wanneer starten met tarwekiemolie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Music Mama, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    dank voor je snelle reactie fleurop!

Ik vertrouw op mijn temp.. dus ik wacht nog 1 dag en dan kijk ik wat mijn temp morgen doet...

2. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Is het dus beter om met tarwekiemolie te starten na je eisprong?
    Ik verwacht mogelijk morgen mijn eisprong, dus moet ik dan vrijdag starten?

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Opzich is er niks mis mee om het eerder te slikken. In mijn geval begonnen op dag 1 en mijn eisprong is in een keer 3 dagen later (en als je zwanger wilt worden duurt dat best lang, haha).
    Om die reden slik ik het de volgende ronde pas na mijn ei.

hoe dan ook, ik experimenteer een beetje wat het met mijn cyclus doet. Het gaat me voornamelijk om verlenging van mijn luteale fase.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Als je korte cyclussen hebt (of gewoon normaal) zou ik pas na je ei starten. Maar anders ervoor.

Ik ben maandag al begonnen. En ga gewoon door, aangezien mijn cyclussen mega lang zijn en ik nu al weer op cyclusdag 20 zit. Het schiet niet op!

5. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Ik heb meestal een cyclus van 24 dagen, dus ik ga dan starten na mijn ei. Moet ik er dan nu wel op rekenen dat mij luteale fase langer gaat worden. Wat opzich niet erg is inderdaad, want deze was maar 11 LP.
    Zorgt tarwekiemolie er dus voor dat je luteale fase langer wordt?

6. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Meiden, is hier nog een plekje vrij misschien? Vorige maand mijn derde miskraam gehad en kreeg de tip om tarwekiemolie te gaan gebruiken, bij het zoeken naar dit onderwerp stuitte ik op jullie... Groeten, Augustus2009

7. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Tuurlijk kom maar gezellig mee kletsen hoor!
    Jeetje wat heftig augustus2009...
    hopelijk is de tarwekiemolie een wondermiddel voor je dat je beeb blijft plakken!

Ik ben ook aan het experimenteren trouwens.. ga deze ronde na mijn ei starten.. heb een lange cyclus en korte lf.. maar we zullen zien wat het doet.. nu eerst mijn temp omhoog! Dan weet ik zeker dat mijn ei geweest is!

8. Pitahaya

Wow... 3 miskramen al. Dat is heftig!

Maar blijf je dan voortaan die tarwekiemolie doorslikken, ook als je zwanger bent? Zou dat helpen zodat het vruchtje blijft plakken?? Hoop het echt voor je!

9. izzy1974

izzy1974 Actief lid

5 nov 2014
    127
    0
    16
    Hoi

Ik lees al een poosje met jullie mee.
    Na mij eisprong als de temp om hoog is
    Ga ik ook starten met tarwekiemolie.
    Ik durf er niet mee te beginnen vanaf dag 1,
    Ik heb al een cyclus van 35 tot 39 dagen.
    Zo bang dat die langer gaat worden als ik vanaf dag 1 begin.
    Als de LF niet heel lang is, start ik misschien de volgende ronden wel vanaf dag 1.
    Verwacht mijn eisprong op dag 21/22 duurt nog wel even.

10. Pitahaya

Maar voor jou zou het misschien ook helpen om het juist wel vanaf dag 1 te slikken omdat het ook je cyclussen korter kan maken. Jij hebt vrij lange cyclussen zie ik. Heb je dat altijd al gehad? Heb je pcos of niet?

11. izzy1974

izzy1974 Actief lid

5 nov 2014
    127
    0
    16
    hoi Pitahaya

ja altijd al gehad de lange cyclussen.
    en nee ik heb geen pcos. ik heb iedereen maand een echo om te kijken hoever ik in de cyclus, ik heb er voor gekozen om er alleen voor te gaan vandaar ook de iui alles ziet er goed uit.
    ook voor mijn leeftijd nog genoeg eitjes zeg de gynaecoloog iedere maand weer.
    vind het wel heel spannend om er vanaf dag 1 mee te starten de cyclus duurt nu al zo lang :)
    maar misschien wel na deze ronden en mijn lf is niet te lang, dat ik hem door slik

12. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hi Izzy,

Ik had ook altijd cyclussen van 30+ dagen (zie onderschrift), vervolgens na menstruatie begonnen met tarwekiemolie en had opeens een cyclus van 27 dagen! Kan natuurlijk toeval zijn maar je leest ook dat het bij sommige andere mensen de cyclus heeft verkort. Ben benieuwd of het bij mij deze ronde weer zo is!

13. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Mijn cyclus is langer geworden maar had ook een korte, nml 26/27 dagen. Verwacht nu een cyclus van 30.. eigenlijk heel gewoon dus :)

14. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Wanneer ga je testen Fleurop? Of ga je afwachten?

15. Pitahaya

Ik ben vanochtend ook begonnen met maca-poeder. Schijnt ook te helpen voor de vruchtbaarheid. Nou, eitje, schiet maar op!
    Gisteravond wel vruchtbaar slijm maar het zet nog niet echt door!

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @pitahaya
    Je moet bij dit soort zaken niet verwachten dat 1x gebruik al effect heeft. Denk liever in weken/maanden. (om teleurstelling te voorkomen)

17. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Luna: ik ga morgen een testje wagen denk ik. Ik ben morgen pas 9DPO, dus al zou ik eerder willen, dat haalt niks uit. Mijn banner gaat uit van mijn vorige cyclus. Ik hoop dat ik of zwanger ben (dat het liefste natuurlijk), of dat ik pas maandag ongesteld wordt ofzo. Ik wil mijn LF gewoon langer hebben, anders zijn de kansen om zwanger te worden ook kleiner.

Ik heb trouwens nog geen kwaaltjes ofzo.... dus ik denk eigenlijk dat ik niet zwanger ben.

18. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @all: wat super dat we hier de ervaringen met elkaar kunnen delen zeg. Ik ben er gisteren mee begonnen. Ik heb tot nu toe negen keer een IUI gehad maar moet nu wachten in verband met allerlei onderzoeken, er is een afwijking in mijn bloed gevonden (teveel rode bloedplaatjes) waardoor ik nu allerlei controles krijg. Men gaat ook bekijken of er een verband is tussen de bloedplaatjes en het moeilijk zwanger worden / miskramen.

Ik vind eea best moeilijk om dit moment, ik heb ook nog eens de factor tijd als vijand (ben 39) en was zo stikgelukkig dat het gelukt was. Het duurt echt even voordat ik dit verwerkt heb maar ik wil niet zielig in een hoekje gaan zitten, ik ben al gezegend met een gezonde dochter. We zouden compleet zijn. Maar ik realiseer me ook dat er een moment gaat komen dat we moeten gaan besluiten te stoppen met proberen, al ben ik zover nog niet. Ik wil niet de rest van mijn leven spijt krijgen dat ik er niet alles aan gedaan heb om onze droom uit te laten komen.

Ik kreeg de tip van tarwekiemolie van de echoscopiste die dinsdag een aantal onderzoeken uitvoerde.Bij haar was het heel snel raak. Een heel lief mens die blijkbaar in hetzelfde bootje heeft gezeten. Baad het niet dan schaad het niet.

@Pitahaya: wat doet die maca-poeder? Hoe kom je daarop? @Fleurop, wanneer ga je testen, ik duim voor je dat je een prachtige test in je handen hebt straks! Liefs, Aug

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Misschien hebben jullie hier nog iets aan... Ik heb alle IVF-cycli tarwekiemolie gebruikt, ook bij de miskramen. Wat ik de laatste ronde heb toegevoegd zijn 2 dingen. 1 'medisch' en 1 niet...

1. metformine
    In Gent hebben ze mij een lage dosering metformine voorgeschreven ivm de verdenking van insulineresistentie. Het wordt ook bij PCOS voorgeschreven en er is een link met het voorkomen van miskramen.

2. Ubiquinol (goed opneembare co-enzym Q10)
    Er is geen hard wetenschappelijk bewijs, maar dit zou goed zijn voor de ei- en zaadcel-kwaliteit. Mijn man heeft het niet gebruikt, ik wel. Ik wilde mijn eitjes zo optimaal mogelijk hebben. Daar moet je dus wel een aantal weken (maand of 3) gebruik voor inplannen.

Ik zou zeggen: zoek er zelf eens info over. Vooral in het Engels is veel beschikbaar. Of een van deze dingen de doorslag hebben gegeven kan ik natuurlijk niet bewijzen. Maar ik had er wel een goed gevoel bij.

20. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Hebben jullie tarwekiemolie dan gewoon tijdens heel de cyclus ingenomen of niet?

Deel Deze Pagina