Kan iemand mij helpen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wolfje89, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Hoihoi!

Ik snap er even helemaal geen ene snars meer van.
    Volgens mijn lichaam heb ik 17 juni mijn eisprong gehad, ik had echte flinke steken recht bij me eierstok.
    Maar ik ben 5 t/m 10 juni ongesteld geweest, dus dat kan toch nooit mijn eisprong zijn?

Volgens een app op mijn telefoon heb ik aankomende maandag pas mijn eisprong.

Nu had ik voordat ik zwanger probeerde te altijd mijn ongesteldheid bij mijn salaris, dat kon ik dus goed onthouden was altijd rond de 27e, nu zou ik volgens die app pas de 9e juli ongesteld worden, met een cyclus van 33 dagn omdat ik 4 tot 9 mei ongesteld was, en 5 tot 10 juni, dan kom je uit op een cyclus van 33 dagen, maar dan zou ik dat pas net hebben want eerst had ik altijd een cyclus van 29 - 30 dagen... Pff zo frustrerend ik snap er echt geen reet van.

Ook heb al sins vorige week zondag last van rekbaar slijm en nu nog steeds...

Hellup?

Liefs.

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Tuurlijk kan dat wel je eisprong zijn! Dat zou betekenen dat je je ei op cyclusdag 12 hebt gehad en da's vrij normaal hoor.

Door verschillende invloeden kan je cyclus langer of korter zijn. Misschien heb je de vorige cyclus je ei later gehad en ben je nu weer na 29 dagen ongi?

Ow ja, en app's en calculatoren op websites werken op basis van gemiddelden... dus daar kun je niet blind op varen

3. wolfje89

Maar na je ei moet je toch na 14 dagen ongesteld worden? Zo niet ben je dan zwanger? Want heb ergens gelezen dat dat echt zo moet, na 14 dagen na de eisprong dan moet je ongesteld worden? Ik heb gister een fikse steek gehad in mijn buik en dacht toen miss innesteling? Maar dat is zeker wel weer te vroeg?

Ik vind t zo moeilijk allemaal:p

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    14 is wederom een gemiddelde...

"normaal" ligt dat tussen 10 en 18 dagen, maar ook daar weer uitzonderingen... ik was telkens een week na mijn ei alweer ongi, maar er zijn ook vrouwen die langer dan 18 dagen na hun ei ongi worden

Innesteling kan ook plaatsvinden tussen 4 en wel 14 dagen na je eisprong... ook daarin veel variabelen

Klinkt misschien erg vaag, dit verhaal... maar het is puur om aan te geven dat er in een vrouwenlichaam zoveel dingen meespelen en dat er gewoon geen sluitend standaard verhaal is dat op elke vrouw van toepassing is.

Ook per cyclus kan het verschillen. Zo ben ik ook al eens 4 dagen na mijn ei alweer ongi geweest...

5. wolfje89

Jeetje dan is er dus nooit een pijl op te trekken.

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    klopt. Maar ik vond het voor mezelf altijd fijn om ovutesten (van zw&k) te doen en elke dag te tempen, waardoor ik dus een beetje inzicht kreeg in mijn cyclus en iets "gerichter" aan de slag kon.

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier trouwens ook de ene keer mijn ei op dag 12 en een andere keer op dag 20... om maar aan te geven hoeveel het kan verschillen

Meestal is er wel een patroon te ontdekken als je een aantal rondes gaat testen en/of tempen...

8. wolfje89

Oke dankje wel voor de info:)
    heb ook sins ik zwanger probeer te worden last van langere cyclussen lijkt wel alsof ik me ongi steeds in me koppie aan t uitstellen ben is zoiets mogelijk?

( weer een vraag hihi)

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ze zeggen dat het mogelijk is, wat dat betreft kunnen ook een hoop kwaaltjes psychosomatisch zijn, maar of je je ongi tegen kunt houden? ik weet het niet, zou er niet raar van staan te kijken hoor :D

10. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    mijn ei was vorige maand pas 21 dagen na mijn 1e menstruatiedag , dus alles kan ;)

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    mee eens

12. wolfje89

Volgens mij heb ik de laatste 2 maanden me ongi zwaar uitgesteld maar ja zeker weten doe ik t niet, maar dat gevoel heb ik.

13. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hoelang ben je vd pil of iets dergelijks af. Want toen ik stopte met de pil. Wisselden mn cyclus ook. Je lichaam moet t nu zelf regelen.

14. wolfje89

Ik heb de pil nooit gebruikt omdat ik daar ziek van werd :O

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je trouwens vruchtbaar slijm hebt is je ei waarschijnlijk nog niet geweest. Er zijn vrouwen die ook pijn hebben in de aanloop naar de eisprong. Zij voelen het groeien van de follikel i.p.v. het springen.

16. wolfje89

Ik heb dat vruchtbaarslijm al sins vorige week zondag...:$

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja, dat kan. Na de eisprong verdwijnt dat meestal pas.

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Of de pijn blijft juist na je eisprong hangen... dat had ik dus. Pijn in de onderbuik tot aan de ongi.

Zo zie je maar weer... geen vrouw werkt helzelfde

Deel Deze Pagina