Hai Eveline, Laatste vraag gaat over de ontlasting van mijn dochter (16 maand oud). Ze heeft eigenlijk nog nooit stevige ontlasting gehad - zoals wij volwassenen wel hebben - maar altijd van die 'koeieflatsen' (excusez le mot, hihi). Het is altijd onwijs dun, beetje een pastasaus-achtige structuur (oei, dit is wel heel erg). Ik heb echter al eens een feces-kweek laten doen, toen ze ineens nog dunnere ontlasting kreeg, wel vijf keer per dag, maar alles was schoon. Nu vroeg ik me eigenlijk het volgende af: -Is dit normaal voor haar leeftijd? Rond welke leeftijd krijgt een kindje meer 'volwassen' ontlasting, dus steviger? -Heeft de voeding die ze krijgt op een dag er misschien iets mee te maken? Ze krijgt in totaal: *Bordje pap (meergranen) met 200 ml opvolgmelk *EƩnderde boterham (of 1 cracker, of 1 plakje ontbijtkoek) met 200 ml halfvolle melk *200 gram fruit uit een potje (olvarit) *200 gram avondeten, waarvan 120 gram groente, 40 gram rijst/aardappels en 40 gram vlees *100 ml biogarde; maar vaak eet ze eigenlijk maar de helft *water of soms limonade naar vraag; meestal maar maximaal 300 ml in totaal -Zou er in dit schema iets anders moeten? Dank voor je tijd!
Hallo Jesmin, De ontlasting van een kindje blijft vaak de eerste 2-3 jaar wel wat zachter. Je schema ziet er prima uit hoor, meer brood mag, maar als dat niet lukt is het geen probleem hoor. Groeten eveline