Wanneer starten met ovulatietestjes bij Clomid gebruik

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gerbera, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Moet ik direct na mijn laatste Clomid pilletje beginnen met het doen van ovulatietestjes?

Ik moet enkel op dag 25 van de cylcus bloed laten afnemen in het zh om te controleren of er een eisprong is geweest. De ovulatie moet ik dus thuis zelf met testjes op zien te sporen. Maar wanneer doe je die? Dagelijks?

2. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Bij mij had de gyn de vruchtbare week gezegt, en ben toen beginnen te testen (was 3 dagen na laatste pilletje) had onmiddelijk een pos test dus was beter geweest als ik een paar dagen eerder was geweest dus al de dag na laatste pilletje.
    Test elke dag om half 6 (teste ook nog twee dagen na pos test om te zien of het streepje minderde ).

3. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Dankje!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou zo rond cyclusdag 9-10 beginnen. Elke dag testen en ook nog rond hetzelfde tijdstip. Niet met ochtendurine en voor het testen zo'n 3 uren niet plassen en niet teveel drinken. Ik deed het altijd rond 19 u 's avonds.

Hou er wel rekening mee dat ovulatietesten soms niet goed werken als je PCOS hebt. Doordat je hormoonwaardes verstoord zijn, kan je ovulatietest altijd positief zijn. Terwijl je dan geen eisprong hebt. Of hij kan altijd negatief blijven. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Ik heb ook PCOS, maar hier altijd wel een goed resultaat met de testen.

Succes!

Deel Deze Pagina