Klusverbod, help!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wenssinds2013, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Hai hai,

Ik ben de afgelopen drie jaar niet zwanger geraakt. Nu heb ik aan een kant een ei van 16 mm en de andere kant 1 van 13, 15, 15 en nog 1 van 15. De IUI gaat niet door.

Veel te veel dus. Ik heb klusverbod en mijn vent wil ook echt niet zelf proberen. Als vrouw is dit zo moeilijk er gaat steeds door mijn hoofd de afgelopen jaren is er ook niet 1 bevrucht. Hoe groot is de kans dat er nu 4 bevrucht raken.

BLEHHH ik word gek van mezelf. Ik weet dat het niet kan maar ik vind dit zoooo frustrerend. Zouden jullie dat ook hebben? Advies hoe hier mee om te gaan?

2. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Zou je niet een escape ivf kunnen krijgen? Is toch zonde van al die mooie eitjes.
    Of zou je er niet een aantal weg kunnen laten halen dmv een punctie dat er maar 2 overblijven?

Weet niet of t mogelijk is, zijn maar ideeën

3. Wenssinds2013

Nee IVF is nog niet aan de orde, ik ben bezig met IUI. De IUI is dus al gecanceld.

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Je hebt in totaal dus 3 eitjes, of begrijp ik het verkeerd?
    Bij 3 gaat in ons ziekenhuis de IUI gewoon door.. en bij meer krijg ik ook nog de optie om wat weg te laten prikken.
    Ik zou zelf bij 3 wel het verbod negeren, bij meer zou ik wel de handjes boven de dekens houden. Maar daar moet je man het wel mee eens zijn natuurlijk :rolleyes:

5. Wenssinds2013

Nee ik heb er meer 5! van 13 mm (moet ik die meetellen), 15, 15,15,16 mm. Moest gisterenavond ovitrelle zetten zodat ze springen.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Als je met deze afmetingen de ovitrelle al zet zijn ze niet eens rijp.

Ik acht de kans op thuis proberen dus ook heel laag.

7. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hoi. Het blijft altijd vervelend als de iui gecanceld is. Ik had deze maand iui4 die ook afgelast was. 5 eitjes, 1 van 17 en 4 van 15. Moest toen ook gelijk pregnyl spuiten. Ik twijfel dat ze allemaal zijn gesprongen, want ik had helemaal geen pijn. Ook wij haddem klusverbod. Die ik gewoon genegeerd had. Na goed nadenken he. Maar ja wij zijn dan ook al 9 jaar bezig, dus ik durfde die gok wel te nemen. Ben nu op cd 22/ dpo 11 en mijn temperatuur is zodanig gezakt dat de menstruatie vandaag of morgen zal doorkomen. Normaal ben ik pas bij 14/15 dpo ongesteld.

8. Wenssinds2013

Wat vervelend dat jouw IUI gecanceld is en dat je ongesteld gaat worden en meis wat heb je al een tijd achter de rug. Ja het is niet leuk maar dat stukje heb ik al wel geaccepteerd. Ik vind het erg lastig dat verbod, ook al snap ik heel goed wat de risico's zijn en dat ze dat ook moeten zeggen. Ik ben nu in totaal 4 jaar bezig maar wel een keer zwanger geweest dus misschien dat ze het daarom ook echt zien als een risico. De afgelopen drie jaar alleen niets meer gebeurd. En net als bij jou dus eitjes van 15mm. Ik heb het gevoel dat die ook nog niet rijp zijn dus ik eigenlijk maar 1 goed ei heb. Maar misschien is dat ook mijn kop in het zand steken zodat ik misschien toch nog thuis een kansje heb. Waarvan ik eigenlijk al weet dat ik het niet moet doen......blehhh rot gevoel.

Deel Deze Pagina