Cyclus na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angie86, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Misschien kunnen jullie me helpen, ik kon zo gauw niets vinden met mijn vraag.
    Ik heb zaterdag 5 januari een miskraam gehad en heb tot 8 jan bloed/stolsels verloren. Begint mijn nieuwe cyclus dan direct of pas als alle hcg uit je lichaam is verdwenen?

Mijn hcg was de 8ste nog 1074 en moet vrijdag weer terug om het te laten controleren.
    De gyn zei dat ik het beste kon wachten tot mijn volgende menstruatie maar ik wil het liefst zo snel mogelijk weer gaan proberen, vandaar mijn vraag. Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken:)

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat naar allemaal. Ik wens je veel sterkte.
    Ik lees ff mee, want ik heb 3 jan. een miskraam gehad met hulp van cytotec. Ik heb nu alleen nog wat bruinverlies.
    Ik heb wel gelezen dat je de dag van de miskraam als cyclus dag mag rekenen, maar zolang er nog hcg in je lichaam zit je nog geen eisprong krijgt. Ik houd daarom ook mijn temperatuur bij om het een beetje te kunnen volgen. Als het klopt heb ben ik eind volgende week in mijn vruchtbare periode. Ook wij willen heel graag opnieuw beginnen.

3. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Beste Angie,
    Wat naar voor je, sterkte met het verwerken.
    Betreffende je vraag, het is voor iedereen verschillend hoe snel je cyclus weer op gang komt. Ligt eraan hoe lang je krampen blijft houden en blijft bloeden, zolang je nog steeds wat bloed (ook al is het een beetje) verliest is het niet verstandig te vrijen, dit ivm infecties. Bij mij gaf de huisarts aan dat ik gewoon weer kon gaan proberen toen het bloedverlies over was, heb na mijn vroege miskraam ongeveer 14 dagen later de eisprong gehad, en ben in die ronde gelijk weer zwanger geworden.
    Ik wens je veel sterkte toe

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier dus ook dezelfde situatie...vroeg het me ook al af. Mijn hcg was gister 812 en vraag me ook af hoe je nu moet beginnen...
    Bij mij is het al helemaal een ander verhaal want bij was de miskraam iegenlijk al over maar het hcg daalde niet.

Ik denk dat ik volgende week eens een testje ga doen om te kijken of het nu weg is.

Ik lees ook dat vrouwen zeggen dat je hcg eerst op nul moet staan maar ik lees ook dat er vrouwen zijn die al eerder een ei kregen met nog hcg in hun bloed terwijl ze dit niet hadden verwacht...tja

5. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ikapika: jij ook veel sterkte meid!!
    @lindsay83: ik hoop ook dat ik die mazzel heb hihi. Ik was na 3 dagen al compleet schoon geen bloedverlies meer gelukkig dus we gaan er voor
    @lov23:pfff das helemaal heftig, dan weet je helemaal niet waar je aan toe ben!

6. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Veel sterkte!! Ik heb hetzelfde meegemaakt 3 december een miskraam gehad. 1,5 week later was m'n hcg nog maar 16.
    2 weken na mn miskraam heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was helemaal wit. En nu ben ik 4 weken zwanger. Zit nu 5 weken na m'n miskraam. Heb m'n eisprong 3 weken na m'n miskraam gehad.
    Mijn gyn zei dat het medisch gezien niet nodig was om een cyclus af te wachten.

7. kiss2012

kiss2012 Niet meer actief

Hey meiden ik heb met oud en nieuw een miskraam gehad ik heb 4 Jan een inwendige echo gehad en alles was schoon het enige advies wat ik kreeg was gelijk weer opnieuw beginnen en niet afwachten

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik lees ook even mee.
    Zit middenin een missed abortion. Wacht nog tot alles los komt maar wil dan wel graag snel weer verder.

Sterkte meiden. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Hopelijk snel allemaal weer een mooie test!

9. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    #9 Ikapika, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Sinds gisteren heb ik geen bloedverlies meer. Ook de pijn in de buik en de steekjes af en toe zijn weg. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief, terwijl ik maandag nog een licht streepje had op de test. Ik hoop zo dat mijn cyclus snel weer normaal is. De tekenen lijken me in elk geval goed. Dinsdag hebben we de controle echo. Als het klopt dat de dag van je mk (in mijn geval met cytotec) mag rekenen als eerste cyclusdag, dan heb ik eind volgende week waarschijnlijk mijn eisprong. Wat doen jullie? Wachten jullie tot de eerste normale menstruatie of gaan jullie gelijk weer aan de klus? Het liefst gaan we er volgende week meteen weer voor.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hey dat is fijn Ika!!
    Ja ik twijfel.....maar mijn situatie os ook wat anders....mijn bloedverlies is ook nog niet weg trouwens...

