Hoi allemaal, Ik zit een beetje in een gekke situatie. Ik ben nog niet heel lang gestopt met de pil en ik wilde graag mijn cyclus bijhouden zodat ik ook kon zien hoe mijn lichaam er aan toe was Eerste ronde netjes ovulatie testen gebruikt, omo wit tot de eisprong bijna kwam en op 20 augustus de piek. Erna ze liepen weer netjes af. Voor de pil was ik altijd zwaar ongesteld. Veel pijn, kramp, hoofdpijn noem maar op. Mijn menstruatie duurde altijd 7 dagen. Met de pil was de pijn dragelijker en mijn menstruatie 6-7 dagen. Met de pil liep de cyclus natuurlijk erg netjes, zonder de pil tussen de 34-37 dagen. Nu werd ik op 1 september (cyclus 27 dagen) ongesteld. Ik kwam daar toevallig achter, omdat ik in de ochtend naar de wc ging en ik bloed zag, voelde niets verder. Afijn, de pijn kwam later wel dacht ik! 3 dagen bloed verloren (echt rood, maar niet zwaar slijmerig of veel stotsels), maar dit is pijnloos en zonder druk verlopen. Op dag 4 in de ochtend nog wat bruin restanten en het was alweer klaar. Voor mijn gevoel klopte het niet helemaal en heb ik op de 1e dag een ovulatie test gedaan. Hier kwam een licht streepje uit (was niet geconcentreerde urine, had thee lopen drinken als een gek ). Zwangerschap testen zijn negatief. De dagen erna ovulatie testen blijven doen, en deze waren nog duidelijker (wel geconcentreerde urine). Dit doe ik natuurlijk niet met ochtend urine. Ik weet dat het pas een positieve test is als je een knaltest hebt, maar je zou niet zulke hoeveelheden in het begin van je cyclus mogen hebben. Zeker niet als je bij de vorige cyclus ook eerst helemaal wit test (en dat was op dag 9). De ovulatie testen blijven hetzelfde resultaat geven. Inmiddels ben ik op dag 12 aanbeland en heb ik via dit forum ook de clearblue digital ov testen gekocht (met dubbele hormoon indicator). Hier ben ik gister en eergisteren mee begonnen. Deze blijft een knipperende smilie geven. Blijf dus nog maar even doorgaan en blijf ook maar even klussen. Is er iemand die deze ervaring ook heeft gehad? En wat het betekende? Hieronder de foto's van mijn testen van de eerste ronde (roze papier) en huidige ronde (witte papier). In het echt zijn de streepjes nog iets duidelijker.
Dit noem ik geen duidelijke streepjes hoor en ziet er mij ook helemaal niet gek of zorgwekkend uit. Met de smiley-testen van cb heb ik geen ervaring.
Het zijn geen tuurstrepen, ze zien er uit als de streep van de 1e ronde na de eisprong. Iemand die hetzelfde heeft gehad?
Ik zie de foto's toch, wat een opmerking Nu ja, prima als jij problemen wil zoeken waar ze niet zijn...
Ik geef aan dat ik ervaring vraag aan mensen die hetzelfde hebben gehad, maar de foto is niet heel erg duidelijk te krijgen. Ik zoek geen problemen, ik zoek ervaringen. Ik ben niet iemand die vind dat ze desondanks toch zwanger moet zijn. Maar naast bovenstaande, heb ik nog last van bepaalde klachten. Nu heb ik donderdag een inwendige echo, omdat de verloskundige vermoed dat ik zwanger ben geweest of dat ik mogelijk nog zwanger ben. Zelf ga ik uit van het eerste. Maar aangezien ik nog tot donderdag moet wachten, wil ik graag weten of hier meer vrouwen zijn die ervaringen hebben dat de LH testen geen tuurstrepen gaven, maar ook geen knaltesten en dat dit zo bleef (al vanaf begin van de nieuwe cyclus). De testen interpreteren heeft de verloskundige zelf al gedaan, maar heb het ter voorbeeld van mijn verhaal neergezet (1e ronde echt alles omo wit, 2e ronde telkens dezelfde streep).
