Verward

Discussion in 'Zwanger worden' started by Blondie87, Jan 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blondie87

Blondie87 Actief lid

Oct 25, 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente
    Hello lady's

Normaal heb ik een keurige cyclus.
    Ik weet dan ook altijd pressies wanneer m'n eisprong gaat komen.
    1 x in de maand op maandag. Deze is altijd zo pijnlijk dat ik gewoon echt niks kan. Zelfs niet ongecontroleerd ademen.
    We zijn nu 13 maanden druk aan het klussen, maar nu viel me deze maand wat op.

2 dagen voor eisprong krampig geweest. Op de dag van eisprong veegje bloed. En geen eisprong. Althans ik denk dat ie 2 dagen eerder was.
    Ook afscheiding was 2 dagen voor de officiële eisprong doorzichtig en kom en draden van maken.( ieuw )

Alles was elke maand het zelfde. Zou het dan nu eindelijk.

We komen een beetje in tijdnood.
    Ik heb al jaren vreselijke rugklachten die met het jaar verergeren door slijtage. En er komt een dag dat ik een zwangerschap niet meer dragen kan:(

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Heb je ook je temp bijgehouden? Of ovulatietesten gedaan?
    Dat je twee dagen voor je eisprong krampen hebt kan, dat is de laatste groeispurt die je voelt. En de bloeding kan een ovulatiebloeding zijn. ik begrijp niet goed wat je bedoeld met geen eisprong, denk dat ie twee dagen eerder was.
    Dat is vruchtbaar slijm waar je het over hebt, vaak vlak voor de eisprong..

3. Blondie87

Blondie87 Actief lid

Oct 25, 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente

Voor mijn gevoel geen duidelijke eisprong gehad. Normaal verga ik van de krampen. Nu was ik 2 dagen te vroeg iets krampig. Uiteraard om de 2 dagen geklust. Hebben niet altijd die kans omdat mijn man chauffeur is en niet altijd thuis is.
    Ik heb goede hoop. Normaal is alles het zelfde, deze maand is alles anders. Om gek van te worden af en toe.

Dank je wel voor je reactie

4. Blondie87

Blondie87 Actief lid

Oct 25, 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente
    En nee doe geen ovu testen of temperaturen. Dit omdat altijd alles zo duidelijk was.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik dacht ook altijd precies mijn eisprong te voelen. Maar helaas. Uit follikelmetingen in het ziekenhuis bleek dat mijn eisprong altijd veel later was dan ik dacht.
    Hetgeen ik voelde, krampen er bleek de laatste groeispurt te zijn van de follikels. Pas een dag of 4 later vond mijn eisprong pas werkelijk plaats waar ik niks van voelde!

Het grote gevaar er maar vanuit te gaan dat je je eisprong wel voelt, is dat je op de verkeerde momenten sex hebt met als resultaat geen zwangerschap.

Een lichaam is ook geen robot. Dus elke maand op maandag je eisprong menen te voelen is al zo goed als onmogelijk.

Ik zou eens gaan temperaturen of ovulatietesten gaan doen. Je zult er vast versteld van staan dat je eisprong toch later is dan jezelf denkt en dat hij niet elke maand als het maandag is, dan spontaan je eisprong laat plaatsvinden. Omdat je lichaam ziet dat het maandag is.....

6. Blondie87

Blondie87 Actief lid

Oct 25, 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente
    Goed punt. Goed dat je me erop wijst.
    Nu maar eens googlen hoe dat temperaturen werkt.

Zou die onwijze pijn dan echt de laatste groeispurt zijn.
    Zit altijd maar aan 1 kant van de eierstokken.

Met opzet ook niet aan tempen of testen begonnen.
    Dan ben ik er nog meer mee bezig. En dat staat me zo enorm tegen.
    Op een gegeven moment beheerst t nog net je leven niet.

Bedankt voor je reactie

7. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Ja dat is de laatste groeispurt. Eisprong zelf voel je niet.
    Misschien is het wel handig om eens te proberen. Als je over twee of drie maanden nog niet zwanger bent, heb je in ieder geval inzicht in je cyclus. Dan zou je in theorie niet meer hoeven tempen, maar dan weet je wanneer je ei ongeveer is en kan je gericht seks hebben op die dagen.

8. Blondie87

Blondie87 Actief lid

Oct 25, 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente

Ik ga dit zeker doen. Deze week
    Nog maar even flink aan de klus om de 2
    Dagen.

Wanneer zijn jullie begonnen met tempen?
    K heb wel gelezen dat tempen een nadeel heeft. Met dat als je verhoging hebt, je eigenlijk al te laat bent. Mijn man is niet
    Iedere avond thuis. Dus dat wordt lastig

9. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Dat klopt inderdaad. Ik doe het ook ik combinatie met ovulatietesten. Dan is de temperatuur de bevestiging dat m'n ei ook echt gesprongen is.
    Maar als jij pijn hebt van de groeispurt is dat voor jou het moment toch? En heb je ook slijm? Als je dat de eerste maand probeert. Dat weet je de tweede maand (als je een tweede maand hebt) wanneer je ei precies is geweest. Hoeveel dagen ervoor je slijm had, of pijn. Evt andere symptomen die helpen conclusie te trekken.

Ik kwam erachter dat ik een dag van tevoren wat kramp heb in m'n buik. Vanaf m'n eisprong hele gevoelige tepels heb. En voor m'n ei vruchtbaar slijm.
    Dus als ik slijm zie ga ik testen, heb ik paar dagen later zere tepels dan weet ik dat m'n ei is gesprongen. Dit wordt dat nogmaals bevestigd door mijn temp stijging.

Het is even zoeken, maar ik vind het nu wel fijn te weten wat er gebeurd

10. Blondie87

Blondie87 Actief lid

Oct 25, 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente
    Had 4 dagen terug glazig rekbaar slijm. Normaal kramp op maandag. Dat niet gehad maar nu:s heel apart. Ga morgen beginnen met temperaturen. Beetje je lichaam leren kennen is nooit verkeerd.
    Heb ook een app gevonden. Super makkelijk

11. Blondie87

Blondie87 Actief lid

Oct 25, 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente
    Nu daarin tegen die helse kramp. Kan ik daarop uitmaken dat t eitje gaat komen? En me morgen de gordijnen dicht moeten gooien😊 of heeft t te maken met een eventuele innesteling.
    Heb geen vergelijk materiaal omdat ik van de eerste meteen zwanger was.

Share This Page