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat snap ik Lov, de gyn zei ook dat zolang je bloedt je ook gemeenschap moet hebben i.v.m. infectiegevaar. Het was volgens haar ook beter om te wachten tot de eerste menstruatie, want als je dan zou testen zou je eventueel nog het hcg testen wat nog in je lichaam zit. Aan de andere kant lees ik ook dat je gewoon weer kunt beginnen zonder te wachten op je menstruatie. Ik las ook dat jouw hcg aan het zakken was. Wat fijn! Zo kun je het echt gaan afsluiten.

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Je leest ook vaak dat meiden er direct weer voor gaan.
    Lastig he.
    In de info die ik mee kreeg van VK staat dat er geen medische reden is om er niet direct voor de gaan. Je moet er uiteraard wel zelf aan toe zijn.

Ik denk dat mijn wens voor een 2e alleen maar groter is nu.....

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    MamsieM, dat herken ik. Onze wens is alleen maar groter geworden. Ik ben er ook wel aan toe en mijn vriend ook. Ik heb het idee dat ik het lichamelijk eveneens wel trek, maar met de ma heb ik gemerkt hoe je lichaam je voor de gek kan houden.
    Ik heb vandaag een bedeltje in de vorm van een vlinder gekocht voor mijn armband. Zo draag ik de herinnering ook fysiek bij me.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja voordat bij al die zeik begon wilde ik ook gelijk door....maar moet zeggen nu omdat ik even heb moete. Wachten ik het voor mijn verwerkingsproces wel beter vindt....anders ben je gelijk weer zwanger voordat je uberhaupt begrijpt wat er allemaal gebeurd is.

Maar ik demk dat we het wel gewoon zien wat er gebeurt. Het is medisch gewoon in orde hoor.....alleen voor de bepaling van het termijn moeilijker maar ach dan maar een echo extra toch?

Als je lichaam er weer klaar voor is dan krijg je wel weer een eisprong.

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Jouw verhaal is ook wel heftig vind ik hoor Lov! Logisch dat je nu pas gaat verwerken.
    Ik ben daar nu al mee bezig. Kan al, heel nuchter, zeggen dat dit kindje niet gezond was. Liever dat het nu gaat dan dat we bij de 20 weken echo slecht bericht krijgen...

Ikapika, mooi een bedeltje! Ik kreeg gister de tip om een doos te komen en daar de herinneringen in te doen ( kaartjes, testen, echo enzo). Ik ga ook wat foto's afdrukken van mijn buik en mijn verhaal op papier zetten. Hoop het zo allemaal een plekje te geven tzt.

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja dat denk ik ook!

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat zei ik ook in het begin en dat denk ik nu nog steeds.....het is ook niet zo dat ik de miskraam zelf nog moet verwerken....maar die nasleep. Maar ik denk een weekend goede rust en dalijk mezelf weer vróuw voelen.....zonder bloed enz......maar dat snappen jullie vast. Dan wil ik denk ik wel weer erg graag zwanger worden...

2013 wordt ons jaar meiden!

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier heb ik ook meer moeite met het feit dat mijn lichaam al 2 weken met een dood kindje loopt zonder signalen af te geven dan met de miskraam zelf hoor.
    Snap je helemaal Lov!

En ja, we richten gewoon samen een nieuw clubje op, bevallingslijst oktober, november ofzo ;)

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik schijf al ergens mee...zwanger worden na een miskraam ... Vindt ik wel fijn daar snapt iedereen je tenminste....is en klein clubje....3 meiden ofzo...

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het zou heel mooi zijn als we allemaal weer in hetzelfde bevallingslijstje zouden komen te staan.
    Aan de andere kant zou ik me geen raad weten als ik weer zwanger zou raken. Ik ben zo bang dat het weer fout kan gaan. Onbezorgd zwanger zijn is er niet meer bij. Mijn lichaam had het het niet door...

Wat een mooi idee, MamsieM!

Deel Deze Pagina