Wanneer starten met cryo na curretage?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pien15, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden,

    Ben benieuwd naar jullie mening/ ervaringen.
    Ik heb woensdag een curretage gehad van een missed abortion (van onze eerste IVF behandeling). Nu is mijn vraag wanneer ik kan starten met onze cryo. Ik heb inde tussentijd 2 artsen gesproken, waarvan de eerste zei dat we 1 cyclus na de miskraam moesten wachten en de ander had het over 2 cycli. Ik weet niet of er nog verschil is tussen een 'gewone' miskraam of een curretage en hoe lang je dan moet wachten. Maar wat is jullie ervaring na een curretage? Wanneer konden jullie weer starten met een cryo en hoe is dat toen gegaan?

    Groetjes, Pien
     
  2. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ff up voor iedereen die vanmiddag op het strand verkoeling had gezocht (of waar dan ook ;)).

    Iemand ervaring met bovenstaande?
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    In principe wordt geadviseerd om één cyclus af te wachten. Je moet een aantal weken na de curretage nog op controle, dan wordt gekeken of alles schoon is. Ik heb PCOS, dus ik word niet uit mezelf ongesteld. Na de nacontrole (na een week of 6) mocht ik met Primolut beginnen om mijn menstruatie op te wekken, daarna mochten we verder met de cryo-terugplaatsing. Sterkte & succes!
     
  4. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankjewel voor je reactie Jippie :). Ze (de verpleegster van het daghospitaal) heeft voor mij over 6 weken een controle-afspraak gemaakt. Het kan zijn dat mijn menstruatie dan al weer geweest is, maar misschien ook niet, want je weet maar nooit hoe lang het duurt na zo'n ingreep. Maar ik denk dat ik dan maar wat eerder langs moet komen voor de zekerheid als ik de volgende ronde zou willen beginnen.
     
  5. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ff weer up, er zijn toch vast meer meiden met ervaring?

    Ik heb inmiddels wel mijn afspraak 2 weken kunnen vervroegen, waardoor de kans in elk geval aanwezig is dat ik de komende cyclus kan beginnen. De verpleegkundige gaf aan (na navraag bij een gyn) dat er 1 normale cyclus tussen moest zitten voor je weer beginnen kan. Tsja, wat is normaal? Ik hoop maar dat het gewoon deze cyclus is die ik af moet wachten en dat ik dan beginnen kan. Ik weet wel dat er nog hcg in mijn lijf zit, want testje was gisteren nog wel een beetje positief. Dus kan best zijn dat cyclus wat langer is dan 'normaal'...

    Graag hoor ik nog wat ervaringsverhalen: wanneer mocht jij met een cryo beginnen na een curretage?
     

Deel Deze Pagina