Dag dames Ik ben op zoek naar ervaringen van endometriose cystes laten verwijderen. Wat waren de voor- en en nadelen? Wat waren de klachten voor de operatie en daarna? Is jullie ook verteld dat een endo cyste invloed kan hebben op de zwangerschap? hoor het heel graag!
Bij mijn zijn ze verwijderd maar ik zou het niet nog een keer doen. Het heeft helaas invloed op je eicelreserve (dat was mij niet van tevoren verteld) en de cystes kwamen net zo hard weer terug. Het kan idd invloed hebben op je vruchtbaarheid maar het hoeft niet. Via ivf ben ik met (grote) cystes zwanger geworden. Twijfel je of staat het al in de planning?
Hier ook een endometriosecyste geconstateerd alvorens we gingen starten met ivf. Mijn gyn/FA raadde het ten strengste af om de cyste operatief te verwijderen. Omdat het de eicelreserve zou kunnen aantasten en dat is nou net iets wat je niet wil bij ivf. Daarom ben ik destijds 3 maanden kunstmatig in de overgang gegaan middels lucrin. Hierdoor werd mijn buik rustig en dat zou een positief effect kunnen hebben op de zwangerschapskans. De cyste was ook wat geslonken toen. Als ik het over had moeten doen, had ik niks anders gedaan. Ik vertrouwde mijn gyn volledig en ook heel blij dat we dit traject zo aangepakt hebben. Ik wens je veel succes met het traject. Het is pittig!