Wanneer starten ovulatie testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kleintje88, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik wil deze maand beginnen met ovulatie testen om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb..
    Nu heb ik een cyclus van 31 dagen gehad en 32 dagen volgens de uitleg moet ik dus bij dag 14 of 15 beginnen...
    maar zou het kunnen dat mijn eisprong misschien toch wat eerder komt? en is het misschien verstandig om eerder te beginnen met testen?

En als de test uiteindelijk positief is binnen hoeveel tijd moet ik dan seks hebben om de meeste kans te hebben op zwangerschap?

Iemand ervaring met de sensi ovulatie testen?

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik zou toch denk ik dag 12 beginnen. De lf fase is meestal zo'n 14 dagen en bij mij zelfs maar 11 dagen.
    Ik gebruikte ze ook van sensitest. Perfect en erg duidelijk. Je moet wel van te voren al beginnen met klussen. Om de dag en ik raad aan vanaf dag 8 ofzo. Dus 8, 10, 12, 14 ....
    Mocht hij positief zijn, dan is 24 tot 48 daarna je eisprong. Ik voelde hem duidelijk. Zou die dag dan nog een keertje extra klussen.
    Succes meid!

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

ik heb de afgelopen 3 rondes de ovu testen van babyboomshop gebruikt, en was er heel tevreden over, had echt duidelijke positieve testen....

wat betreft je cyclus, ik heb ook zo'n 32-33 dagen, gemiddeld, maar begin altijd rond dag 12-13, gelukkig want vorige ronde had ik mijn ei 6 dagen eerder, en dus bijna gemist.
    deze ronde weer gewoon op dag 18 mijn ei gehad, en kan het toch niet laten om op tijd te testen.

veel succes!

4. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    bij een cyclus van 33 had ik rond dag 18/19 mijn ei, dankzij de ovutesten van sensitest, ziemijn album.. ze gaven het heel duidelijk aan!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oke dus op dag 12 beginnen?

6. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Dat zou ik doen. Zonde als je hem mist!
    Je lf is trouwens bijna altijd gelijk. Dus als jij je ei voelt of gezien hebt op de test, goed opletten hoeveel dagen later je ongi komt. Of niet hopelijk. Dan weet je de volgende keer hoelang je cyclus is.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oké bedankt :)
    nu maar hopen dat er een eisprong wordt waargenomen omdat ik vrijwel nooit echt klachten heb...
    tja veel meer wit verlies maar niet dat draderige wat men hier zegt maar echt dat vieze natte spul :S kan dat dan misschien ook met mijn vruchtbare dagen te maken hebben?
    Want soms wordt ik er echt gek van hoor en dan denk ik mmm misschien toch geen eisprong?
    maar ja als je geen eisprong hebt dan zou je menstruatie toch ook wat minder regelmatig zijn of niet?

8. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Maak je geen zorgen. Afscheiding is ook niet altijd te zien. Afgelopen ronde voor het eerst opgevallen mede door ovutest. Ik voelde hem achteraf gezien wel vaker, maar besefte het niet. Laatste keer erg heftig gevoeld en was ook helemaal blij toen ik zwanger was, maar het heeft niet zo mogen zijn helaas.
    In mijn album staan mijn ovutesten. Je moet wel van de donkerste trouwens uitgaan he, dat is dan je piek.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed vandaag met ovulatie testen begonnen...
    Nu staat er op de bijsluiter dat je moet proberen om zoveel mogelijk op dezelfde tijd te testen maar nu werk ik erg onregelmatig... maakt het wat uit als het niet helemaal hetzelfde is iedere keer?
    maar dat ik er wel voor zorg dat ik het s'avonds doe en niet de ene keer s'ochtends en de andere keer s'avonds?
    of hebben die tests dan weinig effect? :S

10. Que

Que Niet meer actief

Ik ben vanaf dag 1 begonnen en heb mijn ei nog steeds niet gevonden.....

11. verplaatst naar het goede forumonderdeel.

12. Eefje77

Eefje77 Actief lid

27 nov 2008
    132
    0
    0
    Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt. Ik probeer voor het testen 3 uur niet te plassen. Ik heb trouwens vandaag en positieve test en ik heb gewoonlijk een cyclus van 27 à 28 dagen. Ik zal mijn vriend dus vanavond zsm mee naar boven sleuren! ;) Jij veel succes met testen!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed ik heb net wederom getest en dit keer kreeg ik een heeellll licht streepje (iets wat ik de andere dagen niet heb gehad) moeilijk te zien maar we zagen hem toch wel...
    Betekend dit dat hij eraan zit te komen en ik over een paar dagen waarschijnlijk een dikkere streep heb? of betekend dit helemaal niks?

14. Eefje77

Eefje77 Actief lid

27 nov 2008
    132
    0
    0
    dat is goed mogelijk...morgen weer testen...spannend

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    vandaag niks geen licht streepje net zoals gisteren...
    dus misschien heb ik het me dan toch wel verbeeld....

Deel Deze Pagina