Het spijt me. Maar met deze testen is indd niks geks. Ik heb ook altijd een lichte streep op de testen. En soms zelfs 3 dagen bijna positief voor de echte knaller. Dus dit is niet gek. Helemaal goed meid.
Ik zie de tweede streepjes, maar die zijn normaal. Ov test is pas pos als hij even duidelijk of zelfs nog duidelijker dan de controle streep is. Ik gebruik ook de cb met dubbele hormoon indicator. Bij mij gaf hij 6 dgen lang knipperde smiley voordat hij vast aangaf. Knipperende smiley zegt eigenlijk niet zo heel veel. Je LH piek komt er dan aan. Maar afgelopen cyclus had ik 2x pos ovulatie test. De eerste al bij 8 dagen, gelukkig zei iemand dat ik door moest testen. De ei is dus niet gesprongen en op dag 13 weer pos. Toen voelde ik t wel. Dat je menstruatie licht is kan ook door t ontpillen komen. De mijne is na de vorige zwschap en pil ook helemaal andrs geworden. Ik raad je aan de ov testen te gebruiken en je cyclus goed bij te houden. En natuurlijk hoop ik dat je gauw raak is voor je
idd de 1e ronde is super duidelijk...ehm ik was wel zwanger met ongeveer hetzelfde rijtje als jij nu succes hoor!
ziet er goed uit! je hebt altijd LH in je urine, alleen rond de eisprong veel meer! Vooral door blijven testen Ik heb ook zulke testen, ene maand zijn ze allemaal wit met een knaller, sommige maanden zijn ze allemaal gestreept, met 2 knallers, soms dan lopen ze mooi op en dan weer af lichaam is (helaas) geen exacte wetenschap, en daarmee is elke maand weer net iets anders als de vorige
Ik ben ook direct in het begin nadat mijn spiraaltje verwijdert was begonnen met ovulatie testen. Ik het ook 4 weken lang hele lichte roze streepjes gehad. Dus zal wel zo horen. Heb nu echt duidelijke strepen de afgelopen dagen. En die lopen nu weer af.
Kijk, daar was ik dus heel benieuwd naar Heel erg fijn om te weten! Ik ga wel naar de verloskundige, omdat ze het niet helemaal vertrouwd en ik het natuurlijk ook zeker wil weten. Ik vind het wel fijn om te weten dat het bij jullie ook heel erg verschillend kan zijn in vergelijking met een andere ronde. Ik krijg helaas de foto qua contrast niet goed, maar ze zien er uit alsof ik binnen 2 dagen een knaller krijg. Ik blijf vooral doortesten natuurlijk en doorklussen!
En bedankt Missreddragon, ik weet dat je altijd wat LH in je urine houd, maar vond het zo vreemd dat ik dit zeker niet bij mijn andere ronde had. Vandaar dat ik mijn vraagtekens erbij had. En Migske, ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben, want zwangerschapstesten blijven negatief Was jouw rijtje aanleiding waardoor je toch door kreeg dat je zwanger was?
Bij een zwangerschap heb je veelal en knalpositieve ovulatietest en die zie ik bij jou niet. Aangezien je zwangerschapstesten ook negatief zijn, kun je je beter concentreren op je naderende eisprong, want je bent nu echt nog niet zwanger. En je kunt je ovulatietesten van voorgaande ronden niet vergelijkent met je huidige cyclus. Simpelweg omdat LH schommelt gedurende je cyclus en de intensiteit kan per cyclus verschillen. Je hebt geen vaste LH-waarde helaas.
Nee dat klopt behappy, vandaar dat ik zelf ook geen zwangerschap vermoed. En thanks voor je antwoord, want dat is graag wat ik wilde weten. Ik houd me ook bezig met aankomende eisprong, maar vanwege andere klachten laat ik wel een echo maken. Ik heb een geschiedenis met ontstekingen in mijn buik en wil zeker weten dat er niets mis is met mijn eierstokken
Is heel normaal hoor lichte streepjes er is altijd namelijk beetje lh in je urine, zie mijn testen maar eens, dit was voor mij ook de eerste ronde met ovu testten en zat ook zo van hee een licht streepje dus zelf had ik ook navraag gedaan en verderop in mn cyclus wel mn ei gevonden Veel succes met het vinden van je ei en natuurlijk het zwanger worden!