Hindames, ik heb even wat advies nodig. Mijn dochter van13 maanden krijgt nog een papfles voor het slapen gaan maa il dat eigenlijk niet mee doen. Hoe kan ik haar dat het best afleren?
gewoon een x proberen dat je alleen een beetje melk geeft . slaapt ze daar niet goed op ,geef je haar lekker een papje voor t slapen gaan .
Waarom wil je t niet meer geven? Mijn dochter is bijna 2 en krijgt voor het slapen gaan een fles halfvolle melk met een paar scheppen rijstebloem.......ze word er lekker rustig van en drinkt m nog helemaal dus ben nog niet plan om die af te nemen van d'r
Idd waarom afleren? Je kan kijken of ze met alleen melk toe kan, maar je hoeft na 't jaar echt niet te stoppen met een fles als je niet wilt. Mn dochter is 2, mag geen zuivel, drinkt haar dieetvoeding niet uit een beker. Eet 's avonds heel erg slecht. Krijgt dus nog een papfles voor ze gaat slapen. Voor ze naar school gaat is ze er vast wel vanaf hoor
Hier ook een meisje van ruim tweeënhalf, die nog elke avond een papfles krijgt, ze vraagt er zelf om. Zou het alleen stoppen als je kind over de hele dag genomen al voldoende zuivel op heeft of bij overgewicht bijvoorbeeld.
Ik heb 's avonds nooit een papfles gegeven maar gewoon een flesje melk, en die krijgt mijn zoontje van 20 maanden nog steeds. Hij vind het heerlijk en ik vind het prima dat hij het nog krijgt. Zonder gaat hij ook gewoon slapen maar ik vind het zo'n lekker momentje voor het slapen gaan
Waarom wil je het stoppen? Omdat ze 1 jaar is? Ik heb ook een dochter van 13 maanden en ik vind het heerlijk en zij ook dat momentje met de papfles op de bank of in bed. Mijn dochter is heel slank dus kan het ook nog gebruiken maar ze krijgt ook s ochtends nog een papfles. S ochtends 180ml met 8 granen pap van Nestle en s avonds 130 met klein schepje pap (zelfde pap). Ze krijgt wel iets meer melk dan 300 ml maar ze kan het goed gebruiken. En zolang ze pap wil krijgt ze lekker de fles!! (ze groeien toch al zo hard en dan ook nog die fles weg )
Mijn dochter van 18 maanden krijgt ook nog elke avond een papfles hoor. Ze slaapt er lekker door en vind het rustgevend. Daarnaast kan ze het goed gebruiken omdat ze zoeen dunne spriet is.
Ik ben ook rond die tijd gestopt met het geven van die avondfles. Vooral omdat onze dochter flink avondeten eet, daarna nog yoghurt na en de fles was dan eigenlijk niet meer nodig hier. Ze eet om kwart voor 6 haar avondeten en dan gaat ze rond 7 uur naar bed. Toen ik ermee ging stoppen, ben ik haar avondeten iets later gaan geven. Het ging eigenlijk meteen goed.
Als je van die fles af wilt, zou ik proberen niet te vroeg te eten 's avonds en dan daarna een lekkere bak yoghurt er achteraan. Zodat haar buikje goed gevuld is als ze naar bed gaat. Waarom wil je ermee stoppen? Mijn oudste (bijna tweeënhalf) krijgt elke avond nog een flesje warme melk. Hij vraagt er, net als de dochter van Kari, zelf om: "eerst een flesje melk, daarna lekker slapen". Ik zie er geen kwaad in en hij geniet er echt van. De jongste, die nog 1 moet worden, krijgt al een maand of twee geen fles meer voor het slapen gaan. Hij weigerde hem pertinent. Een beetje de omgekeerde wereld hier dus..
De reden dat ik ermee wil stoppen is omdat ze geduurde de dag ook goed eet en vind de laatste papfles eigenlijk overbodig. S morgens krijgt ze ochtendpapje met 180ml Tussendoor fruit dan om 12 uur 2 boterhammen met kaas of iets anders, tussendoor een liga met thee en ook iets van een manderijntje Avondeten eet ze altijd gewoon op met als toetje een danoontje Of vinden jullie het niet zo veel. Me dochter is ook gewoon slank dus wil het niet stoppen ondat ze dik is.
Ik ben gestopt met een fles voor het slapen gaan toen hij een jaar werd. Hij heeft nooit een papfles gehad maar kreeg gewone flesvoeding. Hij at de hele dag hartstikke goed en 's avonds kreeg hij na avondeten altijd bak met yoghurt. Hij krijgt wel 's middags zn melk nog warm uit de fles. Heerlijk momentje is dat. Zit ie gewoon heerlijk tegen me aan te knuffelen en hij komt helemaal tot rust. Die hou ik er voorlopig wel in.