PGD: Aantallen na punctie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DitBenIk, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hoi meiden,

Het is een lange tijd geleden dat ik voor het laatst hier heb geschreven. Mijn man heeft een translocatie waardoor wij nu midden in onze eerste ivf+pgd ronde zitten. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen die ook pgd hebben gedaan:

- Hoeveel eicellen hadden jullie bij de punctie?
    - Hoeveel bevruchtingen hadden er plaats gevonden?
    - Hoeveel gezonde embry's bleven over na pgd
    - Op welke dag heeft de biopsie plaats gevonden: dag 3 of dag 5?

Het ziet er naar uit dat we maandag de punctie hebben. Morgen hebben we de 3e fm, dan krijgen we het definitief te horen. Gister waren er 13 actieve follikels te zien, ik hoop stiekem dat er nog wat meer bij komen. De ivf arts zei dat het grootste gedeelte af zal vallen door de translocatie.. Daarom ben ik erg benieuwd naar de resultaten van anderen.

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hoi Ditbenik
    Ik heb ook een translocatie en heb in 2015 twee pgd pogingen gedaan. Ik liep in Gent waar ze standaard de biopsie doen op dag 5, waarna alles wordt ingevroren en een evt terugplaatsing pas twee cyclussen later is.
    Poging 1: 13 eicellen, 12 rijp, 9 bevruchtingen. Helaas alle 9 embryo's gesneuveld vóór de 5 dagen
    Poging 2: 16 eicellen, 13 rijp, 12 bevruchtingen waarvan 4 embryo's het haalden tot dag 5. Van deze 4 embryo's waren er 3 geschikt om terug te plaatsen! En van de eerste cryo was ik meteen zwanger :)

Door de translocatie zijn de aangedane embryo's ook wel wat zwakker dus degenen die overblijven tot dag 5 zijn meestal gezond.
    Heel veel succes met je punctie maandag en hopelijk zit er een mooi potentieel kindje tussen!

Deel Deze Pagina