dochter zijn we begonnen toen ze 4,5 maand oud was. Nu wachten we tot minimaal 6 maanden. En ook weer via de rapley methode