wanneer starten prikken met iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sanyi, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    @sanyi gelukkig dat alles goed gaat. Is wel fijn dat je direct nog een echo kreeg!

Ik heb maandag weer een fm zit dan nog maar op dag 8. Dus ik verwacht als alles goed gaat Donderdags de iui is. Had woensdag al een eitje van 12 mm.. bij mij gaat het altijd heel snel. Hoop alleen echt niet nu het mn laatste poging is dat ik teveel heb. En weer een maand moet wachten.... afwachten dus!

2. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Dankjewel!!

3. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Kubbeltje maar als je vanavond een positieve test hebt krijg je dan morgen de iui?? En gebruik jij pregnyl? Want daar kunnen ze toch ook mee timen. Dan weet je zeker dat het bij die twee eitjes blijft en de juiste timing hebt

4. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja dat klopt Mana, maar ik denk niet dat hij nu ineens positief zal zijn, gezien het vage lijntje vanmorgen.

Ik gebruik ook Pregnyl idd, die moet ik zetten zodra mn ovulatietest positief is.

Maar ik twijfel altijd als het lijntje nog net niet even donker is als de controlestreep, moet je dan nog wachten tot het volgende testmoment of is het dan al goed genoeg?

5. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Ja normaal moet het wel donker zijn maar omdat gister jouw grootste eitje al 19 mm was is dat groot genoeg om de pregnyl te gaan zetten. Dus aan de ene kant zou ik gewoon bellen of je morgen en anders zondag de iui kunt krijgen anders ben je te laat hoor. Een eitje groeit gem. 2 mm per dag dus morgen zou je wel goed zitten dan en als je de pregnyl zet springt het eitje toch wel... dat zou ik doen tenminste

6. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja ik vind dat altijd het meest stressvolle van de hele behandeling. Heb ook altijd de neiging om die pregnyl gewoon te zetten en de IUI te laten plaatsvinden hoor, je hoort zoveel verschillende werkwijzen.

De ene moet wel met ovulatietesten en de ander krijg de pregnyl gewoon wanneer het eitje 18 of 19 is ofzo, heel apart......

Ik denk dat ik morgen de test even afwacht als hij vanavond nog niet positief is en dan morgenavond de pregnyl zet zodat we zondag de IUI hebben. Zo is het de voorgaande 4 keren in ieder geval wel gegaan, dus nu ook vind ik!

Helaas kan ik ze niet meer bellen, die zitten er maar tot 16:30, maar ik ga het wel even met vriendlief overleggen en dan doen we het zo!

7. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Ja maar misschien is het wel beter dat je de pregnyl morgen vroeg zet. Wij moeten dat altijd 40 uur van te voren. Het beste zou dan zijn vanavond 11 uur pregnyl en dan zondag ochtend de iui... anders heeft de pregnyl niet zoveel zin namelijk

8. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Sanyi:wat een super mooie echo!!!

Kubbeltje85: ik hoop voor je dat die positief wordt en dat je dit weekend IUI heb.

Hier gaat alles z'n gangetje, ik heb aankomende week een afspraak in het zkh voor nog een echo Dan heb ik ook van de week een afspraak bij de anesthesist. Ik begin nu echt zenuwachtig te worden over 4 weken heb ik de operatie erop zitten. Ik hoop van de week ook te horen hoelang ik in de overgang moet en wanneer we dan kunnen beginnen met IVF.

9. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Zo sanyi dat was wel even schrikken dan! Maar fijn dat het toch nog goed zit!
    Ik ben nog niet begonnen met een behandeling. Tussen de feestdagen heeft het ziekenhuis een behandelstop. Dus even een maandje rust gehad. Ik zit nu op 30 dagen van deze cyclus, al mag ik het geen cyclus noemen want ik heb er geen. Wel een keer spontane eisprong gehad na de miskraam maar verder niet. Heb vanochtend wel een test gedaan voor de zekerheid. Als ik van het weekend niet ongesteld ben geworden doe ik maandagochtend nog een testje en anders vraag ik om primolut om de menstruatie op te wekken en kan ik daarna gaan spuiten..

10. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Nou mn test is nu bijna helemaal goed dus dat wordt vanavond nog een keer testen en dan de Pregnyl erin en dan morgen de iui.

