Mijn zoontje kreeg `n rode billetje sinds gisterenavond. Het deed wel erg pijn! Mijn schoonmoeder gaf `n tip vaseline insmeren. Ik heb net gevraagd aan mijn goede vriendin dat misschien heeft ze wel ervaring. Omdat ze heeft 3 kinderen. Ze geeft `n tip: Maizena poeder. IK vraag aan jullie, hoe moet je oplossing voor je kinderen als wanneer krijgt de kinderen rode billetje?
Maizena inderdaad werkt hier als een tierelier! Oh en geen geparfumeerde billendoekjes gebruiken maar een natte doek en zo nu en dan zonder luier zodat het even lekker lucht 😉
Kokosnootolie. Hier zo ongeveer alle normale billenzalf gebruikt en ook maizena. Sommige hielpen even, sommige een beetje en sommige verergerde het. Kokosnootolie haalde de roodheid weg en geneesde de open plekken. Je hebt er weinig van nodig. Ideaal spul!
Dit en ook omdat het weleens een schimmeltje kan zijn daar werken al die zalfjes niet voor kokosnootolie wel (kun je ook voor spruw in mondje gebruiken)
Bij echte luieruitslag helpt hier zinkolie van dr.Swaab of maizena. Bij lichte roodheid gebruik ik Bepanthen.
Bij droge schrale huid gebruik ik bepanthen. Bij uitslag door vocht (bijv in plooitjes) gebruik ik zinkzalf of sudocreme.
Als de billetjes nog heel zijn: kokosolie Als de billetje kapot zijn: eiwit. Kreeg die tip ooit eens, geloofde er niks van maar toch geprobeerd, en werkt werkelijk fantastisch! Eén keer gesmeerd met eiwit (héél dun en aan de lucht laten drogen) en het was echt zóveel beter!
zeker maizena! zo'n pakje kost in de supermarkt nog geen euro, tube bepanthen kost ruim 4 euro! ik heb het in een oude kruiden pot gedaan zodat ik het goed kan strooien over zn billen
Wij zweren bij Maizena! Mijn dochter haar billetjes lagen haast open van de luieruitslag (tandjes). Voor het slapen gaan maizena op gedaan en de volgende ochtend was de uitslag zo goed als weg!
Ik gebruik hier ook sudocreme. Alleen heel soms werkt het niet geweldig, dan doe ik een klein laagje bepathen en dan sudocreme en dat helpt al stukken beter. Maar hij heeft er ook niet heel erg vaak en heel erg last van, dus ik weet ook niet of het dan ook nog zou helpen eigenlijk..
Maizena zit een gist stof in lekker dan op zo een uitslag... Sudo werkt hier niet evenals zinkzalf en bepathen nu doe ik micanozol en het helpt echt super! Zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar
Bedoel je micozanol? Micozanol is een zalf met antischimmel werking. Als er mogelijk sprake is van een schimmel kan je dit middel prima eerst gebruiken, maar dan wel op de juiste manier en dat is nog enige tijd doorsmeren als alles weg is. Dus micozanol is geen vervangende zal bij gewone luieruitslag, maar mag alleen bij een schimmel gebruikt worden. Hier werkt kokosnootolie in (vrijwel) alle gevallen.