wanneer starten prikken met iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sanyi, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    De 4e voor mij alweer. Voor jou toch ook? ? Welk hormoon spuit jij??

2. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Voor mij ook al de vierde! Ik spuit puregon.
    Vind je ook dat het steeds zwaarder wordt? Ik merk bij mezelf dat ik denk dat het met iui niet gaat lukken!

3. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Ja ik heb er ook steeds meer moeite mee en ik merk zelf ook dat ik sneller geïrriteerd raak als mensen er ook naar vragen. Eerst vertelde ik alles wel en nu is het van als er nieuws is hoor je het wel... ben er wel een beetje klaar mee zeg maar. ( maar ze bedoelen het allemaal wel goed ).
    Ik ben ook bang dat ik toch uit ga komen bij ivf/icsi maar ja als ik daar vanuit ga en mocht ik met iui wel zwanger raken is het toch een meevaller;)
    Elke poging vind ik fysiek steeds zwaarder. En krijg ook soms de gedachten van wat als het helemaal niet lukt?? Hoe dan verder.... bah ik wil er ook nog helemaal nietbaan denken want zover is het gelukkig nog niet.

Laten we weer met een positief gevoel voor de vierde poging gaan en hopen dat we allebei een positieve test in handen krijgen:D

4. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hey meiden,

Grrrrr alle twee ongi. Dikke knuffel meiden. Tegen mij hadden ze gezegd dat het vanaf de 4 poging vaak zwaar word.
    Wij hebben deze maand rust gehad door de vakantie en moet nog tot zondag wachten, ik had verwacht er minder mee bezig te zijn, maar niets is minder waar. Aan de ene kant wil ik dat het zondag is, maar aan de andere kant ook niet, want dan vliegen we terug.:(
    Ik hoop dat deze poging voor jullie de laatste is.

5. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Hoe is je vakantie? Geniet nog even lekker en wie weet kom je met mooi nieuws thuis!

6. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Ik ben net in het ziekenhuis geweest en heb twee mooie eitjes, 1 van 11mm en 1 van 13mm. Vrijdag moet ik weer terug komen.

7. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Schattig wat goed nieuws. Ik hoop dat ik Donderdag hetzelfde kan zeggen :)

Sanyi ik duim voor je dat je met goed nieuws thuis komt!!!

8. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dank je mana, ik hoop het ook ;)

Schattig, super nieuws!

Vakantie is heerlijk, kom goed tot rust na al die hectische maanden. Heb net weer even een massage gehad :)
    Het heeft veel geregend, maar nu we op onze strand bestemming zijn aangekomen schijnt de zon. Beter kunnen we het niet hebben. Zondag vliegen we helaas terug.

9. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Hoi ik ben nieuw hier, maar ik zal ook even mijn verhaal doen.

Ik heb sinds Januari dit jaar de diagnose Hashimoto gekregen en dat is middels medicijnen onder controle, maar we moeten daardoor wel een handje geholpen worden met zwanger worden.

We hebben 3 pogingen gehad met Clomid, maar daar werd ik iedere maand onuitstaanbaarder van en het sloeg ook nog niet eens aan, waardoor ik heb gezegd dat ik het met Clomid niet meer ga proberen. Wegens vakantie en overstappen naar andere hormonen hebben we 2 maanden rust gehad wat echt heerlijk was moet ik zeggen!

Nu hebben we poging 4 gehad en heb ik Fostimon 75 eenheden gespoten, maar helaas deed dat ook niks, ik had maar 1 eitje en dat kan ik zelf ook. Dus ik heb nu voor de volgende poging Gonal-F 112,5 eenheden gekregen, want ja, ik vrees dat ook deze poging niet is gelukt. Ik mag zondag testen, maar de vraag is of ik dat uberhaupt ga halen.........:(

10. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Welkom!!

Vervelend he als die hormonen niet aanslaan. Ik heb ook drie rondes met Fostimon gespoten maar ook steeds maar 1 follikel. Nu net begonnen met de 4e ronde en gebruik ook gonal f nu. Ik moet zeggen de injecties zijn een stuk minder pijnlijk en is ook makkelijker in gebruik.
    Ik heb morgen een fm meting ben dus ook heel benieuwd wat dit hormoon met me doet...
    Succes met de komende wachtdagen! !

11. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Dankjewel!! Oh gelukkig ben ik niet de enige waarbij het niet aanslaat, dat scheelt dan weer, maar fijn is anders........

