Anticonceptie na geboorte kind.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leo85, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hoi dames,

We zitten hier eigenlijk al een tijdje met een dilemma.. Ik ga binnen nu en een aantal weken bevallen van ons 1e kindje (ICSI-wondertje :D) maar dan rijst natuurlijk ook de vraag wat doe je daarna..

Aan de ene kant is het natuurlijk niet handig om meteen daarna weer zwanger te raken, maar die kans is natuurlijk ontzettend klein..

Aan de andere kant denk ik van: mocht er dan 1 tussendoor komen dan is dat alleen maar mooi en hoeven we niet weer aan de behandelingen..

Wie heeft al voor deze keus gestaan en wat heb je toen besloten?

Oh ja, de reden voor ICSI hier was omdat zaad van man slecht is, bij mij niks aan de hand, dus wil ook liever niet aan de pil o.i.d.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier nooit weer aan de anticonceptie gegaan. De kans op een spontane zwangerschap was bij ons minimaal vanwege de verminderde zaadkwaliteit, mijn PCOS en een bevruchtingsprobleem. Mochten we zwanger worden, dan was dat meer dan welkom. Helaas nooit gebeurd...

3. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier ook nooit aan de ac. Is in 7 jaar ook nog nooit spontaan iets gebeurd, dus verwachtte dat ook niet na de bevalling en zo wel, waren we superblij geweest.

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ook wij gebruiken straks geen voorbehoedsmiddel.

We hebben 4 jaar moeten wachten en nu zwanger door ICSI
    de kans dat het spontaan gebeurd is minimaal, ik PCO en mn vriend zwak zaad.

Gebeurt het wel, ook al is het kort na de bevalling dan is dat een wonder en meer dan welkom:D

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.557
    2.025
    113
    Hier ook nooit meer ac gebruikt. Een spontaan wonder zou hier heel welkom zijn. Maar nooit gebeurd.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nooit ac gebruikt na de bevalling van de oudste. We hebben voor haar 5 jaar moeten werken. Als er spontaan iets was gebeurd dan had dat zo moeten zijn. Veel tijd hebben we daar niet voor gelaten overigens. Ik werd 5/6 maanden na de bevalling pas weer ongesteld en zijn met 8 maanden de mmm weer ingegaan voor een tweede kindje. Dit lukte erg snel en is inmiddels ook al geboren. Maar ook nu weer geen ac.
    We weten nog niet of we actief de mmm weer in zullen gaan voor een derde (schatting is van niet), maar mocht er spontaan iets gebeuren, dan is het meer dan welkom.

(Zelf slechts 1 eileider en manlief slecht zaad)

7. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    1 jaar borstvoeding gegeven en daarna weer aan de pil gegaan op aanraden van mijn gyn ivm pco.
    Eind maart gestopt en nu hopen we op een 2e wondertje.....

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hmm merendeel van jullie heeft dus niks gedaan.. Dat gevoel heeft hier ook wel de overhand hoor.. Ach en anders kunnen we altijd nog een paar maanden condooms gebruiken en het daarna op z'n beloop laten..

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wij zijn voor de eerste na bijna 3 jaar en middels iui zwanger geworden en ik ben nooit meer aan de AC gegaan. Als ik heel snel zwanger was geworden, wat helaas natuurlijk niet is gebeurd, was ik eigenlijk gewoon heel blij geweest. Ik hoopte er stiekem zelfs op, en hoewel we de eerste maanden er nog niet heel bewust mee bezig lette ik toch op mn cyclus. Uiteindelijk moesten we dus gewoon de mmm weer in en daar zitten we nu helaas nog steeds. Bij ons is er overigens geen duidelijke oorzaak gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap.

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb een half jaar de pil geslikt, omdat ik een keizersnede heb gehad. Mocht in principe het eerste half jaar, liever hele jaar, niet zwanger worden. Kans was ook minimaal, maar wilde toch t risico niet lopen.

Deel Deze Pagina