Ons meisje is nu 6 maand. En vroeg me af wanneer is moet gaan starten met pap? Kan dat nu al? rijstebloem vind ze trouwens niet lekker. Kan ik dit dan gewoon in de fles doen? Geef ik deze fles dan in de ochtent?
Ik ben net na de 6 maand begonnen met pap in de ochtendfles. En soms, als ik tijd heb, krijgt hij 30-40cc melk met papgranen uit een bordje, en de rest van de melk met papgranen uit de fles. Het mag ook helemaal van een bord, maar ons jochie vindt de lepel niks, dus een hele fles gaat hem dan niet lukken.
Je moet niets met pap, je kan pap geven, je kan ook alleen brood geven. Ik geef zelf pap als ontbijt. In de fles met een papspeen, of in een bordje met een lepel.
Je hoeft geen pap te geven. Pap is een van de opties voor ontbijt. Ik vond het een prettige manier om te wennen aan vezels en deed het inderdaad in de fles (andere speen geven). Pap is voor mij een alternatief voor brood etc en dus gaf ik het 's ochtends. Op niet kdv dagen gaf ik ook pap uit een kommetje gemengd met fruit! (en daarnaast nog een klein flesje melk) Mijn zus heeft nooit pap gegeven, vond het helemaal niets. Ook goed, een boterham kan bijvoorbeeld ook prima. Een goed ontbijt is wel belangrijk. Alleen een melkvoeding in de ochtend is eigenlijk niet voldoende. Er zijn zat mensen die de papfles 's avonds geven. Dat heb ik altijd een beetje apart gevonden. Vlak voor het slapen nog iets wat zo zwaar op de maag ligt. Dat lijkt misschien lekker maar volgens mij moeten de darmen dan veel te hard werken.
Maar mijn dochter heeft eigelijk toch nog genoeg aan de melk alleen? Kan haar nu toch nog geen snee met brood gegeven om 8 uur i.p.v een fles?
Nee niet ipv een fles, wel naast de fles. Je kindje moet namelijk ook gewoon nog voldoende flessen drinken. Ja of ze moet 's ochtends een beker thee opdrinken, dan kan 't wel prima, maar meestal geef je 's ochtends pap of brood met melk.
Yep vanaf 6 maanden gaat je kindje leren om naar 3 volwaardige maaltijden te komen: ontbijt, lunch en avondeten met 2-3 gezonde tussendoortjes. Sommige kinderen doen dit heel snel en anderen hebben meer tijd nodig.
Hier zijn we pas met 7 maanden begonnen met het geven van granen en dan in de vorm van brood. Sinds 8-9 maanden kreeg ze 's morgens een papfles (wil het niet van een bordje) en tussen de middag een boterham. Je MOET inderdaad niks met pap, als je het niet wil geven dan hoeft het helemaal niet. Maar als je het wil geven, dan kun je hier het beste de dag mee beginnen... Vindt persoonlijk dat je bij 6 maanden nog niet persé een boterham of bord/fles pap als ontbijt hoeft te krijgen!
Volgens mij met 7 maanden begonnen. Wel meteen van een bordje. Nooit geen pap in de fles gegeven. Hij vind het heerlijk. Bij elke hap hoor je: mmmm
Vanaf ongeveer 6 maanden ben ik met pap in de fles begonnen, rond rond 10 maanden ongeveer uit een bordje. Nu krijgt hij 's ochtends pap uit een bordje met halfvolle melk en 's avonds nog een papfles met halfvolle melk.