Wij gaan binnenkort eens voor een juniorbedje kijken en voor een kussentje (slaapt nu op zijn beer) en dekbedje. Maar waar moeten die eigenlijk aan voldoen? Heft Ikea goed spul?
hmm vind ikea persoonlijk niet zo. Wij gaan naar kidsfactory of een andere babyspeciaalzaak waar ze meubels kopen. Babydump ofzo.
ik zou het persoonlijk ook niet bij Ikea kopen. ga zelf het liefst naar van Asten in Tilburg (zelf altijd gewoond daar) of babydump
Ik dacht al; dat kan toch geen goed spul zijn voor die paar euro? Ik kijk wel even bij Babypark, had ik helemaal niet aan gedacht. Maar jullie zouden het wel doen; kussentje en dekbedje bij 21 maanden?
Wij hebben een dekbed van HEMA (voldoet altijd aan alle voorschriften) en geen kussen. (die zijn daar wel te krijgen). Een dekbed wordt eigenlijk pas aangeraden vanaf 2 jaar... maar die paar maanden? Wel zou ik even kijken of het inderdaad handig is om te veranderen omdat je zoontje toch al wat moeilijk slaapt. Een ledikant en een slaapzak of beddengoed kan ook veel veiligheid bieden vanuit 'bekendheid' Een kussen kan volgens mij prima... mijn zoontje ligt nooit op iets dus ik vond het voor hem niet nodig. Maar als jouw zoontje lekker op z'n beer gaat liggen dan is een kussen misschien wel wat voor hem. Duur is geen garantie voor goed en goedkoop kan heel goed zijn. Een matras zou ik wel even voor rondshoppen en je goed laten voorlichten. Wij hebben 'm uiteindelijk gewoon bij prenatal gekocht toen we eenmaal vergelijkingen hadden gedaan.
Och ja; de HEMA natuurlijk! Tuurlijk kan goedkoop ook goed zijn, maar een kussen voor 0,99 en een dekbed voor 2,49? Neen, dank u! Moet ook nog een matrasje in idd, dat was ik even vergeten. Ja, die moet goed zijn, in het ledikantje zit ook een goede. Ik vergelijk ook vaak op Kieskeurig. Punt is dat hij uit zijn dikke slaapzak gegroeid is, niet meer zonder beer onder z'n hoofd kan slapen en we willen wel eens kijken of verandering van spijs doet eten. Slapen dan in dit geval (nou ja; eten zou ook leuk zijn...). Ik hoor het iig wel vaker, dat het veranderen van bed beter slapen tot gevolg heeft. Nog 1 vraagje: moet er op een peuterbed een "volwassen" dekbed of hebben ze die ook in tussenmaatjes?
Hema dekbed (geen seizoenen) 18 euro.. het kussen, geen idee. Voor een peuterbed heb je een juniordekbed nodig (zoals die van 18 euro) en dus ook hoezen. Hema heeft ze maar ik vind die eerlijk gezegd niet zo mooi. Ik vind dit wel een beetje een nadeel van juniormaten (120 x 150), leuke dekbedhoezen zijn eigenlijk best duur. Ik heb er uiteindelijk 2 van Cottonbaby en 1 van Hema (met gereedschap erop.. best leuk) Ik had matrashoezen van Prenatal maar die zijn waardeloos en krimpen enorm als je een droger gebruikt. Die van de HEMA zijn perfect. Een beetje dik katoen en blijft mooi in model. Wij doen: - matrashoes - molton - waterdichte molton (ooit gekocht voor kraambed)... bescherming van het matras tegen echt plassen (zindelijkheidstraining) HEMA - Zoekresultaten Ik hoop dat je mannetje zijn bedje straks zo mooi vindt en zo lekker ligt met zijn kussen en dekbed dat hij heerlijk gaat relaxen! Slapen is zo belangrijk, zeker voor je gezondheid!
Een 1-persoonsdekbed werkt ook prima in een peuterbed! Heb je ook veel meer keuze uit dekbedhoezen. Ik heb op ons mee groeibed 80x 135 ook een gewone normale molton en hoeslaken. Molton en hoeslaken heb ik wat ik over had aan de hoofdeinde onder het bed gestopt en wat ik van het dekbed over had ligt onder het voeteneind (wel vlak uitleggen en niet als knoedel, anders ligt je kind scheef). Dochter presteert het zelf om met 1 persoonsdekbed in een ledikantje te liggen, maar dan wel met ledikantdekens erin. Voordeel is dat je het veel beter kunt instoppen dan zo`n peuterformaat. Overigens hebben wij wel matrassen van ikea, echt prima spul (alleen niet de allergoedkoopte dat ik troep). Dekbed heeft ze van Leen bakker, kussen heeft ze niet.
Wij hebben de dekbedden bij de Kwantum gehaald, niet duur en ze slapen er prima onder. Kussens hadden we nog in huis. Zorg wel dat het een beetje platte kussens zijn, niet te dik.