Hey meiden, Ik weet het even niet meer. Ik ben deze ronde gestart met clomid en pregnyl. Nu heb ik afgelopen woensdag pregnyl gespoten en dan zou mijn ei in 24-48 uur moeten springen. Dwz uiterlijk vrijdagavond. Nu ben ik ook aan het temperaturen, maar mijn temperatuur wijst nog niet duidelijk uit dat er al een eisprong is geweest (de laatste 3 dagen: 36.6, 36.6 en 36.7). Mijn gyn gaf aan dat ik 2 dagen na pregnyl spuiten mag starten met utrogestan, prednison en ascal. Nu durf ik nog niet zo goed te starten met Utrogestan, omdat ik er niet zeker van ben dat mn ei is gesprongen. Als ik te vroeg begin met Utro, dan spingt mijn ei niet meer. :-/ Wat denken jullie? Wel of niet gewoon starten? Liefs
persoonlijk zal ik gewoon starten met de utro! ten eerste omdat de gyn dat gezegd heeft en omdat de pregnyl ervoor heeft gezorgd dat je ei echt wel is gesprongen, wellicht klopt je temp niet helemaal door de hormonen. ik temp tijdens de medische molen helemaal niet, want daar klopt nooit wat van! succes iig!!!!!
Als ik op bijv woensdag pregnyl zette, dan begin ik op vrijdagen utrogestan. Dus je kunt best al wel beginnen. Succes!
Tempen is inderdaad niet meer betrouwbaar als je hormonen gebruikt hebt. Dus daar zou ik niet volledig op afgaan. Overigens stijgt je temperatuur pas 1-2 dagen na de eisprong, terwijl je op de dag van de eisprong met de Utrogestan moet beginnen. Dus je kunt de temperatuurstijging niet eerst afwachten, omdat je dan al te laat bent. Verder is het zo dat je op het juiste moment met de Utrogestan moet beginnen, omdat het anders niet goed werkt. Als je te laat begint, is het baarmoederslijmvlies al bezig met afbreken. En dan moet je nou juist niet hebben! Dus eigenlijk had je vrijdag al moeten beginnen, zoals de gyn had geadviseerd. Succes!
hoi Joehoe, inderdaad gewoon beginnen. Mijn dokter zegt trouwens dat het inderdaad niet goed is om te vroeg met de utro te beginnen, maar dat het ook niet zomaar je eisprong zal tegen houden hoor. Verder is er over utrogestan gewoon nog niet heel veel bekend. Met de dosis wordt ook veel geexperimenteerd, kijk maar eens rond op het forum, er is veel variatie. Ook zijn er "stromingen" die zeggen juist pas 3 dagen na eisprong te beginnen, als je het in een soort van natuurlijke cyclus (dus geen ivf) doet in elk geval. Dus geen zorgen dat je nu te vroeg of te laat bent. Ik tempte ook altijd, maar ben er inmiddels achter gekomen dat mijn temp soms pas meerdere dagen na mijn ei stijgt. Dat komt misschien omdat ik zelf dus ook wat weinig progesteron aanmaakt, vandaar dat ik utro neem. Als dat bij jou ook is, zou het daar dus ook van kunnen komen. Tempen met utro heeft zws weinig zin, want de utro zorgt ook voor een temp verhoging (hoewel veel minder hoog dan ik zelf had verwacht). Dus lekker beginnen en geen zorgen maken, het blijft nl gewoon natte vinger werk voor zo ver ik begrepen heb. succes!
Hoi meiden, Wat een tegengestelde berichten allemaal. Ik heb vernomen dat het je eisprong tegen kan houden, dus ben voorzichtig met starten. Ik gebruik het in combinatie met prednison en ascal ivm herhaalde miskramen. Ik heb overigens nooit problemen gehad met de innesteling, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Gelukkig was vanochtend mijn temp mooi 37 en ben ik dus meteen begonnen met de Utro! Nu maar hopen dat dit de winnende combinatie is... Dank meiden voor jullie antwoorden! Allemaal dikke knuffel