Tenminste als er verder niks meer is bijgegroeid, maar dat zien we morgenochtend als ze de echo maken voor de iui.......spannend!!!

Ik ga wel vragen waarom er zoveel verschillende werkwijzen zijn want dat vind ik nogal verwarrend eerlijk gezegd. De een moet het doen zoals wij en de ander krijgt pregnyl bij een eitje van 18, 19.......

11. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Yes kubbeltje! Ik vind het ook raar dat er zoveel manieren zijn er zijn ook weer ziekenhuizen die zeggen dat de ovu testen niet betrouwbaar zijn in combinatie met hormonen. Ik vind net zoals mana dat jij nogal kort op de pregnyl de iui krijgt.
    Ik zette de pregnyl om 23.30 en had dan niet de volgende dag, maar de dsg erop de iui om 14.00. Van 3 behandelingen ben ik 2x zwanger geraakt dus lijkt mij deze timing goed. Ik zou het zeker vragen.
    Was het etentje leuk.

Pascale, o dat is dubbel irritant. Geen cyclus hebben en een maand moeten overslaan om de feestdagen. Is het dan niet zo dst je nu dan hogere kans hebt op cysten?

Schattig, spannend het komt nu steeds dichterbij. Ik hoop dat alles meevalt!

Zo mana 12mm al dat is een flinke jongen. Dat gaat dus lekker rap als je waarschijnlijk donderdag de iui krijgt. Hopelijk 2 mooie follikels.

12. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja ik snap er ook echt niks van.
    Hebben ze bij jullie nog en echo gemaakt vlak voor het inbrengen van het zaad?
    En zo ja was/waren de eitjes dan al gesprongen?

Bij mij de ene keer wel en de andere keer niet......maar ik ga het zeker vragen morgen!

13. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Ik heb 1 keer een echo gehad voor de iui en toen zat ie er nog... maar moet je nou vanavond dan npg de pregnyl zetten?? Want eigenlijk heeft dat helemaal geen nut... aangezien jij een positieve ovulatie test hebt betekend dat je ( eigen ) eisprong eraan komt! Ik zou het zeker npg is na vragen....

14. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja ik weet het ook niet ik moet idd vanavond de pregnyl zetten.
    Volgens mij om er zeker van te zijn dat alles springt binnen een bepaalde tijd.

Vind het steeds vreemder worden allemaal eerlijk gezegd.....
    Ik zal jullie het antwoord laten weten! :)

15. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Nee ik kreeg geen echo meer. Bij poging 2 twijfelde ik of de pregnyl te laat was omdat ik dacht mijn ei al gevoeld te hebben een paar uur voor pregnyl. Ik heb toen gebeld en toen zeiden ze dat een echo maken die ochtend geen zin gaf ondat ze al gesprongen konden zijn.
    Bij de eerste iui had ik op zondag positieve ovutest (dacht ik) maar maandagavond paar uur voor pregnyl weer getest en die was toen knal positief. Anderhalve dag later de iui.

Ik ben heel benieuwd en anders zou ik zelf 36-40 uur na de pregnyl zelf nog even aan de slag.

16. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja meestal doen we dat ook, vooral omdat vriendlief meestal niet zo'n heel goeie score heeft wat betreft de zwemmers.
    Dus dat wordt morgenavond ook nog even gezellig doen, want maandagochtend moeten we om 5:30 weg dus dat gaat hem dan echt niet worden nog van te voren hahaha maar goed, we gaan het zien wat morgen ons gaat brengen...........

17. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hmmm das wel vroeg ja.

3e keer trouwens zonder pregnyl gedaan omdat ik dus maandag middag een positieve ovu test had en de iui voor woensdag vol zat. Toen dinsdagochtend om 12.00 de iui gehad. Want als ik pregnyl had gezet was de iui voor dinsdag te vroeg en dat is wat ze bij jou dus wel doen. Zeker de moeite waard het aan te kaarten.

18. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Kubbeltje alvast heel veel succes morgen!!! Ik ga weer voor je duimen...:-D

19. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja heel vreemd allemaal maar aan de andere kant als ik van mezelf toch een eisprong zou krijgen is het weer wel op tijd. We horen het morgen.

Thanks mana!!

20. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hoe is het gegaan vandaag kubbeltje?

Deel Deze Pagina