ik heb een lijstje gemaakt met dingen die gedaan moeten worden als de kleine er is.. ben ik nog iets vergeten? kraamzorg bellen als ik ben bevallen en als ik in de auto naar huis zit familie bellen huis versieren kaartjes versturen beschuit met muisjes in huis halen + voldoende boodschappen aangeven bij de gemeente (binnen 3 dagen) aangeven bij je ziektekostenverzekering UWV bellen voor bevallingsdatum aanmelden bij de huisarts ouderlijk gezag regelen aangeven bij de uitvaartverzekering (binnen 2 maanden) aanvragen kinderbijslag belastingteruggave kinderdagverblijf rekening openen voor de kleine
hihi grappig daar zat ik laats ook aan te denken... wat moet je eigelijk allemaal regelen na de geboorte... kan ik hier mooi ff mee kijken en voor mezelf vast een paar dingetjes op papier zetten... ben heel erg met dat soort dingen... moet alles ruim van te voren weten..
de kinderbijslag hoef je niet aan te vragen hoor, dat gaat automatisch als je kindje wordt aangegeven op het gemeente huis, dus dat scheelt weer
-het ziekenhuis belt naar de kraamzorg als jij het ziekenhuis verlaat. -Van het uwv krijg je een brief dat je binnen een bepaalde tijd een kopie van het geborotebewijs of een geboortekaarjte moet opsturen. -aanmelden bij de ziektekostenverzekering ging bij mij automatisch bij het aangeven van het kindje. -Kinderbijslag gaat allemaal automatisch, krijg je vanzelf bericht over. Wat ik er nog bij zou doen is het aanmelden bij je WA verzekering. rekening openen gaat ook niet altijd makkelijk. Ik wilde het bij mijn eigen bank doen, maar het ging allemaal zo moeizaam. Moest op afspraak na uitleg van allerlei verschillende soorten rekeningen. Ik wilde een simpele spaarrekening dus ben uiteindelijk naar de postbank gegaan en heb daar een spaarrekening geopend. Succes met de laatste loodjes meid!
Nou dat geldt niet voor iedereen hoor. Ik moet zelf bellen met de kraamzorg dat ik ontslagen ben uit het ziekenhuis....... Heb het nog erover gehad tijdens de intake...
ja ik moet ook zelf bellen... maar ik ben dus niks vergeten op het lijstje? waar is de WA verzekering voor?
Mocht die kleine van je straks met sleutels in zijn handje bij andermans auto langsvallen, dan is dat vast afgedekt. Ze willen onbewust nog wel eens wat slopen hè!