Hallo, Ik ben bezig met iui in gestimuleerde cyclus. Deze ronde was ik begonnen met puregon 75 eh spuiten en er zaten al gauw 20 follikels. Ik moest toen gelijk stoppen met spuiten en aan de provera. Deze heb ik nu gehad, ongesteld geworden en nu op dag 3 zit er dus aan de ene kant een cyste van 4 cm en aan de andere kant paar kleinere. Nu heb ik de pil, microgynon, meegekregen. Weet iemand of ik daar nu gelijk mee moet starten op dag 3? Ik was een beetje van de kaart en ben dus vergeten dit te vragen. stomstom! En weet iemand waarom je dan eerst provera moet (dat is toch progesteron?) en dan nu microgynon (is toch oestrogeen)? Ik wil namelijk graag de werking weten. Verder vraag ik mij af of dit wel zin heeft met iui als ik zo heftig op die hormonen reageer. Dan kan ik toch beter starten met ivf?
Hoi, Denk dat je vandaag wel starten moet met die pil dan ja. Ik moest ook op dag 3 beginnen. Ik zit in een pauze tussen IUI en IVF. I.v.m. een kleine cyste was het beter dat ik de pil ging slikken. Ik denk dat je provera kreeg om zeker te weten dat je ongeteld zou worden en de boel op te schonen... Maar dat kun je beter nog even navragen. Ik vind ook dat je een enorme reactie had op die hoeveelheid hormonen, zoveel eitjes is bij IVF zelfs al aan de royale kant. Heb je de IUI's hiervoor geen hormonen gehad? Ik vraag me ook wel af of het na zoveel IUI's en de heftige reactie wel nut heeft door te gaan met gestimuleerde IUI. Ik zou het zeker aankaarten bij het ziekenhuis. Bij ons doen ze vrijwel alleen gestimuleerde IUI, maar stoppen dan ook echt na 6 pogingen. Het is bewezen dat de kansen na 6 keer snel afnemen. Vind het echt sneu voor je. Succes!
Hoi Pien, Dank voor je reactie. Ben gister inderdaad maar begonnen dus het zal wel goed zijn. Puregon ging inderdaad veel te hard, maar dit was inderdaad de eerste ronde met hormonen. Volgende keer eerst maar eens 50 eh proberen, lijkt me nog veel maargoed. Als dit niet werkt, dan wil ik toch echt ivf. Is jouw cyste al wel kleiner of weg dan.?
Ik zou inderdaad niet te lang meer aan blijven rommelen met IUI, maar kan me voorstellen dat je het nog een keertje wilt proberen. Ik heb trouwens geen idee of mijn cyste kleiner is geworden. Het is een chocoladecyste en die gaan volgens mij niet heel makkelijk weg, maar doordat ik de pil slik, en minder ongesteld ga worden als het goed is, is de kans kleiner dat ie groter wordt in elk geval. Bovendien slik ik 'm omdat het voor nu voor mij veel rust geeft, ik hoef immers niet meer teleurgesteld te raken als ik ongesteld wordt .