Heb eerlijk gezegd totaal geen last gehad van het spuiten met Fostimon, vond het meestal ook niet pijnlijk ofzo en ik heb totaal geen last gehad van stemmingen ofzo, vandaar dat ik het wel heel jammer vind dat ik nu over moet op GonalF, je weet niet hoe je humeur daarop reageert......

Maarja, we gaan het gewoon proberen, heb alles vanmorgen opgehaald en het ziet er best ingewikkeld uit, maar dat zal wel goed komen denk ik zo!

Ik ben ook heel benieuwd hoe jij nu reageert, welke hoeveelheid GonalF spuit jij Mana87? In ieder geval heel veel succes morgen!!

12. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Kubbeltje85

Ik spuit de eerste vijf dagen 75 eenheden en daarna 50 eenheden. Ze beginnen bij mij rustig omdat ze anders bang zijn voor overstimulatie. Dus ben heel erg benieuwd :)....

Ik vind de gonal f stuk makkelijker geen gemeng meer enzo. Gewoon naaldje erop draaien en je kunt direct spuiten...

13. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja dat vind ik ook wel een groot voordeel, dat gemeng allemaal is allemaal zo'n gedoe hahahaha :)

Ok dan, ja ik reageerde totaal niet op 75 eenheden Fostimon dus hebben ze overlegd met een Gyn en de dosis moest omhoog naar 112,5 en dat kon dus niet met de Fostimon, vandaar de GonalF, ben benieuwd! Al hoop ik natuurlijk nog steeds stiekem dat het allemaal niet meer nodig is......

14. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Nou de fm meting gehad... moet morgen weer terug komen. Ik had vier follikels waarvan 2 mooie grote. Morgen even kijken of die andere twee niet te hard mee groeien en dan waarschijnlijk zaterdag de iui.

Kubbeltje ik reageerde ook niet op Fostimon 75 IE maar heb nu 4 dagen 75 IE gonal f gespoten en dit slaat dus wel aan. Vanavond nog 1 keer 50 IE en dan hoop ik dat het er twee blijven.

Spannend dus!!

15. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Wow 4!! Hopelijk blijft het bij 2 tot 3 die echt meedoen anders gaat het feest niet door.....

Hmmm als jij al op zo'n lage dosis reageert dan hoop ik dat mijn dosis niet te hoog is. Maarja das bij iedereen verschillend natuurlijk.

Laat je morgen nog iets weten?

16. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Mana, oe spannend weer. Ik hoop dat die twee achter blijven!

Kubbeltje, welkom. Ik spuit 75eh gonal f. Ik denk dat je lichaam er elke keer anders op kan reageren. Bij mijn 1e iui had ik 1 goeie follikel en 1 te kleine. Ik riep toen beter 1 dan geen en van die poging was ik zwanger. Helaas geëindigd in ern mk.
    De tweede poging kwam heel langzaam op gang. Had eerst 2 goeie en bij de laatste echo oppeens 4, maar gelukkig 2 niet groot genoeg.

Ik ga weer van de ene emotie naar de andere. Ik lig weer sinds een of 3 wakker snachts, kom dan niet meer in slaap. Na verloop van tijd slaap ik wel weer ff, maar ik had dit bij mijn zwangerschap ook, maar nu vandaag al meerdere keren menstruatiekramp gehad, is nu al 20.00 hier, en pietsie bloed. Zit nu op 14/15 dpo en moet nog 2/3 dagen. Wat is dit killing toch.

17. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja dat klopt ik heb ook 3 keer anders gereageerd op de clomid dus daar is weinig van te zeggen. We zien wel wat deze dosis GonalF doet als het tenminste nodig is.

Ook jij succes met afwachten!!!!

18. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Sanyi ja dat hoop ik ook!! Twee of drie zou perfect zijn :)
    Ik ga toch even voor jou duimen hoor en dat die rode duivels wegblijven!!!!

Kubbeltje ik denk idd dat het verschilt per persoon en misschien leeftijd ook wel. Het is toch sowieso proberen en kijken hoe je lichaam erop reageert.

Ik moet morgen al mooi op tijd om 9 uur dus zit gelukkig niet de hele dag in spanning...

19. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    En hoe was het in het zkh Mana?

20. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Nou de iui gaat dooooor!!!! :-D heb 4 follikels maar daarvan zijn er twee wat kleiner en zei wou het risico wel nemen dus ik ook! Morgen om half twaalf gaat het weer gebeuren

Deel Deze Pagina