keel/neus amandelen verwijderd

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by elfje2010, Oct 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elfje2010

elfje2010 Lid

Dec 8, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,
    Afgelopen woensdag zijn bij onze zoon de keel en neus amandelen verwijderd en ik vraag me af of er meer mensen zijn met kinderen die dat hebben gehad en waar het herstel ook zolang duurt? Hij is 4,5 jaar en heeft na vier dagen nog zo veel pijn vooral in de ochtend huilt hij en alleen als hij diclofinac krijgt gaat het even goed paracetamol helpt niks. Het is zo zielig en in het ziekenhuis zeiden ze een dag of drie en dan is het over, wat is jullie ervaring?

Groetjes een bezordgde mama

2. tido

tido Actief lid

Aug 21, 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb (nog geen ervaring) volgende week worden bij mijn zoon de keel amandelen verwijderd neusmandelen en buisjes heeft hij 6 weken geleden al gehad.

mijn KNO zei dat als ze te weinig drinken de eerste week, dan moet ik hem extra pijnstilling geven. drinken bevorderd het genezingsproces dus dat moeten ze goed kunnen. ze moeten de medicatie ook elke dag om hetzelfde tijdstip krijgen, ik weet niet of je dat al doet? hier moet hij ook diclofenac en paracetamol een week lang samen innemen

lijkt met wel logisch dat ze in de ochtend meer last hebben ivm droge mond. als je het niet vertrouwd zou ik morgen wel de kno-arts even bellen.
    suc6 ermee!

3. elfje2010

elfje2010 Lid

Dec 8, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt inderdaad de medicatie op gezette tijden, ik ga inderdaad morgen even bellen om te zien of ik nog iets anders kan doen. Ijsjes wil hij niet, maar hij drinkt wel genoeg en eet ook brood en fruit, het is alleen als de diclofinac uit werkt hij moeite heeft om te drinken en die mag hij alleen vandaag nog hebben.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier niet zo lang last gehad gelukkig, na twee dagen al gestopt met diclofinac..

Maargoed onze dochter at veel ijs en heel koud drinken plus ze was net 2 jaar en dat schijnt ook wel uit te maken..

Ik zou inderdaad even bellen!

5. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Veel ijs helpt goed! Hier zijn ze allebei geknipt in augustus bij mijn dochter van 4,5, ze ging gelijk veel ijs eten en goed drinken en heeft maar een dag of 2 een beetje last gehad, ze had meer last van de narcose.

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    En ik zou s'nachts ook wat water geven, scheelt dat ze dan in de morgen minder pijn hebben

7. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier zeiden ze dat t n week kon duren. Maar na 2 dagen was alles weer redelijk goed. En na 4 dagen kon ze weer alles eten.
    Beterschap en sterkte! Hopelijk is jou zoontje er snel weer bovenop!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft zeker ook een flinke week last gehad en vooral in de ochtend. Dan is de keel droog en doet het meer pijn.
    Ik vind het dus niet gek dat hij er nu nog last van heeft.

9. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat je mss kan doen is de lucht op zn kamer vochtig houden,
    Handdoek vochtig maken en die over de (warme) verwarming hangen, snachts ff met n plantenspuit in zn kamertje spuiten,
    en m snachts wat laten drinken nog.

Wij.hebben zo'n gezichtssteamer, en daar liet ik dr sochtens ff boven hangen.
    Of sochtens de warme kraan aan op de douche, raam en deur dicht en dan paar minuutjes in de badkamer blijven. Dan wordt de keel wat vochtig zonder en.doet tddrinken sochtens minder pijn.

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hoi,
    J is pas ook geholpen, maar heeft enkel paracetamol gehad en na 1 dag wilde hij al buiten spelen. (dit mocht na telefonisch overleg, was behoorlijk warm toen.....)
    Na 3 dagen is hij alweer naar school gegaan.
    Dus hier weinig last.

Share This Page