Wanneer starten met foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meedje, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

al ver voordat je weet dat je gaat stoppen met de pil, ik heb het trouwens ook gedurende mijn hele zwangerschap geslikt (wat ze zeggen dat het niet hoeft) en ook tijdens de borstvoedingperiode. Ik denk dat het ons alleen maar goed gedaan heeft.

2. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Ik ben begonnen met slikken toen ik 5 weken zwanger was. Komt omdat ik niet wist dat ik zwanger was :). Het is natuurlijk goed als je het vanaf het moment slikt dat je zwanger bent (of eerder) maar om je gerust te stellen: onze zoon heeft geen open ruggetje o.i.d. (Het komt overigens bij 6 op de 10.000 kinderen voor).
    Foliumzuur is een soort "hulpmiddel" voor het ongeboren kind om nog beter te kunnen ontwikkelen, en het maakt de kans nog kleiner op een open ruggetje.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, net als de meeste hier, is dat het niet zo is dat je kind altijd wat zal overkomen als je niet direct foliumzuur slikt, het verkleint de kans alleen nog meer.

3. meedje

meedje Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties!
    Ik ga beginnen met foliumzuur zodra ik met mijn laatste strip begin. Voorkomen is beter dan genezen.
    Het liefst zou ik gelijk de pil de deur uit gooien;)

Deel Deze Pagina